0

سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز نمی‌شود [+ جزئیات زمان واریز]

سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز نمی‌شود [+ جزئیات زمان واریز]
بازدید 32


با وجود اینکه چیزی تا واریز مرحله اول سود سهام عدالت باقی نمانده است، خبر رسیده که واریز این سود برای برخی از افراد غیرممکن است. در ادامه نوشته با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

پیش‌تر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار رسماً اعلام کرد که سود سهام عدالت اواخر آذرماه واریز می‌شود. بدین‌ترتیب سود این سهام مانند سال گذشته در دو نوبت واریز می‌شود که نوبت اول آذر 1402 و نوبت دوم نیز اسفندماه 1402 خواهد بود. اما در این بین افرادی هستند که دارای سهام عدالت بوده اما به دلایلی سود این سهام برای آنان واریز نمی‌شود. در این خصوص شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توضیحاتی داده است که می‌توانید جزئیات آن را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مراقب کلاهبرداری با سود سهام عدالت باشید؛ کلاهبرداری جدید، قربانی جدید می‌گیرد

واریز سود سهام عدالت برای این افراد غیرممکن است

می‌دانیم که مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اواخر آذرماه انجام می‌شود. همه سهامداران می‌توانند سود سهام خود را بسته به نوع سهام دریافت کنند. اما تعدادی از سهامداران نمی‌توانند این سود را دریافت کنند. در این خصوص شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: «افراد به 6 دلیل نمی‌توانند سود سهام عدالت آذر 1402 را دریافت کنند.» این 6 علت عبارتنداز:

  1. حساب بانکی مشترک
  2. درج شماره شبای بانکی نادرست
  3. حساب بلندمدت
  4. راکد بودن حساب
  5. داشتن حساب ارزی
  6. حساب بانکی مسدود

واریز سود سهام عدالت برای این افراد غیرممکن است

قبل‌تر نیز محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود:

طبق سنوات گذاشته از دو مسیر شماره حساب مشمولان سود سهام عدالت را داریم یکی از سامانه سجام و دیگر از طریق سایت سهام عدالت، اما راحت‌ترین و بهترین مسیر سجامی شدن است تا افراد بتوانند سایر خدمات دیگر را هم دریافت کنند.

اگر سهامدارای سود مراحل قبلی سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد با سجامی شدن علاوه بر دریافت سود در اواخر آذر 1402 سنوات پیشین را دریافت خواهد کرد؟ در این خصوص باغستانی توضیح داد: «بله. اگر شرکت‌هایی که هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند به تعهدات خود عمل کنند و همینطور فرصت محاسبه داشته باشیم، سعی داریم که در ماه جاری سودهای گذشته را نیز برای افرادی که شماره حساب خود را اعلام و عضو سامانه سجام هستند، واریز کنیم.»

مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم پیش از این گفته بود:

افراد به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه و پولی پرداخت نکنند و دقت داشته باشند که در حال حاضر هم ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد.

واریز سود سهام عدالت برای این افراد غیرممکن است

افزایش سود سهام عدالت

چندی پیش گمازنی‌هایی صورت گرفته بود که حاکی از این بود که سود سهام عدالت احتمالاً افزایش خواهد یافت. این خبر پس از مدتی توسط رئیس سازمان بورس تأیید شد. بنابر گفته وی، احتمال افزایش 20 درصدی سود سهام عدالت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد فاقد شرایط بالا چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید