0

شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی مولد که صدایش را تقلید کرده بود

شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی مولد که صدایش را تقلید کرده بود
بازدید 29


استفاده غیرقانونی از شهرت و صدای بازیگر معروف هالیود برای تبلیغات، شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی را به همراه داشت.

اسکارلت جوهانسون اقدامات قانونی جهت برخورد با توسعه‌دهندگان یک هوش مصنوعی مولد را در پیش گرفت. این هوش مصنوعی از صدا و محبوبیت او برای تنظیم یک تبلیغ آنلاین استفاده کرده بود. به گزارش منابع خبری، این تبلیغ برای معرفی هوش مصنوعی ادیتور عکس به نام Lisa AI: 90 Yearbook and Avatar ساخته شده است. گفته شده که تبلیغ مذکور با بازسازی صدای اسکارلت جوهانسون با هوش مصنوعی تولید شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی مولد

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هوش مصنوعی Lisa AI در تبلیغ 22 ثانیه‌ای خود، اسکارلت جوهانسون را در پشت‌صحنه فیلم Black Widow به نمایش می‌گذارد. تبلیغ، با جمله «سلام دوستان من اسکارلت جوهانسون هستم و از شما می‌خوام که منو همراهی کنید» شروع می‌شود و در ادامه از اسکارلت جوهانسون تغییر حالت می‌دهد. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند متن را به تصویر یا ویدیو تبدیل کند.

با این‌که بازسازی صدای اسکارلت جوهانسون یک اقدام غیرقانونی بوده، اما به نظر می‌رسد که این هوش مصنوعی قابلیت‌های جذابی دارد و شکایت جوهانسون به نوعی منجر به شهرت بیشتر آن شده است.

هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی مولد

تبلیغ غیر مجاز هوش مصنوعی با اسکارلت جوهانسون

در انتهای آگهی، Convert Software (توسعه‌دهنده اپلیکیشن) متنی را نمایش می‌دهد که در آن گفته شده تصاویر توسط Lisa AI تولید شده‌اند و هیچ ربطی به این بازیگر ندارند. با این‌حال، نمایندگان اسکارلت جوهانسون می‌گویند که این بازیگر برای تبلیغ این اپلیکیشن تمایلی نداشته و به عبارتی از شهرت این فرد به صورت غیرقانونی استفاده شده است. همچنین، وکیل اسکارلت جوهانسون (کوین یورن) اقدامات قانونی را درباره این اتفاق دنبال می‌کند.

طبق گفته یورن، این وکیل برای برخورد با توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی مذکور و تبلیغی که برای معرفی آن تولید شده، از تمام راه‌های حقوقی اقدام خواهد کرد و به‌نظر نمی‌رسد که این بازیگر هالیود نسبت به استفاده غیرقانونی از شهرتش بی‌تفاوت باشد.

باید گفت که تبلیغ هوش مصنوعی اسکارلت جوهانسون پایان این ماجرا نخواهد بود و حتی بعد از اتمام کاهای حقوقی این بازیگر، شاهد شکایت دیگران از سایر توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی خواهیم بود؛ چراکه طی سال‌های اخیر، AI به صورت باورنکردنی پیشرفت کرده و احتمال نمی‌رود که سرعت پیشرفت هوش مصنوعی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند، بلکه روزبه‌روز به محبوبیت آن افزوده خواهد شد.

با این‌که هوش مصنوعی می‌تواند یک ابزار مفید برای بسیاری از افراد جامعه باشد، اما ممکن است موقعیت بسیاری از افراد مشهور را نیز تهدید کند. برای مثال، بسیاری از خواننده‌ها از تقلید صدای آن‌ها و حتی کاور کردن آهنگ برخی از هنرمندان توسط سایر خواننده‌ها که فقط با هوش مصنوعی صورت گرفته رضایت ندارند. همچنین، تکنولوژی دیپ‌فیک نیز این امکان را فراهم می‌کند که به نحوی از چهره یک فرد استفاده شود که تشخیص فیک یا اصلی بودن آن بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت اسکارلت جوهانسون از هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: The Verge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید