0

سیستم عامل macOS Ventura رسما منتشر شد

سیستم عامل macOS Ventura رسما منتشر شد
بازدید 87


سیستم عامل macOS Ventura توسط اپل منتشر شد. این نسخه سیستم‌عامل محبوب اپل از امکانات جذابی بهره می‌برد.

سیستم عامل macOS Ventura بالاخره توسط اپل در دسترس قرار گرفت. این سیستم‌عامل از قابلیت‌های جدیدی مثل Continuity Camera و Stage Manager بهره می‌برد. برای نصب سیستم‌عامل Ventura در کامپیوترهای خانواده‌ی مک به مسیر System Preferences > Software Update مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: انتشار iOS 16.0.3 توسط اپل؛ بهبود دوربین و رفع باگ

سیستم عامل macOS Ventura

سیستم عامل macOS Ventura مجهز به قابلیت‌هایی مثل Stage Manager برای مولتی‌تسکینگ است که ویرایش و حذف پیام را در آی‌مسیج امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم‌عامل همچنین از یک قابلیت جدید دیگر به نام، Continuity Camera بهره می‌برد قابلیتی که در آن می‌توانید از گوشی آیفون خود به عنوان وبکم استفاده کنید.

سیستم عامل macOS Ventura

سیستم عامل macOS Ventura در جریان برگزاری کنفرانس WWDC معرفی شد. macOS Ventura اپل بهبودهای بسیاری در برنامه‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل اعمال کرده است. به عنوان مثال نرم‌افزار Mail از قابلیت زمان‌بندی و لغو ارسال ایمیل‌ها برخوردار شده است. همچنین سیستم جست‌وجوی Spotlight در مک او اس جدید می‌تواند کارهایی مثل تنظیم هشدار و اجرای میانبر انجام دهد.

مرورگر سافاری در نسخه جدید MacOS از طریق کلمه عبور وادر حساب‌های کاربری می‌شود. با این امکان دیگر نیاز به وارد کردن کلمه عبور نیست. قابلیت PassKey یا همان کلمه عبور به غیر از اپل توسط شرکت‌های دیگری مثل گوگل و مایکروسافت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپل در سیستم عامل macOS Ventura بخش System Preferences دچار تغییرات زیادی کرده است. System Preferences اکنون به System Settings تغییر نام داده است. همچنین تغییرات بسیاری در رابط کاربری آن ایجاد کرده است. طراحی جدید System Settings در نسخه‌های بتا موج انتقادات کاربران را به همراه داشت، اما احتمالاً در گذر زمان دارندگان کامپیوترهای سری مک به آن عادت خواهند کرد.

برای نصب سیستم عامل macOS Ventura در کامپیوترهای خانواده‌ی مک به مسیر System Preferences > Software Update مراجعه کنید. این سیستم‌عامل با کامپیوترهای مک های سال 2017 و مدل‌های جدیدتر سازگار است. اپل هم‌زمان با macOS Ventura، سیستم‌های عامل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را نیز دردسترس قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم عامل macOS Ventura چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید