0

صدور لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال توسط شعبه اجرایی اروگوئه

صدور لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال توسط شعبه اجرایی اروگوئه
بازدید 139


شعبه اجرایی اروگوئه اقدام به صدور لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال نمود. طبق این لایحه، ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه‌بندی دارایی قانونی معرفی خواهند شد.

شعبه اجرایی اروگوئه لایحه‌ای را پیشنهاد کرده است که در صورت تصویب آن، بانک مرکزی این کشور مسئول تنظیم قوانین دارایی‌های دیجیتال خواهد شد.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در اروگوئه

لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال باعث ایجاد تغییراتی در قوانین اوراق و بهادار کشور اروگوئه خواهد شد. به احتمال زیاد دارایی‌های دیجیتال در کشور اروگوئه از این پس به عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شوند. این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون نیازمند تصویب نهایی توسط کنگره است.

روزنامه محلی ال آبزروادور (El Observador) در گزارش روز 8 سپتامبر خود اعلام کرد که شعبه اجرایی اروگوئه لایحه‌‌ای جدید در راستای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است. این لایحه بانک مرکزی اروگوئه را به عنوان مجری قوانین کریپتوکارنسی‌ها معرفی می‌کند.

در صورت تصویب لایحه جدید، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال در دسته جدیدی از مشاغل قرار خواهند گرفت. مسئول رسیدگی به فعالیت این شرکت‌ها بخش خدمات مالی (SSF) بانک مرکزی اروگوئه است.

شرکت‌های دارایی مجازی که در کشورهای اسپانیایی زبان تحت عنوان PSAV شناخته شده‌اند، به عنوان نهادهایی تعریف می‌شوند که به طور حرفه‌ای خدمات دارایی مجازی را به اشخاص ثالث ارائه می‌دهند. چنین فعالیت‌هایی شامل نگهداری و مبادله رمزارزها با ارزهای فیات می‌شود.

طبق لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال، تمامی نهادهایی که در اروگوئه فعالیت می‌کنند مشمول استانداردهای جهانی مبارزه با پولشویی خواهند بود. این قانون حتی برای شرکت‌هایی که بخشی از سیستم مالی اروگوئه نیستند نیز صدق می‌کند.

صدور لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال توسط شعبه اجرایی اروگوئه

طبق گزارش روزنامه El Observador، لایحه جدید قانون بازار اوراق بهادار اروگوئه را نیز به روز خواهد کرد. از این پس دارایی‌های رمزنگاری شده تحت عنوان اوراق بهادار عرضه خواهند شد. در حال حاضر نتیجه لایحه پیشنهادی و احتمال تصویب شدن آن در مجمع عمومی مجلس اروگوئه مشخص نیست. این پیشنهاد از طریق مجلس سنا و مجلس نمایندگان کشور اروگوئه به قوه مجریه سپرده خواهد شد تا در مورد قانونی کردن آن تصمیم گرفته شود.

بر اساس متن لایحه، بانک مرکزی اروگوئه دارایی‌های مجازی را تحت عنوان بازتاب مجازی از ارزش‌ها و حقوق قرادادی که به صورت الکترونیکی از طریق DLTها یا فناوری‌های مشابه قابل ذخیره و انتقال است، معرفی می‌کند.

لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال همچنین به تشریح طبقه‌بندی‌های مختلف دارایی‌های مجازی نیز می‌پردازد. طبق متن لایحه، ارزهای دیجیتال با اوراق بهادار دارایی‌های مجازی، دارایی‌های مجازی سودمند، دارایی‌های مجازی پایدار (نظیر استیبل کوین‌ها)، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و دارایی های مبادله‌ای نظیر بیت کوین در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

اروگوئه یکی از اولین کشورهایی بود که در سال 2017 اقدام به اجرای پروژه آزمایشی ارز مجازی بانک مرکزی (CBDC) نمود. این کشور تا کنون مقررات خاصی برای ارزهای دیجیتال تصویب نکرده است. گفتگو درباره قانونی شدن کریپتوکارنسی‌ها در اروگوئه از آگوست 2021 آغاز شد. سناتور خوان سارتوری (Juan Sartori) در آن زمان لایحه‌ای مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه داد. این لایحه پیشنهاد می‌داد که کریپتوکارنسی‌ها در کشور اروگوئه به عنوان دارایی قانونی تصویب شوند؛ البته این لایحه هیچ گاه تبدیل به قانون نشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صدور لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال توسط شعبه اجرایی اروگوئه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید