0

شیبا اینو در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه SHIBA INU

شیبا اینو در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه SHIBA INU
بازدید 242


شیبا اینو یکی از ارزهای دیجیتال نوپاست که توانسته در مدت کوتاه، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. برای بررسی شیبا اینو در سال 2022 تا پایان همراه ما باشید.

شیبا اینو در سال 2022 با تغییرات زیادی مواجه خواهد شد. این ارز دیجیتال که به‌تازگی راه‌اندازی شده است، در همین مدت کوتاه هم توانسته نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

مستر بلیط

این ارز دیجیتال در سال گذشته با رشد بسیار خوبی مواجه بود و به همین دلیل هم برخی از افراد گمان می‌کنند که در سال آینده نیز با همین شیب صعودی همراه خواهیم بود. بدین ترتیب، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله برای شما عزیزان آینده این ارز محبوب را بررسی کنیم.

ازآنجاکه شیبا اینو در سال گذشته همواره روند صعودی داشت، بسیاری از افراد تصمیم به سرمایه‌گذاری در این رمزارز را گرفتند. از سوی دیگر، برخی از این افراد دچار شک و تردید شده‌اند و نمی‌دانند که آیا آینده شیبا اینو هم مانند گذشته آن درخشان خواهد بود یا نه.

به همین دلیل هم ما به این سؤالات شما عزیزان در این حوزه پاسخ خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آینده شیبا 2022 تا پایان این مقاله، همراه مجله خبری آی تی و دیجیتال باشید.

شیبا اینو در سال 2022

همان طور که تاکنون متوجه شدید، سال گذشته دوره بسیار خوبی برای اغلب ارزهای دیجیتال بود و شیبا اینو نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوب است بدانید که دارایی این بازار در سال گذشته به بیشتر از 3 تریلیون دلار هم رسید که این مبلغ بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که این قیمت برای اولین‌بار در تاریخ روی داد و در ذهن همه سرمایه‌گذاران ثبت شد. به همین دلیل هم آن‌ها می‌خواهند درباره شیبا اینو در سال 2022 اطلاعاتی کسب کنند و بدانند که آیا این سرمایه‌گذاری با موفقیت روبرو می‌شود یا خیر.

شیبا اینو در سال 2022

علاوه بر شیبا اینو، شما می‌توانید اطلاعاتی هم درباره دوج کوین در سال 2022 مشاهده کنید. مطالعه مسائلی راجع‌به قیمت و پیش‌بینی بیت کوین در سال 2022 نیز کمک شایانی به شما می‌کند تا با آینده NFT ها در سال 2022 آشنایی بیشتری پیدا کنید.

علاوه بر موارد ذکرشده، آینده و پیش بینی قیمت استار اطلس نیز کمک شایانی در این حوزه به شما می‌کند. همچنین شما می‌توانید آینده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا (Mana) را مشاهده نمایید.

آینده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال گالا (Gala) نیز بسیار مفید هستند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که بدانید به‌جز شیبا در سال 2022 سایر ارزها به چه صورت هستند. در ادامه، به بررسی بیشتر آینده شیبا 2022 خواهیم پرداخت.

آینده شیبا 2022

اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو را دارید، به این بخش از مقاله توجه بفرمایید. همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، ارز دیجیتال شیبا در سال گذشته قیمت بسیار خوبی داشت.

این رمزارز غالباً یکی از سرسخت‌ترین رقبای دوج‌کوین به شمار می‌رود. بدین ترتیب، افراد زیادی که در یکی از این ارزها سرمایه‌گذاری کرده باشند، قصد دارند درباره آینده آن‌ها بیشتر اطلاعات کسب کنند. برای اطلاع از آینده شیبا اینو در سال 2022 خوب است بدانید که قیمت بیت‌کوین در سال گذشته به بیشتر از 60000 دلار هم رسید.

اما مهم‌ترین موضوعی که باعث شد توجه سرمایه‎‌گذاران به سمت شیبا اینو جلب شود، رشد چشمگیر آن بود. این ارز دیجیتال جوان نزدیک به 45000000 درصد پیشرفت داشت و به همین دلیل هم سرمایه‌گذاران آن به بیشتر از یک میلیون نفر رسیدند.

شیبا اینو در سال 2022

این در حالی است که شیبا اینو بعد از رسیدن به اوج خود در ماه اکتبر سال 2021، با کمی کاهش قیمت مواجه شد. این امر منجر به آن شد که برخی از سرمایه‌گذاران درباره آینده این رمزارز دچار شک و تردید شوند.

این سرمایه‌گذاران گمان می‌کنند که احتمال دارد روند نزولی قیمت شیبا اینو در سال 2022 نیز ادامه‌دار باشد. از سوی دیگر، برخی دیگر باور دارند که این اتفاق تنها یک رویداد موقتی بوده و بعد از مدتی همه چیز به روال قبل بازمی‌گردد.

با‌توجه‌به موضوعات ذکرشده، آیا فکر می‌کنید که سرمایه‌گذاری در شیبا اینو ایده خوبی است یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال، تا انتهای این مقاله را مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک 2021

پیش بینی قیمت پنکیک سواپ 2021

ساخته شده بر بلاک‌چین اتریوم

برای بررسی پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 خوب است بدانید که این ارز دیجیتال بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. همچنین آن به‌عنوان ارزی شناخته می‌شود که برخلاف اتریوم و سایر رقبا، یک شبکه بلا‌ک‌چین نیست.

به همین دلیل هم استفاده از آن تنها به پرداخت برای برخی از کالاها یا برخی کارهای تجاری محدود می‌شود. همچنین این رمزارز برای تجارت توکن و یا ایجاد درآمد غیرفعال از طریق سهام نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شیبا اینو در سال 2022

شایان‌ذکر است که شیبا اینو دارای سه نمونه کلی توکن است. یکی از آن‌‌ها برای معامله بوده و دیگری نیز باری ارائه پاداش. در نهایت، سومین توکن شیبا هم برای رأی دادن به پیشنهادهای بکار گرفته می‌شود.

توکن معاملاتی برای مواقعی است که بحث درباره ارزش بازار برای شیبا به میان می‌آید. یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نقاط قوت این ارز که تأثیر زیادی بر شیبا اینو در سال 2022 دارد، مشتریان وفادار آن بوده است. این افراد در سال 2021 به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کردند که موجب شد آن را از سایر ارزها متمایز بدانند.

با وجود همه موارد ذکرشده، گروه اصلی شیبا در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک برنامه مقیاس‌بندی به نام Shibarium است. ممکن است این قابلیت را در سال جاری به این برنامه اضافه کند.

لازم به ذکر است که شیبا اینو در حال حاضر با کارمزدهای نسبتاً بالا و شلوغی زیاد کار خود را انجام می‌دهد. این در حالی است که تیم سازنده آن اعلام کرده‌اند که Shibarium با این مسائل روبرو نخواهد بود و هم کارمزد و هم شلوغی بیش از حد شبکه را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیبی دوج کوین 2021

پیش بینی قیمت سیف مون 2021

NFTها و بازی‌ها

یکی از نکات جالب‌توجه درباره این ارز دیجیتال، بازی‌های آن است. البته هنوز در بازی خاصی مشاهده نشده و این برنامه قصد دارد تا در دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض و همچنین بازی‌های ویدئویی، جایگاه خوبی کسب کند. کاهش هزینه‌‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر برای این ارتقاست؛ این موضوع یکی از نکات مثبت شیبا به شمار می‌رود.

شیبا اینو در سال 2022

حالا بیاید دوباره به سؤال خود بازگردیم؛ آیا باید امسال شیبا اینو را خریداری کنیم؟ این احتمال وجود دارد که راه‌اندازی قابلیت Shibarium بر تقویت شیبا اینو تأثیر چشمگیری بگذارد.

از سوی دیگر، پشتیبانی حامیان این ارز هم می‌تواند باعث افزایش دستاوردهای آن می‌شود. اما هنوز هم برخی از افراد اعتقاد دارند که شیبا اینو در سال 2022 نمی‌تواند رشد چندان خوبی داشته باشد.

این در حالی است که سایر رقبای این ارز دیجیتال برخی از قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌دهند که موجب برتری آن‌ها شده است. درنتیجه، شیبا اینو تفاوت چندانی با بسیاری از ارزها نخواهد داشت.

همچنین برخی از افراد می‌گویند که حتی قابلیت Shibarium هم نمی‌تواند مشکلات موجود در آن را کاهش دهد. درنتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران، ارزهایی که بلاک‌چین قدرتمندی دارند را به بسیاری از ارزهای خطرناکی مانند شیبا ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا (Mana) 

پیش بینی قیمت وی چین 2021

آیا سرمایه‌گذاری در شیبا اینو به‌صرفه است؟

قبل از این‌که وجوه و دارایی خود را در شیبا اینو سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. یکی از بهترین تیم‌های تحلیل‌گر در حوزه ارز دیجیتال اخیراً 10 مورد از بهترین سهام‌های دیجیتال را معرفی کرده است.

این سهام‌ها برای خرید و سرمایه‌گذاری بسیار عالی هستند. نکته مهم درباره آن‌ها این است که ارز دیجیتال شیبا اینو در این لیست قرار ندارد. بدین ترتیب، تحلیل‌گران اعتقاد دارند که سرمایه‌گذاری در برخی از ارزهای دیجیتال بهتر از شیبا اینو به نظر می‌رسد.

شیبا اینو در سال 2022

آینده شیبا اینو در سال 2022 چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

برای بررسی پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 باید بدانید که ارزش کل ارزهای دیجیتال در تاریخ 31 دسامبر 2021 نزدیک به 2.22 تریلیون دلار تخمین زده می‌شد. این قیمت، افزایش چشمگیری داشت و بیشتر از 185 درصد افزایش قیمت داشت.

البته شیبا اینو در سال 2022 هم مانند سایر ارزهای دیجیتال، با تغییرهای زیادی مواجه خواهد شد. با این‌که ارزهای بیت‌کوین و اتریوم در سال 2021، بخش قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده بودند، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران هم به سمت شیبا جذب شدند.

اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی کمی هم داشته باشید، متوجه می‌شوید که سود بیشتر از 10000 درصد برای سهام‌های یک‌ساله بسیار نادر به نظر می‌رسد.

به همین دلیل هم ارزهایی با این میزان سود و پیشرفت، بسیار کمیاب هستند. این امر موجب شده که شیبا اینو نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال منحصربه‌فرد باشد و از نظر کاربران هم خاص‌تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت استلار 2021

پیش بینی قیمت آیوتا (IOTA)

تغییر فضای کریپتو در سال 2021

یکی از نکات جالب‌توجه درباره ارز دیجیتال شیبا و سایر ارزها، تغییر چشمگیر آن‌ها در سال 2021 بود. طبق اطلاعات و شواهد، در نیمه‌شب اول ژانویه سال 2021 سرمایه‌گذاران می‌توانستند ارز دیجیتال شیبا را با قیمتی نزدیک به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۷۳ دلار خریداری کنند که این رقم بسیار خوب و کمی به نظر می‌رسد.

این در حالی است که هنگامی‌که کمتر از 24 ساعت از سال جدید باقی مانده بود، قیمت هر توکن شیبا اینو به بیشتر از 0.000034 دلار رسید. این موضوع، تغییر چشمگیر شیبا را نمایان می‌کند.

شیبا اینو در سال 2022

البته این قیمت برای هر توکن در بازار ارزهای دیجیتال بسیار ناچیز است. اما همین قیمت ناچیز هم نشان‌دهنده افزایش 46500000 درصدی این ارز است. این مسائل تأثیر زیادی در آینده و قیمت شیبا اینو در سال 2022 دارد.

زیرا ازآنجاکه قیمت این ارز بسیار ناچیز است، اغلب افراد توانایی خرید آن را دارند و به سمت سرمایه‌گذاری در این ارز روی می‌آورند. به همین دلیل هم قصد دارند که اطلاعات دقیقی درباره آینده شیبا 2022 داشته باشند تا از ارزش سرمایه خود آگاه شوند.

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است در این بخش برای شما پیش بیاید، این است که چگونه یک ارز دیجیتال می‌تواند در عرض 12 ماه به رشد 46500000 درصدی دست یابد؟ پاسخ این موضوع، می‌تواند ترکیبی از تشکیلات، تبلیغات و همچنین ساختار بازار باشد.

لازم به ذکر است که شیبا اینو یکی از جدیدترین صرافی‌های موجود در سال نام برده شد. همچنین صرافی غیرمتمرکز ارز شیبا سواپ در ماه ژوئیه راه‌اندازی شد.

علاوه بر صرافی ارز دیجیتال شیبا سواپ، بسیاری از صرافی‌هایی که در این لیست آمده بودند، به افزایش نقدینگی و تعداد سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال کمک بسزایی کردند.

درنتیجه این امر، تعداد دارندگان ارز SHIB به بیشتر از 1.1 میلیون هم رسید. توانایی ایجاد سهام SHIB در این صرافی برای کسب درآمدهای زیاد هم توانسته به افزایش شمار دارندگان کمک می‌کند.

شیبا اینو در سال 2022

همچنین درباره تبلیغات این ارز هم خوب است بدانید که افزایش قیمت آن از بیت‌کوین هم در طی 11 سال گذشته بیشتر بوده است. این موضوع تأثیر زیادی بر شیبا اینو در سال 2022 دارد و نشان می‌دهد که این ارز هیچ مشکلی برای دریافت خریداران ندارد. از سوی دیگر، این ارز یکی از رایج‌ترین و پرجست‌وجوترین ارزهای رمزنگاری شده در ایالت متحده به شمار می‌رود.

درنهایت، با ساختار بازار در این ارز مواجه بودیم که تأثیر زیادی هم بر آینده شیبا 2022 دارد. درحالی‌‌که سرمایه‌گذاران موقت می‌توانند به‌راحتی روی این ارز دیجیتال شرط‌بندی کنند، سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی قیمت آن‌ها بسیار سخت‌تر به نظر می‌رسد.

منظور ما از سرمایه‌گذاران موقت، کسانی هستند که هنگام کاهش قیمت اوراق بهادار، این ارز را خریداری می‌کنند و بعد از آن هم سریع به فروش می‌رسانند. این شرایط تأثیر بسزایی بر پیش بینی SHIBA 2022 دارد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کوتی (COTI) 

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال گالا (Gala)

آیا شیبا اینو می‌تواند به 0.01 دلار برسد؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش می‌آید، این است که آیا شیبا در سال 2022 می‌تواند به قیمتی نزدیک به 0.01 دلار هم برسد؟ برای پاسخ به این سؤال، خوب است تابلوهای موجود در این زمینه در رسانه‌های اجتماعی را نگاه کنید.

شما می‌توانید به‌راحتی حامیان این ارز دیجیتال را مشاهده کنید. آن‌ها خواستار افزایش قیمت ارز دیجیتال SHIB هستند و تمایل دارند که این ارز به قیمتی حدود 0.01 دلار برسد. اما آیا این موضوع در سال جاری امکان‌پذیر است؟

شیبا اینو در سال 2022

اگر بخواهیم کاملاً با صراحت سخن بگویم که آیا شیبا اینو در سال 2022 به این قیمت می‌رسد یا خیر، خوب است بدانید که این اتفاق بسیار نادر است و می‌توان گفت که تا حدودی غیرممکن هم به نظر می‌رسد. پس تحلیل‌گران به این سؤال، پاسخ منفی می‌دهند. این امر، چهار دلیل کلی دارد که باعث شده پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 به 0.01 دلار نرسد و این موضع، تنها یک خیال‌پردازی برای سرمایه‌گذاران باشد.

توکن‌های فراوان در بازار ارز دیجیتال

در ابتدا، یکی از سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال اعلام کرده که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر از 16200 توکن وجود دارد. برای این‌که هر یک از این پروژه‌ها بتوانند در رقابت موفق شوند، باید برخی مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه دهند تا مردم آن‌ها را از سایر ارزها متمایز بدانند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هیچ ویژگی، تمایز و قابلیت متفاوتی از شیبا اینو مشاهده نکردند.

ارز دیجیتال شیبا، تنها یک توکن ERC-20 است که بر اساس بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. از سوی دیگر، هزینه‌ها و کارمزد تراکنش‌ها هم تا حد زیادی بالا بوده و همچنین زمان پرداختن به این تراکنش‌ها هم بسیار طولانی است. این امر یکی از معایب بزرگ شیبا به شمار می‌رود.

شیبا اینو در سال 2022

فقط برای پرداخت به برخی شرکت‌ها

یکی دیگر از مسائلی که در ادامه نکته قبلی می‌آید، این است که این ارز دیجیتال هیچ استفاده دیگری در خارج از صرافی ارزهای دیجیتال ندارد. راهنمای کسب‌وکار آنلاین ارز دیجیتال لیستی ارائه می‌دهد که طبق آن، تنها 394 شرکت استفاده از این ارز دیجیتال برای پرداخت را اعلام می‌کند.

این موضوع نیز باعث شده که شیبا اینو در سال 2022 به قیمت 0.01 دلار برسد. از این تعداد 394 شرکت، تقریباً 31 عدد از آن‌ها به‌صورت غیرمتمرکز است. این بدان معنی است که فقط 350 شرکت از روش پرداخت شیبا استفاده می‌کنند.

این در حالی است که افراد خوش‌بین در پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 اعتقاد دارند که بالاخره شیبا نیز مانند هر ارز دیجیتال دیری باید شروع به پیشرفت کند. البته این پیشرفت نباید به ارزش بازاری نزدیک به 19 میلیارد دلار هم باشد که رقم بسیار زیادی است.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال لیسک (LSK)

 پیش بینی قیمت هانو یوکیا (HANU)

قدمت کم

یکی دیگر از مشکلاتی که در این ارز دیجیتال وجود دارد و موجب شده که پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 نشان از افت آن بدهد، تاریخ راه‌اندازی آن است. همان طور که می‌دانید، شیبا به‌تازگی راه‌اندازی شده و مدت زیادی از آغاز کار آن نمی‌گذرد. به همین دلیل هم ممکن نیست بتواند در این مدت کم، به ارز بالایی دست پیدا کند.

شیبا اینو در سال 2022

طبق تحقیقات درباره آینده شیبا 2022 و شواهد موجود، امکان بسیار کمی وجود دارد که یک ارز دیجیتال در مدت کوتاهی بتواند بیشتر از 24000 درصد سود و افزایش قیمت داشته باشد.

تقریباً همیشه ما انتظار داریم که بعد از افزایش قیمت هم به همان ارزش قبلی خود بازگردند. این در حالی است که ما در ارز دیجیتال شیبا، شاهد افزایش قیمت 461000 درصدی در عرض کمتر از ده ماه بودیم. سپس در مدت کوتاهی نزدیک به 99 درصد ارزش خود را در 26 ماه از دست داد.

شیبا اینو در سال 2022 شباهت زیادی به سکه Verge دارد. این ارز هم در طول یک سال گذشته، نزدیک به 1200000 درصد افزایش قیمت داشت که این رقم بسیار چشمگیری است.

بعد از آن هم تقریباً 99.6 درصد ارزش آن از بین رفت. پس باتوجه‌به موضوعات ذکرشده، پیش بینی SHIBA 2022 نشان می‌دهد که این ارز بعد از افزایش قیمت 46500000 درصدی، با یک افت شدید مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال کاوا (KAVA)

 پیش بینی قیمت نیوسایفر (NU)

ارزش بالای دارایی شیبا

درنهایت، به بررسی یکی دیگر از دلایلی که به نظر می‌رسد پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 با افت مواجه شود، خواهیم پرداخت. برای درک این موضوع و اطلاع از شیبا در سال 2022 خوب است بدانید که این ارز دیجیتال در حال حاضر، نزدیک به 549 تریلیون دارایی در گردش دارد.

شیبا اینو در سال 2022

بدین ترتیب، اگر حتی همان 0.01 دلار هم به آن افزوده شود، ارزش این پروژه می‌تواند نزدیک به 5.49 تریلیون دلار افزایش پیدا کند. این قیمت تقریباً دوبرابر ارزش شرکت اپل است. بدین ترتیب، پیش بینی قیمت ارز شیبا در سال 2022 نشان می‌دهد که این امر تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

کلام آخر

شیبا اینو در سال 2022 نسبت به سال گذشته با تغییرات زیادی مواجه خواهد شد. ما در این مقاله، به بررسی پیش بینی SHIBA 2022 پرداختیم و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما گذاشتیم.

طبق موضوعات گفته شده، شما می‌توانید به‌راحتی تصمیم خود را برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال نهایی کنید. این مسائل می‌تواند کمک بسزایی به شما در مسیر موفقیت کند؛ بنابراین، به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: fool

نظر شما در خصوص شیبا اینو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید