0

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر ؛ ماجرای 90 میلیون دلار پول دستی چیست؟

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر ؛ ماجرای 90 میلیون دلار پول دستی چیست؟
بازدید 68

[ad_1]

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر علنی شد. وقتی ثروتمندترین فرد جهان برای خرید توییتر گول یک شرکت حقوقی بزرگ را می‌خورد!

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر علنی شد. شرکت X Corp که تحت تملک ثروتمندترین فرد جهان قرار دارد از شرکت حقوقی واکتل، لیپتون، روزن و کاتز برای گرفتن مبلغ 90 میلیون دلار از مدیرعامل سابق توییتر بایت جوش دادن معامله خرید این شبکه اجتماعی شکایت کرد.

پیش‌تر قبل از نهایی شدن خرید توییتر توسط ماسک نگون‌بخت شاهد بودیم که وی از خرید خود منصرف شده و این خبر نیز رسماً منتشر شد. اما ظاهراً دستان پشت پرده‌ای وجود داشته و باعث شدند ایلان ماسک خرید خود را (احتمالا به اجبار و از سر ناچاری) نهایی کند.

بیشتر بخوانید: نامزدی ایلان ماسک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ؛ مدیرعامل تسلا محبوبتر از بایدن، دی‌سانتیس و ترامپ!

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر

شرکت اکس کورپ (X Corp) متعلق به ایلان ماسک از شرکت حقوقی «واکتل، لیپتون، روزن و کاتز» (Wachtell, Lipton, Rosen & Katz) به‌دلیل هزینه هنگفتی که درست قبل از روی‌کار‌آمدن ماسک از توییتر دریافت کرده بود، شکایت کرد. این شرکت حقوقی به مالکان قدیمی توییتر کمک کرد تا معامله با ماسک را نهایی کنند، درحالی‌که او در آن زمان تلاش داشت از معامله 44 میلیارد دلاری کنار بگیرد. ماسک در شکایت خود مدعی شده که این شرکت حقوقی هزینه بسیار زیادی (90 میلیون دلار) از توییتر دریافت کرده است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، بیشتر این 90 میلیون دلار تنها چند ساعت قبل از اینکه ماسک توییتر را تصاحب کند، به شرکت حقوقی پرداخت شده است. حالا ماسک در شکایت خود استدلال کرده که واکتل، لیپتون، روزن و کاتز از شرکتی که توسط «امانت‌دارانی دست‌وپاچلفتی که انگیزه خود را برای عمل به نفع توییتر از دست داده‌اند،» مدیریت می‌شود، سوءاستفاده کرده است.

شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر

زمانی که ماسک تلاش کرد از تصمیم خود برای خرید توییتر صرف‌نظر کند، سهام‌داران در ژوئیه 2022 با کمک شرکت حقوقی Wachtell تلاش کردند تا درنهایت ماسک را به خرید مجبور کنند. ماسک سرانجام در اکتبر همان سال و زمانی که مشخص شد احتمالاً در دادگاه شکست خواهد خورد، تغییر موضع داد.

قرارداد ماسک و توییتر سرانجام در 27 اکتبر تکمیل شد و ظاهراً Wachtell برای چندین ماه کار خود 90 میلیون دلار از توییتر دریافت کرده است که 84.3 میلیون دلار آن در روزی پرداخت شده که ماسک این شبکه اجتماعی را تصاحب کرده است. همچنین هزینه 90 میلیون دلاری ظاهراً در فاکتورهایی به مبلغ نزدیک به 18 میلیون دلار پرداخت شده است. ماسک در شکایت خود نوشته است:

«Wachtell با آگاهی کامل از این موضوع که هیچ‌کس به رفاه مالی توییتر اهمیتی نمی‌دهد، تصمیم گرفت تا جیب خود را با وجوهی از صندوق شرکتی که قرار است به ماسک تحویل داده شود، پر کند.»

X Corp به‌عنوان بخشی از شکایت خود درخواست کرده است که هزینه 90 میلیون دلاری بازپرداخت شود و گفته قراردادی که این هزینه براساس آن پرداخت شده، غیرقابل اجراست و وظایف امانت‌داری Wachtell Lipton و توییتر و قانون کالیفرنیا را نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید