0

شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه
بازدید 30


شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024 ، جدیدترین کراس‌اوور برقی این شرکت خودروساز آمریکاییست که قرار است در دو تریم مختلف به بازار عرضه شود.

شورلت اکوئیناکس EV 2024 اولین مدل الکتریکی برند جنرال موتورز نیست، اما ممکن است نتیجه‌بخش‌ترین آن باشد. شورلت تجربه ساخت خودروی الکتریکی زیادی دارد، اما با اکوئیناکس EV که قرار است اواخر امسال به فروش برسد، جذابیت بازار انبوه را در اولویت قرار داده است. این خودرو از خودروهایی مانند شورلت Bolt و Silverado EV پیروی می‌کند، با این حال، شورلت قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر را هدف قرار داده است که ما جزئیات بیشتری از آن داریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024

شورلت اکوئیناکس بنزینی فعلی، پس از وانت سیلورادو، دومین مدل محبوب این برند است. بنابراین اکوئیناکس نیروی الکتریکی را به نوعی وسیله نقلیه می‌آورد که بسیاری از مردم در حال خرید هستند. در اینجا همه چیزهایی است که تاکنون در مورد این خودرو می‌دانیم.

طراحی شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024

در حالی که این خودرو، نامی مشترک با اکوئیناکس بنزینی دارد، اکوئیناکس EV یک طراحی تمیز است که از معماری باتری ماژولار Ultium جنرال موتورز استفاده می‌کند. این به طراحان اجازه داد تا اکوئیناکس EV نسبت‌های بهتری نسبت به همتای بنزینی خود داشته باشند.

2024 Chevrolet Equinox EV Preview

ابعاد این خودرو تا حد زیادی توسط باتری تعیین می‌شود که بین چرخ‌ها قرار می‌گیرد و در مقایسه با اکوئیناکس بنزینی به کشش فاصله محوری 9.0 اینچی نیاز داشت. این باید به فضای سرنشینان کمک کند و حداقل در عکس‌ها، به اکوئیناکس EV ظاهری شیک تر از مدل بنزینی کمک می‌کند. ظاهری که سام بل، طراح شورلت آن را “Americana Cool” می‌نامد، برخی از ویژگی‌های آیرودینامیکی مانند دستگیره‌های درب را نیز در خود جای داده است.

Chevrolet Equinox EV 2024: le VUS électrique le plus abordable au Canada | Driving

EV حدود 7 اینچ طولانی تر، 1 اینچ پایین تر و 3 اینچ پهن تر از اکوئیناکس بنزینی است. وقتی صحبت از طراحی خودرو به میان می‌آید، هر چه طولانی‌تر، پایین‌تر و عریض‌تر باشد، بهتر است. با این حال، اکوئیناکس EV هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی یک SUV است، بنابراین ظاهر آن ممکن است بیشتر از فولکس واگن ID.4 یا هیوندای Ioniq 5 مطابق با سلیقه خریداران باشد.

شورلت قصد دارد سطوح تریم 1LT، 2LT، 3LT، 2RS، و 3RS را ارائه دهد که مدل‌های RS دارای عناصر ظاهری اسپرت‌تری هستند. نمای بیرونی دو رنگ با سقف مشکی در مدل‌های RS و سقف سفید با ظاهری قدیمی برای مدل‌های LT در دسترس خواهد بود. چرخ‌های نسبتا بزرگ 19 اینچی استاندارد هستند و چرخ‌های 20 اینچی و 21 اینچی نیز موجود هستند.

امکانات رفاهی شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024

اکوئیناکس EV صفحه نمایش بزرگتری نسبت به نسخه بنزینی فعلی دارد. سیستم اطلاعات-سرگرمی استاندارد شامل یک صفحه نمایش لمسی 11.0 اینچی و دسته ابزار دیجیتال 11.0 اینچی است، در حالی که سطوح تریم بالاتر دارای صفحه نمایش لمسی 17.7 اینچی است. نمایشگر هدآپ و آینه دوربین دید عقب نیز به عنوان آپشن در دسترس خواهند بود.

متأسفانه، با توجه به این واقعیت که جنرال موتورز اعلام کرده است که پشتیبانی از CarPlay و Android Auto را کنار می‌گذارد، انتظار هیچ یک از این پلتفرم‌ها را در خودرو نداریم، مگر اینکه جنرال موتورز به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر دهد.

برخلاف نسخه بنزینی، اکوئیناکس EV با سیستم کمک راننده هندزفری Super Cruise GM نیز موجود است، اما نه به عنوان تجهیزات استاندارد. با این حال، این خودرو باید نسبت به فناوری کمک راننده در خودروهای برقی رقیب، قابلیت و حاشیه ایمنی بیشتری را ارائه دهد. سوپر کروز که قبلا در مدل‌های جنرال موتورز از Bolt EUV گرفته تا Cadillac Lyriq دیده شده بود، می‌تواند در مسیرهای تعیین‌شده بزرگراه‌های از پیش نقشه‌برداری شده، هدایت کند، شتاب بگیرد و ترمز کند. همچنین راننده را برای محافظت در برابر سوء استفاده نظارت می‌کند.

شورلت همچنین مجموعه‌ای از کمک‌های استاندارد راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، کمک حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، و هشدار ترافیک متقابل عقب را شامل می‌شود. کروز کنترل تطبیقی و سیستم دوربین دید فراگیر، آپشن‌های دیگر این خودروی برقی هستند.

مشخصات فنی شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024

اکوئیناکس EV استاندارد با دیفرانسیل جلو و یک موتور تکی با قدرت 210 اسب بخار و گشتاور 328 نیوتن‌متری ارائه می‌شود. یک پیشرانه اختیاری دو موتوره چهار چرخ متحرک خروجی را به 290 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتن‌متری افزایش می‌دهد. هر دو نسخه قدرتمندتر از اکوئیناکس بنزینی هستند.

شورلت تنها یک گزینه بسته باتری را در اکوئیناکس EV ارائه می‌دهد، اگرچه تخمین‌های برد بسته به مدل متفاوت است و تا 500 کیلومتر می‌رسد. مدل‌های چهارچرخ محرک این مسافت را تا 460 کیلومتر کاهش می‌دهند که هنوز کاملاً منطقی است. این خودرو از شارژ سریع DC تا 150 کیلووات پشتیبانی می‌کند، که خوب است، اما در مقایسه با خودروهایی که سرعت تا 350 کیلووات را پشتیبانی می‌کنند، باور نکردنی نیست. شورلت می‌گوید با شارژر سازگار، خودرو می‌تواند در 10 دقیقه 112 کیلومتر برد داشته باشد.

SUV‌ها همچنین باید فضای بار مناسبی داشته باشند. شورلت حداکثر 1600 لیتر را با صندلی‌های عقب در نظر گرفته است که کمتر از اکوئیناکس بنزینی و VW ID.4 EV با اندازه مشابه است. در واقع، دقیقاً مشابه مدل کوچکتر شورلت Bolt EV است. اکوئیناکس حداقل یک کف باری دو سطحی دارد تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرد.

قیمت و زمان عرضه شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024

شورلت سرانجام قیمت کامل اکوئیناکس EV را اعلام کرد، و اگرچه کمی گران‌تر از حد انتظار است، اما همچنان یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی موجود است. قیمت خودروی جدید از 34995 دلار برای مدل 1LT شروع می‌شود. البته ارتقای تریم‌ها قیمت را بالا می‌برد. در اینجا قیمت‌های اولیه برای مدل‌های مختلف آورده شده است.

2LT: 43,295 دلار

2RS: 44795 دلار

3LT: 45295 دلار

3RS: 46795 دلار

به طور کلی، شورلت اکوئیناکس EV به دلیل قیمت پایین و محدوده مناسب نسبت به قیمت، یک بازیگر اصلی در فضای خودروهای الکتریکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد شورلت اکوئیناکس EV مدل 2024 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار خودرو را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: motor1

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید