0

شرط اصلی کاهش قیمت خودرو چیست؟ توصیه مهم نماینده مجلس درباره خرید خودرو

مجوز واردات خودرو جانبازان تا سقف 35 هزار یورو صادر شد
بازدید 32

[ad_1]

تب بازار خودرو در فصل پایانی 1402 به قدری بالا رفته که بسیاری از مردم اقدام به فروش خودرو خود با قیمت‌های فضایی می‌کنند. در این بین یک نماینده مجلس از شرط اصلی کاهش قیمت خودرو صحبت کرده که ممکن است بازار را آرام کند.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی اخیراً به موضوع افزایش قیمت‌ خودرو در بازار پرداخته و بیان می‌کند که این افزایش دوامی نخواهد داشت. به عقیده وی، شرط اصلی کاهش قیمت خودرو ، واردات خودرو است که چندی دیگر آغاز خواهد شد و روند صعودی قیمت خودرو را به نزولی تبدیل خواهد کرد.

وی به مردم توصیه کرد که فعلاً از خرید خودرو اجتناب کنید تا واردات انجام شود و سپس اقدام خرید خودرو کنید. ظاهراً تنها موضوعی که می‌تواند تب بازار خودرو را فروکش کند، واردات خودرو است و باید منتظر ماند و دید که آیا واردات انجام می‌شود یا خیر و اگر انجام شود، کاهش قیمتی اتفاق خواهد افتاد؟

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 12 بهمن 1402

شرط اصلی کاهش قیمت خودرو ، واردات است

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه بازار خودرو روبه‌بهبود است، گفت: «فکر می‌کنم منظور وزیر صمت این است که واردات صورت می‌گیرد.»

وی ادامه داد:

توصیه من به مردم این است که در خرید خودرو عجله نکنند تا واردات انجام شود البته اگر دولت اقدام به واردات خودرو نکند ما هم در مجلس مجبور می‌شویم از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: «دولت چرا بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ نمی‌کند ما با چه زبانی باید این مورد را از دولت بخواهیم؛ ۱۰ بار، صد بار خواهش می‌کنیم بعد که می‌رویم از ابزار قانونی استفاده کنیم می‌گویند، چون دم انتخابات است نمایندگان دارند برای خود مانور می‌دهند.»

شرط اصلی کاهش قیمت خودرو ، واردات است

سیاهکلی بیان کرد:

این آیین‌نامه بیش از 3 ماه است که در دولت تصویب شده چرا دولت آن را ابلاغ نمی‌کند؛ چرا می‌گذاریم بازار خودرو دوباره صعوی شود؟؛ افزایش قیمت خودرو مستقیماً بر گردن دولت است.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز به‌دلیل اتفاقات منطقه است، گفت: «اگر واردات خودرو صورت بگیرد قیمت کاهشی می‌شود و این امر فقط منوط به انجام واردات است.»

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه واردات خودرو طبق روال در حال انجام است و تاکنون ۳۱ هزار خودرو ثبت سفارش شده، درباره ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد گفت:

آیین‌نامه آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

وزیر صمت در رابطه با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و زمان ابلاغ آن (براساس آنچه گفته شده احتمالاً ابلاغ آن به زمان پس از انتخابات مجلس موکول خواهد شد)، تصریح کرد: «ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا با انجام واردات خودرو، قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا خواهد کرد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید