0

سوپر بنّای چینی برای خانه‌سازی در ماه به قمر زمین فرستاده می‌شود!

سوپر بنّای چینی برای خانه‌سازی در ماه به قمر زمین فرستاده می‌شود!
بازدید 28

[ad_1]

سوپر بنّای چینی با هدف خانه‌سازی در ماه به قمر زمین فرستاده می‌شود. این بنّا که نوعی ربات هوشمند است مأموریتی عظیم و پیچیده را به عهده گرقته است.

سوپر بنّای چینی که یک ربات معمار هوشمند است، با هدف خانه‌سازی در ماه به قمر زمین فرستاده خواهد شد. روز گذشته خبری از ساخت اقامتگاه ناسا در مریخ منتشر شد که آماده پذیرایی از 4 نفر به مدت 12 ماه بود و امروز نیز خبر از ساخت خانه در ماه توسط چینی‌ها منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: طرح اولیه اقامتگاه فضانوردان ناسا در مریخ رونمایی شد [+فیلم]

سوپر بنّای چینی راهی قمر زمین خواهد شد

با اجرایی شدن ماموریت آرتمیس ۲ در پاییز سال جاری، باید منتظر انجام تحقیقات روی خاک ماه (رگولیت) و حتی پروژه‌های هیجان‌انگیزی همچون خانه‌سازی و پرورش گیاهان در این کره باشیم.

اتفاقاً اخیراً، محققان پرورش گیاه آرابیدوپسیس تالیانا یا «رشادی گوش موشی» را درون خاک ماه (که طی ماموریت‌های آپولو جمع‌آوری شده بود)، تست کردند و جواب هم گرفتند. مطالعه جدید دیگری نیز به چالش‌های ساخت و ساز در محیط خشن ماه پرداخت.

پیداست که راه پرپیچ‌وخمی در پیش است؛ اما کدام کشور طلسم را می‌شکند و نخستین پایگاه فضایی را در خاک ماه می‌سازد؟ خب، شاید چین که از حالا همه‌چیز را برنامه‌ریزی کرده است!

سوپر بنّای چینی راهی قمر خواهد شد

به‌گزارش رسانه‌های چینی، این کشور قصد دارد تا ۵ سال دیگر، پروژه‌ای را آغاز کند که به احداث یک پایگاه در ماه ختم خواهد شد. عمده مصالح ساختمانی مورد استفاده هم، خاک کره ماه خواهد بود.

به‌تازگی «کنفرانس ساخت و ساز فرازمینی» در دانشگاه علم و فناوری هواژونگ، واقع در ووهان چین برگزار شد. در این کنفرانس بیش از ۱۰۰ دانشمند، محقق و پیمانکار، درباره راه و روش احداث پایگاه در ماه، بحث و تبادل نظر کردند.

به‌گفته‌ دینگ لی‌یون، یکی از کارشناسان آکادمی مهندسی چین، اعضای تیم در حال طراحی رباتی موسوم به «سوپر بنّای چینی» هستند تا از خاک ماه، آجر بسازد. او باور دارد احداث اقامتگاه در ماه، لازمه انجام ماموریت‌های بلند مدت است. ظاهرا از همین حالا برای اعزام این ربات آجرساز به ماه نیز برنامه‌ریزی شده است: سال ۲۰۲۸ در قالب ماموریت چانگ ای-۸ آژانس فضایی چین!

پیش از آن اما در سال ۲۰۲۵، چین قصد دارد برای نخستین بار، خاک نیمه پنهان ماه را جمع‌آوری کند. این کشور در سال ۲۰۲۰ و طی ماموریت چانگ ای-۵، از خاک نیمه نزدیک ماه نمونه‌برداری کرده بود.

چینی‌ها امیدوارند که با احداث یک پایگاه تحقیقاتی در ماه، امکان اقامت و تحقیق بلند مدت فضانوردان را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سفر سوپر بنّای چینی به ماه جهت ساخت خانه در قمر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید