0

سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است

سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است
بازدید 94

[ad_1]

یکی از مسئولین سازمان فناوری اطلاعات ایران، اخیراً اعلام کرد که سند هوش مصنوعی کشور آماده است و فقط مرکز ملی فضای مجازی باید آن را تأیید کند.

حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در یک کنفرانس ویژه عنوان کرد که سند هوش مصنوعی کشور آماده و در انتظار تأیید مرکز ملی فضای مجازی است. در این کنفرانس که به کنفرانس “ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی” نامگذاری شد، منکرسی سیاست‌های و تنظیم‌گری‌های دیگر کشورها به خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا را سرلوحه کار قرار داده و شیوه کار آنها را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: رمزگشایی از یک طومار باستانی با هوش مصنوعی [+عکس]

سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است

حامد منکرسی در «کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی»، فعالیت‌ها و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه سیاستگذاری و تنظیم‌گری هوش مصنوعی را تشریح کرد. وی در این رویداد که به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، تدوین سند حکمرانی داده و راه‌اندازی سندباکس فناوری اطلاعات و ارتباطات را از جمله اقدامات سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه تنظیم‌گری دانست و گفت:

طبق سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، طراحی نظام حکمرانی داده‌ها از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است. تحکیم و تقویت حکمرانی فضای مجازی، قاعده‌مندسازی دسترسی به داده‌ها و نیز ارتقای سطح هوشمندی در تصمیم‌گیری نظام‌های ملی کشور از مهم‌ترین اهداف این سند هستند. سند یاد شده در حال حاضر به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است و در انتظار تصویب به سر می‌برد.

سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اظهار کرد: «سندباکس یا محیط آزمون تنظیم‌گری، شامل مجموعه‌ای از ‌سازو‌کارهای مقرراتی، فناورانه، تسهیل‌گر و حمایتی است که برای بررسی، ارزیابی و سنجش موضوع و ایده مورد درخواست متقاضی ایجاد می‌شود. در حال حاضر مجوز سندباکس بخشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شده است و آمادگی‌های لازم به عنوان مدخل فناوری‌های نوظهور را داراست.»

به گفته منکرسی:

کسب و کارهای مرتبط با فناوری‌های نوظهور فاوا، مانند فعالان حوزه‌های کلان‌داده، اینترنت اشیا، هوشمندسازی، رایانش ابری، زنجیره بلوکی و… می‌توانند وارد سندباکس وزارت ICT شوند.

در خاتمه، وی از سند اقدام هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به عنوان یکی از نخستین تلاش‌ها در حوزه تنظیم‌گری هوش مصنوعی یاد کرد و نمونه اقدامات نهادهای بین‌المللی در سیاستگذاری و تنظیم‌گری هوش مصنوعی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جزئیات سند هوش مصنوعی کشور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید