0

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است
بازدید 191


به نظر می‌رسد بعد از جایگزین‌های واتساپ و اینستاگرام، مسئولین درصدد راه‌اندازی توییتر ایرانی هستند. اما از شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر چه می‌دانیم؟

اخیرا شبکه اجتماعی ایرانی جدیدی آغاز به کار کرده که شباهت خاصی با توییتر دارد. این تقلید را در فضای داخلی برنامه و حتی لوگوی آن نیز می‌توان متوجه شد. اما آیا توییتر ایرانی می‌تواند موفق باشد؟

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی ؛ طرح جدید مجلس برای جایگزینی پلتفرم‌های مسدودشده!

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر عرضه می‌شود

شبکه اجتماعی ویراستی که اخیرا آغاز به کار کرده است،‌ شباهت خاصی از نظر طراحی با توییتر دارد و در نگاه اول می‌توان از آن به عنوان نسخه بومی توییتر یاد کرد. شباهت طراحی داخلی و تجربه کاربری ویراستی به حدی با توییتر زیاد است که حتی لوگوی آن نیز هر کسی را به یاد توییتر می‌اندازد.

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

نکته جالب اینکه سازنده این شبکه اجتماعی در ایران «توسعه سامانه پویش رسانه آسیا» است که پیش از این هم پیامرسان گپ را ساخته بود. انتشار این پلتفرم همزمان با اوج گرفتن محدودیت‌های اینترنتی و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی، اندکی مشکوک به نظر می‌رسد و احتمالا قرار است به زودی ویراستی با شدت زیادی به عنوان یک پلتفرم قدرتمند داخلی تبلیغ شود!

مهدی انجیدنی،‌ مدیرعامل ویراستی که پیش از این مدیرعامل پیامرسان گپ هم بوده،‌ در این پلتفرم اکانت شخصی دارد و همانطور که می‌بینید به خود تیک آبی احراز هویت هم اعطا کرده است!

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

او می‌گوید ویراستی الزاما یک توییتر ایرانی نیست اما نگاهی به فضای این پلتفرم، از لوگوی آن گرفته تا فضای رابط کاربری آن، همگی تداعی کننده شبکه اجتماعی توییتر است. مدیرعامل این پلتفرم اما مدعی است که علت این شباهت، تلاش این تیم برای توسعه رابط کاربری آشنایی برای کاربران ایرانی بوده است! او باور دارد که بسیاری از ایرانیان اسم توییتر را هم نشنیده‌اند و از همین رو ویراستی قرار است این خلا را جبران کند:

«این پروژه قبل از حوادث اخیر طراحی و توسعه یافته و بعد از عرضه عمومی آن، این اتفاقات در کشور رخ داد. از همین رو هم ما هیچ تبلیغ رسانه‌ای برای ویراستی نکردیم تا مبادا کسی فکر کند که این محصول پس از این حوادث عرضه شده است.»

نکته مهم درباره ویراستی این است که این پلتفرم روی هم رفته و در دو اپ استور ایرانی بازار و مایکت بیش از 500 بار دانلود نشده است، اما انجیدنی شدیدا به آینده ویراستی امیدوار است: «ما در فضای وب عملا جایی نداریم که مردم درباره یک خبری بحث کنند. در حال حاضر در بهترین حالت، یک کانال یک خبری را درج می‌کند و یا پست اینستاگرامی می‌زنند و مردم در کامنت‌ها باهم بحث می‌کنند. ما قصد زنده کردن ابزار رسانه‌ای و ابزار تعاملی در کشور را داریم. توییتر در ایران وایرال نیست و بسیاری از مردم حتی اسم آن را نشنیدند، ویراستی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند در اهداف خود یعنی پرمیوم کانتنت و رسانه تعاملی بودن، حرکت کند.»

ویراستی ویژگی‌هایی نظیر تیک آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و در بخش توضیحات خود تاکید کرده «ما هرگز اطلاعات کاربران را با هیچ شخصی به اشتراک نمی‌گذاریم.» هرچند بعید است این موضوع بنابر شرایط و قوانین خاص کشور شدنی باشد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راه‌اندازی شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید