0

سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت در دو سال اخیر

سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت در دو سال اخیر
بازدید 113


با اتفاقات اخیر در بازار کریپتو شاهد سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت خود در دو سال اخیر بوده‌ایم. قیمت این ارز طی 24 ساعت اخیر بیش از 11 درصد افت داشته است.

محبوب‌ترین رمزارز بازار کریپتو، بیت کوین، طی 24 ساعت اخیر ریزشی در حدود بیش از 11 درصدی را به خود دیده و با وجود اتفاقات اخیر بازار کریپتو شاهد سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت طی دو سال گذشته بوده‌ایم.

طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌ مارکت‌کپ در طی روز گذشته و امروز، قیمت این رمزارز حتی تا پایین‌تر از محدوده 17 هزار دلار نیز کاهش پیدا کرده است. همچنین این داده‌ها حاکی از آن است که طی یک هفته گذشته، محبوب‌ترین رمزارز بازار بیش از 16 درصد ریزش داشته است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2023 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه BTC

سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت در دو سال اخیر

این ریزش قیمتی با انتخابات میان‌دوره‌‌ای سنا و کنگره ایالات متحده و انتشار خبرهایی در مورد خرید صرافی FTX توسط بایننس، هم‌زمان شده و قیمت بیت‌کوین کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. بر اساس داده‌های درون شبکه‌ای (آنچین) ظاهراً صرافی FTX از عهده برداشت‌ها بر نیامده و در این روز گذشته خبرهایی مبنی بر توقف برداشت از FTX مطرح شد.

این مورد به خصوص در برخی از استیبل کوین‌ها از جمله USDT و USDC محسوس بوده و به‌صورت موقت شاهد توقف برداشت آن‌ها از صرافی FTX بودیم. این اتفاق باعث شده برخی تحلیلگران بازار، ریزش سنگین 24 ساعت گذشته بیت‌کوین را مرتبط با موضوع صرافی FTX بدانند.

سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت

از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بازار بر این باور بوده که هم‌زمان با انتخابات میان‌دوره‌ای سنا و کنگره آمریکا از یک طرف، نرخ تورم ماه اکتبر (مهر ماه) از سوی دیگر منجر به نوسانات سنگین بازار کریپتو شده است. این تحلیلگران می‌گویند مجموعه این اتفاقات باعث شده وضعیت بازار کریپتو روزهای جدیدی را به خود ببیند. آنچه واضح است، تحت تاثیر قرار گرفتن سرمایه‌گذاران این بازار و احتمال ضرر بسیاری از آن‌ها خواهد بود.

برخی تحلیلگران علت عمده این ریزش قیمتی را صحبت‌های مطرح شده روز گذشته از سوی مدیرعامل بایننس در مورد صرافی FTX می‌دانند. این تحلیلگران بازار بر این عقیده‌اند که آنچه وی در مورد صرافی FTX مطرح کرده، در ریزش قیمت بیت‌کوین و به دنبال آن سایر رمزارزهای بازار تأثیر منفی داشته است.

به منظور نتیجه‌گیری قطعی باید منتظر بمانیم تا ببینیم روند ریزش بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت. برخی تحلیلگران بر این عقیده هستند که اگر روند ریزش همچنان ادامه داشته باشد، باید منتظر بیت‌کوین 14 هزار دلاری نیز باشیم و از طرف دیگر اگر این روند جهت معکوس پیدا کند، می‌توانیم مجدداً بیت‌کوین 30 هزار دلاری را در بازار ببینیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت چیست؟ این ریزش قیمت تا کجا ادامه دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید