0

شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 ؛ پایان دوران اپل؟

شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 ؛ پایان دوران اپل؟
بازدید 113


شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 تراشه‌های ساخت اپل را در مرداب سردرگمی فرو برد. آیا پایان دوران اپل نزدیک است؟

شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 در یک افشاگری جدید توسط یکی از کاربران مشهور توییتر برملا شد. کوالکام تا چند ماه آینده پرچمدار توانمند و همه‌فن حریف “Snapdragon 8 generation 3” را معرفی خواهد کرد. اما باوجود اینکه تا معرفی این تراشه زمان زیادی باقی‌ست، تست‌های عملکرد آن در بنچ‌مارک‌ها منتشر شده است.

کریپتال گلوبال

آنچه از تست‌های عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 3 بدست آمده مشخص کرده که این پردازنده هم در بخش تک‌هسته‌ای و هم در بخش چند‌هسته‌ای توانسته است با اقتدار، قدرتمندترین پردازنده اپل را شکست دهد. با این‌وجود فعلاً پردازنده معرفی نشده کوالکام در دنیای تراشه‌ها بی‌رقیب است تا ببینیم شرکت‌های دیگری سازنده تراشه‌های موبایل مانند سامسونگ، مدیاتک، اپل و غیره چه تصمیماتی برای رقابت با غول آمریکایی دنیای اندروید دارند.

بیشتر بخوانید: انقلاب در صنعت تراشه ؛ آرم برای نشان دادن پتانسیل محصولاتش، تراشه اختصاصی می‌سازد!

شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، کوالکام اواخر امسال Snapdragon 8 Gen 3 را به‌عنوان جدیدترین پردازنده‌ پرچمدار گوشی‌های اندرویدی رونمایی می‌کند. مدتی پیش ادعا شد که نسل جدید اسنپدراگون توانسته است در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ قوی‌تر از A16 Bionic ظاهر شود.

گیک‌بنچ ۶ آزمون‌های سخت‌گیرانه‌تری نسبت‌‌به نسخه‌ قبلی دارد و در تلاش است پردازش‌های دنیای واقعی را بیش‌ازپیش شبیه‌سازی کند. آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، پردازنده‌ جدید کوالکام حتی در گیک‌بنچ ۶ نیز توانسته پردازنده‌ رده‌بالای اپل را شکست دهد. امتیاز این پردازنده در یک دستگاه ناشناس ساخت شیائومی ثبت شده است.

یک افشاگر توییتری می‌گوید:

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ موفق شده است امتیاز تک‌هسته‌ای ۲٬۵۶۳ و امتیاز چند هسته‌ای ۷٬۲۵۶ را در گیک‌بنچ ۶ کسب کند. A16 Bionic در همین آزمون توانست امتیاز تک‌هسته‌ای ۲٬۵۲۸ و امتیاز چند هسته‌ای ۶٬۵۰۲ را ثبت کند.

شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3

مقایسه‌ امتیازات نشان می‌دهد که Snapdragon 8 Gen 3 در پردازش‌هایی که به چند هسته اتکا می‌کنند ۱۱ درصد بهتر از A16 Bionic است. پردازنده‌های اپل همواره در پردازش تک‌هسته‌ای پرقدرت بوده‌اند تا کیفیت هسته‌های پردازشی این شرکت زبانزد باشد؛‌ اما این‌‌بار Snapdragon 8 Gen 3 حتی در پردازش تک‌هسته‌ای نیز قوی‌تر از نماینده اپل ظاهر شده است.

گفته می‌شود کوالکام به دنبال استفاده از هسته‌های پرقدرت بیشتر در پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 3 است. این پردازنده احتمالاً در واحد CPU از 1 هسته‌ اصلی Cortex-X4 به‌همراه 5 هسته‌ پرقدرت دیگر و تنها 2 هسته‌ کم‌مصرف استفاده خواهد کرد. Snapdragon 8 Gen 3 مبتنی‌بر لیتوگرافی N4P شرکت TSMC خواهد بود تا گرمای زیادی تولید نکند.

پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک انتوتو توانسته به امتیاز ۱٫۷ میلون دست پیدا کند. بخش قابل‌توجهی از این امتیاز توسط واحد GPU ثبت شده است.

رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen 3، پردازنده‌ A17 Bionic است که اواخر شهریور در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند A17 Bionic مبتنی‌بر لیتوگرافی 3 نانومتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکست سنگین تراشه A16 اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید