0

سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 تعیین و ابلاغ شد

سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 تعیین و ابلاغ شد
بازدید 155

[ad_1]

سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 تعیین شد. مبلغ اجاره‌بها برای شهر تهران و شهرستان‌ها اعلام شده که جزئیات آن را در ادامه مطلب می‌خوانید.

روز گذشته در جلسه شورای عالی مسکن، سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 تعیین و ابلاغ شد. براین اساس میلغ اجاره‌بها در سال جاری برای شهر تهران 25 درصد و برای سایر شهرستان‌ها 20 درصد اعلام شده است. این طرح همزمان با اجرایی شدن ثبت و استعلام معاملات ملکی در سامانه املاک و مستتغلات کشور انجام گرفته شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: احتمال ممنوعیت فروش خانه به خارجی‌ها در ترکیه ؛ تغییر بزرگ در سیاست‌های اقتصادی آنکارا و پایان کسب‌وکار پرسود ایرانی!

سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 مشخص شد

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته جلسه شورای عالی مسکن برای بهبود وضعیت بازار مسکن و ساماندهی بازار اجاره با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه نرخ اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ درصد و در سایر شهر‌ها ۲۰ در صد مصوب شد که با تصویب این سقف اجاره‌‌بها به طور قطع شاهد ایجاد آرامش در بازار اجاره‌بها خواهیم بود.

سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 مشخص شد

روز گذشته هم با راه‌اندازی آزمایشی سامانه املاک و مستغلات کشور برای انعقاد قرارداد اجاره و همچنین دریافت کد رهگیری دیگر نیازی به پرداخت کمیسیون به مشاوران املاک نیست، که این اقدام هم خود از برنامه‌های دیگر دولت در راستای کنترل بازار اجاره به شمار می‌رود. همچنین دولت پیش از این هم برای مستأجران همان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در استان تهران را تمدید کرده بود که در این زمینه متاسفانه بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله نداشتن اعتبارات از پرداخت وام به متقاضیان امتناع می‌کنند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه در سال‌های گذشته دولت برنامه‌هایی از جمله تعیین سقف اجاره‌بها را در دستور کار خود قرار داده بود و برای کنترل ونظارت آن اعلام کرده بود که مستأجران در صورت مشاهده افزایش نرخ اجاره به شورای حل اختلاف مراجعه کنند؛ بنابراین این اقدامات تا حدودی توانست از افزایش قیمت اجاره در بازار جلوگیری کند، اما اکنون باید دید امسال برای تعیین این سقف اجاره و نظارت بر آن چه تدابیر و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب سقف افزایش اجاره بها در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید