0

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین ؛ حمله نظامی یا نقص فنی؟

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین ؛ حمله نظامی یا نقص فنی؟
بازدید 87

[ad_1]

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین یک خبر شوکه‌کننده برای شرکت اسپیس‌ایکس است که هنوز دلیل آن نیز مشخص نیست.

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین به داخل اتمسفر زمین دردسری تازه برای اسپیس‌ایکس به‌وجود آورد. نکته اینجاست که این ماهواره‌ها چندی پیش به مدار زمین فرستاده شدند تا اینترنت ماهواه‌ای استارلینک را به سراسر جهان ارسال کنند. حال باید دید که آیا ماهواره‌های استارلینک دچار نقص فنی شده‌اند یا نه پای یک حمله نظامی درمیان است.

بیشتر بخوانید: پایان عصر فیلترینگ با ماهواره‌های نسل دو استارلینک ؛ شدت گرفتن احتمال اقدام نظامی ایران علیه استارلینک!

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین

براساس گزارش «جاناتان مک‌دوول»، اخترفیزیک‌دان هاوارد-اسمیتسونین که ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را ردیابی می‌کند، یکی از ماهواره‌های استارلینک با شماره 30062 ساعت 12:20 دوشنبه به وقت ایران در اتمسفر زمین سقوط کرده و احتمالاً سوخته است.

مک‌دوول می‌گوید:

سه ماهواره استارلینک V2 Mini برای استقرار در مدار عملیاتی خود ارتفاعشان را افزایش داده بودند، اما یک ماهواره از مدار خارج شده است. افراد دیگری هم حرکت ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را دنبال می‌کنند. برای مثال اکانت غیررسمی Starlink Insider در توییتر هم می‌گوید ماهواره 30062 از مدار سقوط کرده است.

سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین
تصویری از ماهواره‌های V2 Mini استارلینک اندکی پس از پرتاب به مدار

این اکانت اولین اکانتی بود که متوجه شد ماهواره‌های جدید استارلینک به‌جای ارتفاع‌گرفتن درحال سقوط هستند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در واکنش به این گزارش‌ها تأیید کرد که این ماهواره‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و برخی از آن‌ها از مدار خارج خواهند شد. بنابراین 30062 می‌تواند اولین ماهواره از مجموعه ماهواره‌هایی باشد که در اتمسفر سقوط می‌کنند. بااین‌حال اطلاعات دقیقی دراین‌باره در دسترس نیست.

ماهواره‌های جدید استارلینک نسخه‌های کوچک‌تری از ماهواره‌های نسل دوم این شرکت هستند که می‌خواهند ظرفیت شبکه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس را افزایش دهند. به‌دنبال افزایش تقاضا برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، این شبکه با کمبود ظرفیت روبه‌رو شد.

بنابراین اسپیس‌ایکس تحت فشار قرار گرفت تا هرچه سریع‌تر ماهواره‌های نسل دوم خود را به مدار برساند. اما انجام این کار نیازمند استفاده از راکت غول‌پیکر استارشیپ بوده که هنوز آزمایش‌های نهایی خود را پشت سر نگذاشته است. درنتیجه، تا زمانی که استارشیپ آماده پرواز شود، این شرکت موقتاً ماهواره‌های نسل دوم مینی را به مدار می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سقوط ماهواره های نسل دوم استارلینک از مدار زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید