0

شکایت روسیه از ویکی پدیا به علت انتشار اطلاعاتی برخلاف روایت رسمی کرملین!

شکایت روسیه از ویکی پدیا به علت انتشار اطلاعاتی برخلاف روایت رسمی کرملین!
بازدید 46

[ad_1]

شکایت روسیه از ویکی پدیا به علت انتشار مطالبی در خصوص ارتش این کشور انجام شده است. این در حالی است که ویکی‌پدیا مطالب نشر یافته را حقیقت محض می‌داند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته، این سومین شکایتی است که دولت روسیه علیه ویکیپدیا تنظیم کرده است. دولت روسیه علت این شکایت و تعیین جریمه 27 میلیون دلاری برای بنیاد ویکی را، حذف نکردن اطلاعات نادرست در خصوص ارتش این کشور از وب‌سایت ویکیپدیا عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید:فیلترینگ ویکی پدیا در پاکستان به علت توهین به مقدسات

شکایت روسیه از ویکی پدیا

یکی از سخنگوهای بنیاد ویکی‌مدیا به‌عنوان صاحب پلتفرم ویکی‌پدیا در این‌باره به رویترز گفته است:

چندی بعد از حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، این کشور قوانین گسترده‌ای را وضع کرده که جلوی گزارش‌های مردمی در ارتباط با این درگیری‌های نظامی را می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که اطلاعاتی مغایر با روایت رسمی کاخ کرملین منتشر می‌کنند را مسدود یا جریمه می‌کند. اخیراً نیز شکایت جدیدی را علیه ما تنظیم کرده و ما را به گسترش اطلاعات نادرست در مورد واحدهای نظامی روسیه متهم کرده‌اند.

شکایت روسیه از ویکی پدیا به علت انتشار اطلاعاتی برخلاف روایت رسمی کرملین!

به نظر می‌رسد دولت روسیه به دلیل بی‌اعتنایی بنیاد ویکی به درخواست حذف 5 محتوا در خصوص ارتش روسیه در ویکیپدیا روسی، تصمیم دارد این بنیاد را 27 میلیون دلار جریمه کند. این البته تنها بخشی از درخواست‌های دولت روسیه مبنی بر حذف اطلاعات از ویکیپدیا است.

بنیاد ویکی‌مدیا اما مدعی است که همواره مانع از تلاش‌های روسیه برای سانسور اطلاعات شده است و اطلاعات موجود در ویکیپدیا توسط داوطلبانی از سراسر جهان تهیه و به اشتراک گذاشته شده است؛ کسانی که برای اطمینان پیدا کردن از قابل اعتماد بودن محتوا، زمان زیادی را صرف تحقیق در خصوص این مطالب می‌کنند. ویکی مدیا می‌افزاید، بسیاری در شرایط نامطلوبی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهند. چرا که با ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، داوطلبان اوکراینی با وجود تمام سختی‌ها به افزودن و ویرایش محتوا در ویکی‌پدیا ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت روسیه از ویکی پدیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید