0

شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام ؛ فیلترینگ واتساپ و اینستا دائمی است؟ [+آپدیت 10 مهر]

شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام ؛ فیلترینگ واتساپ و اینستا دائمی است؟ [+آپدیت 10 مهر]
بازدید 169


از ابتدای مهر ماه 1401 و با توجه به شرایط کشور تصمیم به فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام گرفته شد و حال امروز شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام اعلام شده است.

یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ارتباط با شرایط ادامه فعالیت واتساپ و اینستاگرام در ایران گفته که این دو سرویس محبوب و پرکاربرد در صورتی که شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند، برای ادامه فعالیت در ایران مشکلی نخواهند داشت.

آرون گروپس

این یکی از اساسی‌ترین اصول طرح صیانت بود که بر اساس قرار بود شرکت‌هایی چون متا (مالک اینستاگرام و واتساپ) برای ادامه فعالیت در ایران ضمن پذیرش شرایط جمهوری اسلامی، در کشور ما یک نمایندگی داشته باشند. با این اوضاع سوال اصلی این است که آیا طرح صیانت پیش از تصویب و اعلام رسمی، اجرایی شده است؟

بیشتر بخوانید:

بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه Whatsapp چی نصب کنیم؟


آپدیت 10 مهر: بررسی‌ها نشان می‌دهد که واتساپ بدون فیلترشکن در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته اما به نظر می‌رسد تنها می‌توان پیام‌های متنی ارسال کرد و همچنان در این اپلیکیشن ارسال تصویر، ویدیو، استیکر و… با مشکلاتی همراه است.


شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

مهدی باقری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای ضمن اعلام اینکه در حال حاضر درباره ادامه‌دار بودن محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی به واتساپ و اینستاگرام تصمیمی اتخاذ نشده است گفته که در صورتی که این دو سرویس شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند، برای ادامه فعالیت در ایران مانعی ندارند.

باگ جدید واتساپ
شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

او ضمن صحبت‌های خود تاکید کرد که بارها از اینستاگرام و واتساپ درخواست شده تا با جمهوری اسلامی همکاری کنند اما این دو شبکه اجتماعی این شرایط را نپذیرفته‌اند. باقری معتقد است در صورت همکاری این دو سرویس با جمهوری اسلامی، از وقوع چنین وقایعی جلوگیری به عمل می‌آمده است.

باقری در ادامه صحبت‌های خود افزود:

شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور نسبت به مسائل جاری و اجرایی تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیمات آنها از جنس قانون‌گذاری‌های دائمی و تعیین مصداق نیست؛ این شوراها در مواردی نظیر آنچه این روزها اتفاق افتاده، تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیمات آنها نیز فوق تصمیمات مجلس است.

باقری درباره سرنوشت اینستاگرام و واتساپ تاکید کرده که اگر اینستاگرام و واتساپ با جمهوری اسلامی به توافقی برای همکاری برسند، شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند و مسئولیت‌پذیر باشند، فعالیت‌شان در ایران بلامانع خواهد بود.

با این اوصاف با توجه به احتمال بسیار پایین پذیرش شرایط جمهوری اسلامی توسط این دو شبکه اجتماعی، باید دید آیا دولتمردان بر تصمیم خود برای ادامه فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام پایدار خواهند ماند.

همچنین همشهری آنلاین با این عنوان «ببینید | فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌ اپ دائمی شد؟ | پاسخ مهم وزیر ارتباطات» و انتشار ویدیوی زیر، خاطر نشان کرد:

وزیر ارتباطات درباره شایعه‌های دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی اصلا در این مدت جلسه‌ای نداشته است.

ویدیوی منتشر شده در همشهری آنلاین درباره دائمی شدن فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید