0

سنسور هوشمند جدید ویتینگز با تجزیه و تحلیل ترکیبات ادرار به پایش وضعیت سلامتی می‌پردازد!

سنسور هوشمند جدید ویتینگز با تجزیه و تحلیل ترکیبات ادرار به پایش وضعیت سلامتی می‌پردازد!
بازدید 55


سنسور هوشمند جدید ویتینگز قادر است با بررسی ترکیبات ادرار، سلامتی افراد را پایش کند. روش کار این سنسور هوشمند به چه شکل است؟

سنسور هوشمند جدید ویتینگز که یک گجت هوشمند محسوب می‌شود، با قرار گرفتن درون کاسه توالت قادر است به تجزیه و تحلیل ادرار بپردازد و گزارشی کامل از وضعیت سلامتی بدن افراد ارائه دهد. این حسگر هوشمند Withings U-Scan نام دارد و در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد که می‌تواند با تشخیص ادرار از آب، آن را در محفظه‌ای کوچک نگهداری و و آزمایشاتی انجام دهد انجام دهد.

بیشتر بخوانید: فعال شدن بویایی در متاورس با محصول جدید OVR ؛ حضور پررنگ متاورس در CES 2023

سنسور هوشمند جدید ویتینگز در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد

اکثر دستگاه‌های هوشمندی که روی سلامتی نظارت می‌کنند، گجت پوشیدنی هستند و مواردی مثل اپل واچ یا حلقه‌های هوشمند Oura Ring را شامل می‌شوند. برند ویتینگز راهکار جدیدی برای نظارت روی سلامتی بدن دارد: بررسی ترکیب ادرار.

به‌گزارش سی‌نت، جدیدترین محصول ویتینگز Withings U-Scan نام دارد و در نمایشگاه CES 2023 معرفی شده است. این حسگر درون کاسه‌ی توالت قرار می‌گیرد و هر‌روز ترکیبات ادرار را بررسی می‌کند.

ترکیبات موجود در ادرار حاوی اطلاعات مهمی درباره‌ی سلامتی بدن هستند. ادرار می‌تواند کمبود آب بدن، باردار‌بودن، عفونت‌داشتن و حتی سلامت برخی از اندام‌های بدن را نشان دهد. ویتینگز در حسگر جدیدش روی برخی از این زیست‌نشانگرها متمرکز شده است. U-Scan در نیمه‌ی اول سال جاری روانه‌ی بازار اروپا می‌شود و پس از دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا، در این کشور نیز عرضه خواهد شد.

سنسور هوشمند جدید ویتینگز در نملیشگاه CES 2023 رونمایی شد

یکی از کارتریج‌های ساخته‌شده برای U-Scan، از‌طریق اندازه‌گیری کتون و سطح ویتامین C و آزمودن میزان pH ادرار، روی تغذیه و اطلاعات متابولیک بدن نظارت انجام می‌دهد. غیرطبیعی‌بودن pH می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سالم‌نبودن کلیه و برخی از بیماری‌های دیگر باشد.

دومین کارتریج مخصوص کسانی است که می‌خواهند بهتر از قبل روی چرخه‌ی قاعدگی نظارت کنند. این کارتریج میزان هورمون لوتئینه‌کننده (LH) را اندازه‌گیری می‌کند. در آستانه‌ی شروع تخمک‌گذاری (زمانی‌که احتمال بارداری به بیشترین حد می‌رسد)، سطح هورمون LH به‌شدت افزایش می‌یابد. کارتریج مذکور همچون کارتریج اول می‌تواند pH ادرار را نیز اندازه بگیرد.

شرکت‌های فعال در صنعت پزشکی مدت‌ها است نوارهای آزمایش ادرار را برای اندازه‌گیری تغییرات هورمون LH و سطح کتون روانه‌ی بازار کرده‌اند. آزمایش‌های ادراری نظیر آنچه شرکت Vivoo عرضه کرده، با اپلیکیشن همگام‌سازی می‌شوند تا اندازه‌گیری‌ها را تفسیر کنند. محصولی که ویتینگز تولید کرده، بسیار حرفه‌ای‌تر است و روی بخش‌های بیشتری نظارت انجام می‌دهد.

ویتینگز می‌گوید:

حسگر جدیدش باید به بخش جلویی کاسه‌ی توالت متصل شود تا بهترین عملکرد را ثبت کند. این یعنی افرادی که معمولاً به‌صورت ایستاده ادرار می‌کنند، برای دستیابی به بهترین عملکرد U-Scan بهتر است بنشینند.

سنسور هوشمند جدید ویتینگز در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد

دستگاه ویتینگز ورودی کوچکی برای جمع‌آوری ادرار دارد و می‌تواند ادرار را از آب تشخیص دهد. حسگری دمایی وجود ادرار را تشخیص می‌دهد و آن را به‌سمت محفظه‌ای ویژه می‌فرستد. پس از پایان تجزیه‌و‌تحلیل، ادرار از دستگاه خارج می‌شود. نتایج تحلیل ترکیبات ادرار از‌طریق وای‌فای به اپلیکیشن موبایلی Health Mate ارسال می‌شود. به‌گفته‌ی ویتینگز، دستگاه U-Scan با هر کارتریج حدودا سه ماه فعالیت می‌کند.

هنوز سازمان غذا و داروی آمریکا U-Scan را تأیید نکرده است؛ به‌همین‌دلیل، فعلاً قیمت مشخصی در بازار این کشور ندارد. در اروپا، این دستگاه با قیمت ۵۰۰ یورو (حدوداً ۵۲۷ دلار) در‌دسترس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سنسور هوشمند جدید ویتینگز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید