0

صف کشتار گاوهای گرسنه ؛ موج ورشکستگی دامداران ادامه دارد!

صف کشتار گاوهای گرسنه ؛ موج ورشکستگی دامداران ادامه دارد!
بازدید 90


کشتار گاوهای گرسنه راه حلی برای نجات از موج ورشکستی دامداران، طبق اخبار منتشر شده قیمت خوراک دام از سوی نهادهای دولتی 6 برابر شده است.

مستر بلیط

طبق اخبار منتشر شده، موج ورشکستگی دامداران چندی پیش به راه افتاد و حالا صف کشتار دام گاوهای گرسنه مقابل کشتارگاه‌های کشور به وجود آمده است. گفته می‌شود که نهادهای دولتی، از صبح روز یک‌شبه قیمت خوراک دام را شش برابر کرده‌اند. در صورت صحت این خبر، اگر تا دیروز دامداری دو میلیارد تومان نقدینگی برای خرید خوراک دام خود نیاز داشت، حالا باید طبق این افزایش دوازده میلیارد تومان نقدینگی را صرف این هزینه کند و تأمین این مبلغ هنگفت آن هم در این مدت کوتاه برای دامداران به نظر غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید:‌رئیس جمهور دستور خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا را صادر کرد

صف کشتار گاوهای گرسنه تا کجا ادامه دارد؟

با گران شدن یکباره‌ی خوراک دام، صف کشتار دام گاوهای گرسنه بیشتر می‎‌شوند. در حال حاضر طی این مدت کوتاه، گاوهای دامداران ایرانی گرسنه مانده‌اند. بنا به گفته رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور، منصور پوریان، بسیاری از دام‌های دامداری‌ها ضعیف و نیمه‌جان شده‌اند و وزن زیادی از دست داده‌اند و این مساله به کل به ضرر دامداران است و اگر این روند ادامه پیدا کند، با ورشکستگی خیلی از دامداران مواجه می‌شویم.

صف کشتار دام گاوهای گرسنه تا کجا ادامه دارد؟ 

جالب است که روزانه مشتریان دام‌های ضعیف اما ارزان در کشورهای عربی بیشتر می‌شوند و قاچاقچیان دام، این حیوانات نیمه‌جان را به کشورهای عربی می‌فروشن و نتیجه‌ی این کار، موفق شدن و مجهز شدن دامداری‌های کشور همسایه است که خوراک خوب و ارزانی را برای دام‌هایشان فراهم می‌کنند.

از طرفی دیگر در کشور ما به  دنبال گرانی خوراک دام، موجی از ورشکستگی دامداران شروع شده است و همین سبب افزایش عرضه دام است. اما عرضه وفتی تقاضایی نباشد گره گشا نخواهد بود. زیرا گرانی و کاهش قدرت خرید مردم، تقاضای گوشت قرمز را به شدت پایین آورده است و نمی‌توان برای این عرضه‌ی زیاد، بازاری از تقاضا ایجاد کرد.

طبق گزارشات مرکز آمار ایران، متوسط سرانه مصرف گوشت یک خانوار چهارنفره در دهه 50 حدود 130 کیلوگرم در سال بود. اما متاسفانه امروز سرانه مصرف گوشت قرمز خانواده چهارنفره به 30 کیلوگرم در سال رسیده است. البته این رقم طبق گفته دامداران با روند فعلی مصرف گوشت قرمز، باز هم کاهش خواهد داشت.

بسیاری از دامداران خرد و کوچک متاسفانه به زودی چاره‌ای جز خارج شدن از چرخه تولید نخواهند داشت. طبق گفته‌ی مدیرعامل تعاونی دامداران مهاد، ناصر استاد احمدی، در صورتی که این روند ادامه بیاید، در آینده‌ای نزدیک باید شاهد دامدارانی شویم که برای امرار معاش خود در تپسی و اسنپ رانندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشتار گاوهای گرسنه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید