0

صندوق توسعه فیبر نوری راه‌اندازی می‌شود

صندوق توسعه فیبر نوری راه‌اندازی می‌شود
بازدید 7


براساس مصوبه مجلس در راستای توسعه شبکه اینترنت پهن باند و استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی مخابرات به‌زودی صندوق توسعه فیبر نوری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه روز گذشته (24 مهر ماه) و در خلال رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، با الحاق یک بند به بند الف ماده 66 این لایحه موافقت خود را اعلام کردند. مطابق با این مصوبه، در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های زیرساختی کاربران مخابراتی و توسعه شبکه دسترسی نهایی اینترنت پهن باند ثابت بر مبنای فیبرنوری، مجوز تاسیس صندوق توسعه فیبر نوری صادر شد.

بیشتر بخوانید: هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد [+شرایط]

ایجاد صندوق توسعه فیبر نوری

اساس‌نامه صندوق توسعه فیبر نوری آرمان، وظایف، اختیارات، نحوه فعالیت، مدیریت و نظارت بر صندوق را شامل می‌شود که در چارچوب این قانون باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب برنامه هفتم با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری به تصویب هیئت وزیران برسد.

منابع مالی صندوق نیز به‌عنوان بخشی از درآمدهای ناخالص سالانه کاربران ارتباطی و فناوری اطلاعات با تصویب هیئت وزیران از محل قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در حوزه پست و مخابرات مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اعتبارات مندرج در بودجه سالانه طی ردیف‌های خاص با تصویب هیئت وزیران در لوایح سنواتی بودجه درنظر گرفته می‌شود.

صندوق توسعه فیبر نوری

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ملزم خواهد بود تا با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری کاربران مخابراتی سالیانه حداقل پنج میلیون اشتراک اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر فیبرنوری در کشور فراهم سازد و گزارش عملکرد در مورد این صندوق را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و صنایع مجلس شورای اسلامی به صورت سالیانه ارائه کند.

همچنین تمامی فرآیندهای اجرایی این صندوق بدون مجوز هیچ‌گونه افزایش ساختار سازمانی و اجرایی بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد صندوق توسعه فیبر نوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید