0

سقوط چشمگیر سود سامسونگ ؛ کمترین میزان در 8 سال اخیر!

سقوط چشمگیر سود سامسونگ ؛ کمترین میزان در 8 سال اخیر!
بازدید 66

[ad_1]

طبق آخرین تخمین‌ها در سه ماهه پایانی سال 2022 شاهد سقوط چشمگیر سود سامسونگ و ثبت رکوردی منفی در طی 8 سال گذشته تاریخ این شرکت هستیم.

برآورد‌های اولیه شرکت سامسونگ الکترونیک حاکی از سقوط چشمگیر سود سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2022 بوده است. به نظر تحت تاثیر کاهش قیمت تراشه‌های سامسونگ و همچنین عدم وجود تقاضای مناسب جهت خرید دستگاه های الکترونیکی، سود این غول کره‌ای به میزان دو سوم کاهش پیدا کرده و رکورد سقوط هشت ساله اخیر سامسونگ را جابه‌جا کرده است.

به نظر بزرگترین تولیدکننده حافظه در جهان و همچنین یکی از سازندگان بزرگ تلفن هوشمند و تلویزیون، دورنمای تاریکی را برای نتایج مالی سه ماهه شرکت‌های فناوری دیگر رقم زده است.

بیشتر بخوانید: سقوط 50 درصدی ارزش سهام آمازون ؛ وضع هیچ شرکتی در پایان سال خوب نیست!

علل سقوط چشمگیر سود سامسونگ

به نظر افزایش پی‌درپی نرخ‌های بهره و تورم در جهان، برای بازار تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تولیدی سامسونگ مضر بوده و حتی به بازار نیمه‌رسانا‌هایی که این شرکت برای محصولات رقیبی همچون آیفون تامین می‌کند، هم لطمه وارد شده است. لذا سود کسب و کار بخش موبایل سامسونگ در سه ماهه چهارم که فروش تلفن‌های هوشمند به علت تقاضای نامتقارن ناشی از مسائل اقتصاد کلان، با کاهش روبرو شد، دچار افت شدید شده است.

در واقع سود سه ماهه تخمین زده شده از سوی سامسونگ، به عنوان پایین‌ترین سود سه ماهه این شرکت از سه ماهه سوم سال 2014 محسوب شده و حتی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به برآورد تحلیلگران به ثبت رسانده است.

لذا پس از این که سامسونگ، سود عملیاتی این شرکت را در فاصله اکتبر تا دسامبر، احتمالاً با 69 درصد کاهش تخمین زد؛ و این سود به 4.3 تریلیون ون (معادل 3.37 میلیارد دلار) در مقایسه با 13.87 تریلیون ون در مدت مشابه سال گذشته رسید، تحلیلگران حتی مجبور به ارائه پیش بینی کاهش سود سامسونگ در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، نیز شدند.

سقوط چشمگیر سود سامسونگ

این در حالی است که سامسونگ در تخمین‌های اولیه خود از درآمدهایش، درآمد سه ماهه این شرکت را با کاهش احتمالی 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیش بینی کرده و به‌نظر این سود به 70 تریلیون وون رسیده است.

در همین راستا لی مین هی، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار «بی ان کی» در این خصوص اعلام کرد: «تمامی بخش‌های کسب و کار سامسونگ، دوران دشواری را داشتند اما این وضعیت برای بخش تراشه و موبایل، سخت‌تر بود».

به هر حال مطابق با گزارش رویترز، سامسونگ در اکتبر طی اعلامی از انتظار این شرکت برای عدم تغییر سرمایه‌گذاری‌های سال 2023 این شرکت خبر داد. اما تحلیلگران بر این عقیده بوده که با توجه به سابقه سامسونگ کاهش تولید تراشه حافظه از سوی آن اعلام نخواهد شد. به هر حال این امکان قابل تصور بوده که سرمایه‌گذاری‌های خود را با به تاخیر انداختن در تولید تجهیزات یا از طریق راه‌های دیگر، کنترل کند. گفتنی است که سامسونگ به عنوان چهارمین شرکت بزرگ آسیا از نظر ارزش بازار، جزئیات درآمد خود را 31 ژانویه منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکورد سقوط چشمگیر سود سامسونگ در 8 سال گذشته چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید