0

شایعه بازگشت ترامپ به توییتر ؛ این توییت فیک است!

شایعه بازگشت ترامپ به توییتر ؛ این توییت فیک است!
بازدید 101


از وقتی که بحث خرید توییتر توسط ایلان ماسک مطرح شد، بسیاری از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا امیدوار به بازگشت ترامپ به توییتر شدند.

رابطه ترامپ و ماسک همیشه خوب بوده و این موضوع حال و در شرایطی که ایلان ماسک رسما مالک توییتر شده می‌تواند برای رئیس جمهور سابق آمریکا خبر خوبی باشد. اما آیا به همین سرعت ترامپ به توییتر بازگشته است؟

بیشتر بخوانید: رشد 35 درصدی دوج کوین پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

شایعه بازگشت ترامپ به توییتر

رئیس جمهور سابق امریکا، در نتیجه وقایع حمله به کنگره آمریکا و حمایت از این اقدام، تمام اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی معروف مانند توییتر و فیسبوک را از دست داد. بعد از این اقدام ترامپ که چندان با تسلیم شدن و عذرخواهی کردن رابطه خوبی نداشت، دست به چند اقدام نه‌چندان کاربردی برای ارتباط مجدد با کاربرانش زد.

در ابتدا بحثی مربوط به احتمال خرید پلتفرم پارلر که یکی از شبکه‌های اجتماعی نزدیک به جمهوری‌خواهان در آمریکا محسوب می‌شود، مطرح شد. هنوز این ایده حتی به عملی شدن نزدیک هم نشده بود که پارلر هم با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه شد.

این مسئله سبب شد تا ترامپ به فکر راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود با نام تروث یا حقیقت (Truth) بیفتد. پلتفرمی که با چالش‌ها و حواشی زیاد راه‌اندازی شد و نهایتا هم آنطور که تصور می‌شد مورد استقبال قرار نگرفت.

همه این‌ها سبب شد تا برخی رسانه‌ها از همان زمان تا امروز به شایعات بازگشت ترامپ به توییتر توجه خاصی نشان بدهند. اخیرا اما و در شرایطی که ماسک رسما مالک توییتر شده، شایعاتی مبنی بر تغییر سیستم توییتر در خصوص محدودیت و مسدودسازی اکانت‌ها مطرح شده و جدی‌ترین شایعات مربوط به بازگشت ترامپ به توییتر است.

در این بین اما نباید فراموش کرد که برخی اخباری که در این زمینه منتشر می‌شوند ممکن است جعلی باشند. در این خصوص و از ساعاتی پیش، تصویری از یک توییت توسط برخی رسانه‌های داخلی مانند دنیای اقتصاد و دیده‌بان ایران منتشر شده مبنی بر فعالسازی مجدد اکانت توییتری دونالد ترامپ و ارسال اولین توییت توسط او با این مضمون:

شایعه بازگشت ترامپ به توییتر ؛ این توییت فیک است!

متشکرم ایلان ماسک! احساس خوبی دارم از اینکه برگشتم ، امیدوارم همه بازنده‌ها و متنفرها دلتنگم شده باشند.

همانطور که در تصویر بالا، مربوط به توییت ادعایی متعلق به ترامپ مشخص شده، به طرز عجیبی در پایین توییت و جایی که نوع سیستم عاملی که توییت از آن ارسال شده مشخص می‌شود، عبارت غریب و ناشناخته Twitter for AkharinTwit به چشم می‌خورد! موردی عجیب که در توییتر سابقه ندارد. حتی آی‌دی این اکانت نیز ارتباطی با اکانت رسمی رئیس جمهور سابق آمریکا ندارد.

با بررسی‌هایی که تیم مجله خبری آی تی و دیجیتال انجام داد اما نهایتا مشخص شد که اکانت رسمی ترامپ در توییتر همچنان مسدود است. در تصویر زیر، وضعیت اکانت رسمی توییتری ترامپ را مشاهده می‌کنید:

شایعه بازگشت ترامپ به توییتر ؛ این توییت فیک است!

در حال حاضر مشخص نیست که علت درج و پخش چنین شایعه‌ای چیست؛ اما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک گفته است، به قولی که قبلا درباره نپیوستن به توییتر داده بود پایبند است و حالا با وجود اینکه توئیتر متعلق به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است، همچنان به توییتر باز نخواهد گشت. ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌ای اختصاصی به فاکس نیوز دیجیتال گفت:

من در رسانه اجتماعی تروث سوشال می‌مانم. من آن را بیشتر می پسندم، روش کار آن را دوست دارم. من ایلان ماسک را دوست دارم، اما همچنان در شبکه تروث سوشال می‌مانم.

او همچنین در واکنش به تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک گفته بود: «سیار خوشحالم که توییتر اکنون در دستان افراد عاقل است و دیگر توسط دیوانه‌های چپ رادیکال و مجنون‌هایی که واقعاً از کشور ما نفرت دارند، اداره نمی‌شود. توییتر اکنون باید سخت تلاش کند تا خود را از شر تمام ربات‌ها و حساب‌های جعلی که به شدت به آن آسیب رسانده‌اند خلاص کند. این کار آن را بسیار کوچکتر اما بهتر خواهد کرد».

با این اوصاف و با کنار هم قراردادن اظهار نظر قاطعانه ترامپ مبنی بر عدم بازگشت به توییتر، بررسی اکانت رسمی توییتری ترامپ (که همچنان معلق است) و البته مورد عجیب این توییت فیک ادعایی، به نظر می‌رسد رسانه‌های داخلی دچار سوتفاهم شده باشند!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شایعه بازگشت ترامپ به توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید