0

صدایی عجیب در آسمان آمریکا ؛ یک بمب صوتی یا موجودات فضایی

صدایی عجیب در آسمان آمریکا ؛ یک بمب صوتی یا موجودات فضایی
بازدید 412


صبح دیروز، اهالی یکی از ایالت‌های غربی آمریکا، یوتا (Utah)، اخباری مبنی بر شنیدن صدایی عجیب در آسمان آمریکا را گزارش داده‌اند.

صبح روز شنبه حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح، ساکنان شمالی یکی از ایالت‌های غربی آمریکا، یوتا (Utah)، گزارش داده‌اند که ناگهان بدون هیچ دلیل خاصی صدای بلندی مانند انفجار را شنیده‌اند. این صدا که به دنبال آن لرزش‌هایی نیز در خانه‌ها احساس شده، از نواحی روی (Roy) تا بلوفدیل (Bluffdale) ادامه داشته است. اما زلزله شناسان طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در این ساعت هیچ گونه زمین لرزه‌ای رخ نداده است.

آبان تتر

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

شنیده شدن صدایی عجیب در آسمان آمریکا

لوز هرناندز (Luz Hernandez) که سال‌‌های زیادی در پورتوریکو زندگی کرده است، می‌گوید:

من تا به امروز زلزله‌های متعددی را تجربه کرده‌ام. بنابراین طبق تجربه‌‌ای که در گذشته کسب کرده‌ام می‌توانم بگویم که قطعا زمین لرزه‌ای در کار نبوده و این لرزش تنها ناشی از یک صدای بلند بوده است.

مندی آرینگتون که در غرب Jordan زندگی می‌کند نیز روز جمعه درختانش را کوتاه کرده بود و با شنیدن این صدا احتمال داد شاخه‌ای سقوط کرده باشد. او گفت: «در واقع فکر می‌کردم بخشی از درخت شکسته و به خانه برخورد کرده است. به همین دلیل بیرون رفتم و هرچه به اطراف نگاه کردم چیزی ندیدم. کاملا گیج شده بودم.»

بسیاری نیز احتمال می‌دادند که این صدا از هواپیماهای اطراف و احتمالا از پایگاه نیروی هوایی هیل، تولید شده است. اما فرماندار اسپنسر کاکس (Spencer Cox) با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که این صدا از سوی هواپیماهای نظامی نیست و صدا در واقع توسط یک شهاب سنگ ایجاد شده است.

صدایی عجیب در آسمان آمریکا

رابرت لانسفورد از انجمن شهاب سنگ آمریکا گفته است که شنیدن صدای ایجاد شده توسط یک شهاب سنگ، پدیده‌ای است که به ندرت اتفاق می‌افتد. لانسفورد در ادامه بیان داشت که یک شهاب سنگ معمولی اندازه‌ای حدود یک نخود یا یک سنگریزه کوچک دارد. اما اگر صدای ایجاد شده از یک شهاب بوده، این جسم باید احتمالا به اندازه یک توپ ساحلی باشد. همچنین دوک جانسون از افلاک‌ نمای کلارک اضافه کرده است که:

شهاب‌ها مانند یک تکه سنگ بزرگ در فضا شناور بوده و پرواز می‌کنند. گاهی اوقات این شهاب سنگ‌ها در آسمان از هم می‌پاشند و به دنبال آن صدای ناهنجاری را تولید می‌کنند. علاوه بر این، رادارهای سرویس هواشناسی در این ساعت دو جسم را در آسمان شناسایی کرده‌اند. این مسئله می‌تواند فرضیه شکسته شدن شهاب سنگ را تایید کند. وقتی این شهاب سنگ‌ها از جو زمین عبور می‌کنند، امواج صوتی را تحت فشار قرار داده و در نتیجه صدای بلندی را ایجاد می‌کنند.

لانسفورد نیز گفته است : «اگر سرعت جسمی از صوت فراتر رود، در جایی که هوا به اندازه کافی برای حمل امواج صوتی متراکم باشد، می‌تواند یک انفجار صوتی ایجاد کند.» در ادامه می‌توانید ویدیو ثبت شده از لحظه برخورد این شهاب سنگ را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران درباره این پدیده و شنیده شدن صدایی عجیب در آسمان آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: fox13now

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید