0

شکایت SEC از ایلان ماسک ؛ آیا ماسک قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است؟

شکایت SEC از ایلان ماسک ؛ آیا ماسک قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است؟
بازدید 99

[ad_1]

در پی امتناع ایلان ماسک از شهادت در تحقیقات مربوط به خرید توییتر به بهانه‌هایی از جمله مکان شهادت، هم‌اکنون شاهد طرح شکایت SEC از ایلان ماسک هستیم.

دوباره ایلان ماسک مورد آماج حملات حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار گرفته و این نهاد فدرال درحال‌حاضر مشغول بررسی خرید ایکس از سوی ماسک پس از امتناع وی از شهادت در این رابطه است.

به‌همین جهت شاهد طرح شکایت SEC از ایلان ماسک هستیم. البته ماسک سابقه طولانی در دعوا با SEC دارد. در اوایل امسال هم، یک دادگاه استیناف فدرال درخواست ماسک جهت لغو توافقنامه SEC که منجر به بررسی برخی توییت‌های مرتبط با تسلا توسط یک وکیل می‌شد، را رد کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت رمزارز گیمر با توییت جدید ایلان ماسک!

شکایت SEC از ایلان ماسک

تحقیقات SEC در مورد خرید توییتر توسط ایلان ماسک از سال 2022 آغاز شده و نهاد فدرال همواره این موضوع را پیگیری کرده است که آیا ماسک قوانین اوراق بهادار را نقض کرده یا خیر. ماسک پیش از خرید توییتر در سال پیش، سهام قابل‌توجهی از توییتر را تصاحب کرد و از وی درخواست شد تا اطلاعات مربوط به آن را برای SEC به‌طور شفاف ارائه کند. با این وجود، همانطور که کمیسیون بورس و اوراق بهادار توضیح می‌دهد، ماسک اطلاعات مربوط به این خریدها را در بازه زمانی مناسبی افشاء نکرد.

شکایت SEC از ایلان ماسک

طبق توضیحات ارائه‌شده در شکایت SEC، ماسک بنا بود در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) جهت ادای شهادت حضور پیدا کند. اما، ماسک «دو روز قبل از شهادت برنامه‌ریزی‌شده خود، ناگهان به کارکنان SEC اطلاع داد که برای انجام این کار حاضر نخواهد شد» و به‌نظر «به اعتراضات بی اساسی همچون اعتراض به سن‌‌فرانسیسکو به‌عنوان محل مناسبی برای شهادت» متوسل شده است.

با این حال، SEC همچنین پیشنهاد داده که این شهادت در شهر «فورت ورث» ایالت تگزاس که به محل زندگی ماسک نزدیک‌تر بوده و در تاریخ‌های متعددی از ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام شود. اما ماسک حتی با این شرایط هم حاضر به شهادت نشده و حالا کمیسیون SEC از دادگاه درخواست کرده تا وی را به انجام این کار مجبور کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت SEC از ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید