0

شارژر تایپ سی چیست؟ چه تفاوتی با شارژ معمولی دارد؟

شارژر تایپ سی چیست؟ چه تفاوتی با شارژ معمولی دارد؟
بازدید 100


از سال ۲۰۱۶ نوع جدیدی از کابل شارژر با نام شارژر تایپ سی به بازار عرضه شد. تا پیش از ظهور این نوع شارژر، از شارژرهای معمولی با عنوان پورت Micro USB (میکرو یواس‌بی) استفاده می‌شد. به دلیل جدید بودن کابل تایپ سی، بسیاری از افراد از ویژگی‌های این نوع شارژر اطلاعی ندارند؛ به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ دهیم که شارژر تایپ سی چیست و در ادامه خواهیم گفت که شارژر تایپ سی برای چه گوشی هایی است و تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی را نیز بررسی خواهیم کرد؛ پس مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

بررسی مشخصات پورت و کابل تایپ سی

پورت یا سوکت تایپ سی، یک نوع درگاه جدید برای انتقال داده‌ها و شارژ کردن گوشی است. پورت تایپ سی نسبت به پورت Micro USB یا همان شارژر معمولی، سوکت بزرگ‌تری دارد. یکی از دلایل محبوبیت پورت تایپ سی کیفیت بالای آن و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) است. علاوه‌بر قابلیت اتصال شارژر تایپ سی به پورت Type C، انواع هندزفری و سیم‌های رابط با سوکت تایپ سی وجود دارند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

در پاسخ به سوال شارژر تایپ سی چیست، مشخصات این شارژر را بررسی می‌کنیم. علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های جدید، بسیاری از شارژرها به تکنولوژی تایپ سی مجهز شده‌اند؛ شارژر تایپ سی سامسونگ و شیائومی در این بین بسیار شناخته‌شده هستند. شارژر تایپ سی به‌سرعت جایگزین شارژرهای معمولی Micro USB و جک ۳.۵ میلی‌متری شد.

کابل شارژر تایپ سی با سرعت بیشتری گوشی‌ها را شارژ می‌کند و انتقال داده‌ها از طریق این کابل با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود. به دلیل همین مزایا، بسیاری از گوشی‌های جدید با شارژر تایپ سی روانه بازار می‌شوند و همین موضوع بر قیمت روز گوشی مجهز به پورت و شارژر تایپ سی تاثیر گذاشته است.

شارژر تایپ سی چیست؟ چه تفاوتی با شارژ معمولی دارد؟

انواع شارژر تایپ سی؛ شارژرهای یک‌طرفه و دوطرفه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که شارژر تایپ سی برای چه گوشی هایی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شارژر تایپ سی فقط مختص به گوشی‌ها نیست، بلکه بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید نیز شارژر تایپ سی دارند. درحال‌حاضر شارژر تایپ سی در دو نوع یک‌طرفه و دوطرفه تولید می‌شوند که در ادامه مشخصات آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • شارژر Type C یک‌طرفه: در شارژر تایپ سی یک طرفه، قسمتی که به گوشی متصل می‌شود از نوع کابل تایپ سی بوده و سمت دیگری که به آداپتور شارژر متصل می‌شود، از نوع USB Type-A یا همان USB معمولی است.
  • شارژر Type C دوطرفه: در شارژر تایپ سی دو طرفه، هر دو خروجی، از نوع سوکت تایپ سی هستند. شارژر تایپ سی دو طرفه نسبت به نوع یک طرفه سرعت بیشتری در انتقال فایل‌ها و شارژ گوشی دارد. علاوه‌بر این، استفاده از شارژر تایپ سی دو طرفه آسان‌تر بوده و باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

در گوشی‌های سری A سامسونگ مانند سامسونگ ‌A32 از شارژر تایپ سی سامسونگ یک طرفه استفاده می‌شود؛ با بررسی قیمت گوشی سامسونگ سری a متوجه می‌شوید که این نوع شارژر ارزان تر از نوع دو طرفه آن است. دسته‌بندی دیگری که برای انواع شارژر تایپ سی می‌توان در نظر گرفت، نوع دستگاه است. انواع کابل تایپ سی برای شارژ کردن موبایل، تبلت، پاور بانک و لپ‌تاپ وجود دارند. اپل اولین بار از شارژر تایپ سی برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرد و درحال‌حاضر شارژر تایپ سی ایفون نیز برای گوشی‌های این کمپانی در دسترس است. البته خروجی شارژرهای آیفون همچنان از نوع Lightning است.

بررسی تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی؛ ظاهر و عملکرد متفاوت

اکنون که به سوال «شارژر تایپ سی چیست» پاسخ دادیم، بهتر است با تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی آشنا شوید. اصلی‌ترین تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی به شکل ظاهری و عملکرد آن‌ها ارتباط دارد. در ادامه این دو مورد را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی از نظر ظاهری

تفاوت شارژر تایپ سی با شارژر میکرو یو اس بی از نظر ظاهری کاملا واضح است. سوکت تایپ سی ظاهری شبیه به یک بیضی دارد و دو طرف آن از نظر اندازه با یکدیگر تفاوتی ندارند. به دلیل یکسان بودن اندازه دو طرف سوکت تایپ سی، امکان اتصال آن از هر دو طرف به گوشی فراهم شده است و همین مورد یکی از مزیت‌های شارژر تایپ سی در مقایسه با Micro USB محسوب می‌شود.

در مقابل، ظاهر شارژر Micro USB شبیه به یک ذوزنقه است و یک طرف آن طول بیشتری دارد. روی سطح بزرگ‌تر این شارژر دو پین فنری نصب شده و روی سطح دیگر آن شیارها یا فرورفتگی‌هایی وجود دارد. باتوجه‌به ظاهر شارژر Micro USB، اتصال آن به گوشی فقط از یک سمت امکان‌پذیر است و در صورت وارد کردن فشار بیش‌ازحد در حالت نامناسب، به پورت و سوکت شارژر آسیب وارد می‌شود.

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی از نظر عملکرد

مهم‌ترین تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی به عملکرد کابل آن‌ها مربوط می‌شود. سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از کابل تایپ سی بسیار بیشتر از کابل معمولی است و به ۵ تا ۱۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد. علاوه‌بر این، با استفاده از کابل تایپ سی می‌توان از شارژرهای ۱۰۰ واتی برای شارژ گجت‌های مختلف استفاده کرد. در گوشی‌های جدید شارژرهای ۴۵ واتی عرضه شده‌اند که با استفاده از کابل تایپ سی می‌توان برای فول‌شارژ شدن باتری موبایل در زمانی کوتاه اقدام کرد. برخی از انواع ساعت مچی هوشمند نیز با استفاده از شارژر تایپ سی در مدت‌زمانی کوتاه شارژ می‌شوند.

شارژر تایپ سی چیست؟ چه تفاوتی با شارژ معمولی دارد؟

هنگام خرید کیفیت و برند کابل تایپ سی را در نظر داشته باشید

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که شارژر تایپ سی چیست و چه انواعی دارد. همچنین، تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی را بررسی کردیم. در‌حال‌حاضر گوشی‌ها و گجت‌های مختلفی از شارژر تایپ سی پشتیبانی می‌کنند و همین موضوع سرعت شارژ شدن گوشی و انتقال اطلاعات را بین دستگاه‌های مختلف چند برابر کرده است.

درصورتی‌که قصد خرید شارژر تایپ سی سامسونگ یا شارژر تایپ سی ایفون را دارید، حتما به اصل بودن آن توجه کنید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که قیمت شارژر تایپ سی از برندهای مختلف با یکدیگر یکسان نیست. در فروشگاه اینترنتی آمیتیس امکان تهیه انواع کابل شارژر و لوازم جانبی تلفن همراه و وسایل دیجیتال برای شما عزیزان فراهم شده است. برای مشاهده محصولات و خرید، به سایت این فروشگاه سر بزنید و از محصولات متنوع این مجموعه دیدن کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید