0

سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو ؛ درآمدزایی از صنعت توریسم درمانی

سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو ؛ درآمدزایی از صنعت توریسم درمانی
بازدید 155


در شرایطی که شاید یکی از جذابیت‌های زین الدین زیدان برای همه ما کچلی او باشد، حالا خبر از سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو رسیده است.

زین‌الدین زیدان، اسطوره فراموش نشدنی رئال مادرید و تیم ملی فرانسه را همه فوتبال دوستان به عنوان یک کچل مشهور و البته جذاب می‌شناسند. حال اما به نظر می‌رسد این ستاره الجزایری‌الاصل، برای کاشت مو راهی ترکیه شده است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: پیش بینی قهرمان جام جهانی 2022 قطر؛ چه تیم‌هایی شانس بیشتری دارند؟

سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو

سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو ؛ درآمدزایی از صنعت توریسم درمانی

از زمانی که احتمالا همه ما به یاد داریم، زیدان مو نداشت! و این نه تنها چیز بدی نبود بلکه حتی نوعی عامل شهرت و محبوبیت برای او بود. حال اما برخی رسانه‌های محلی ترکیه از جمله بخش ترکی سایت گل خبر از سفر زیدان به استانبول برای کاشت مو داده‌اند.

مهمت اوستونداغ، خبرنگار روزنامه حریت در ترکیه نیز خبر داده که زیدان به طور مخفیانه به ترکیه سفر کرده تا در این شهر که یکی از مهمترین مراکز کاشت مو دنیا است، مو بکارد. او دو هفته‌ای را در اتاق خود در هتل رافلز در استانبول گذرانده تا موهایش کمی رشد کند.

زیدان که دوران بازیگری پرافتخاری داشت، در عرضه مربیگری نیز دوبار سابقه هدایت رئال مادرید را دارد. دوره اول مربیگری زیدان بسیار درخشان پرافتخار بود، جایی که او با عملکردی تکرار نشدنی توانست سه سال پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و دوران شگفت‌اوری برای رئال رقم بزند. زیدان بعد از این از رئال جدا شد و بار دیگر فصل گذشته هدایت رئال را در مقطع کوتاهی برعهده گرفت که نهایتا سرانجام خوشی نداشت و به جدایی او از رئال انجامید.

درآمد ترکیه از توریسم درمانی

ماجرای سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو به خودی خود موضوع عجیبی است، اما شاید از خود بپرسید که چرا ترکیه؟ اصلا زیدان در ترکیه چه می‌کند؟ خب شاید بد نباشد برایتان توضیح دهیم که ترکیه از نظر جذب گردشگر سلامت یا آنچه که در دنیا به عنوان توریسم درمانی شناخته می‌شود، جایگاه بسیار خاصی دارد.

به طور خاص و در شرایطی که در سال ۲۰۰۸ ترکیه میزبان ۷۵ هزار گردشگر سلامت در خاک خود بود، در سال 2021، این رقم به 850 هزار رسید. این رشد ده‌برابری منعکس‌کننده مدل موفق گردشگری سلامت ترکیه در دهه‌ی گذشته است. هم‌اکنون، استانبول به تنهایی ۳۶ بیمارستان شناخته شده با گواهی بخش IPD دارد.

یعنی این شهر در ترکیه از اکثر کشورهای دنیا در زمینه گردشگری سلامت فعال‌تر است. مجله بین‌المللی سفرهای پزشکی IMTJ ، ترکیه را پس از آمریکا و کره‌ی جنوبی و بالاتر از تایلند و آلمان، به عنوان سومین کشور ایده‌آل برای گردشگری سلامت معرفی می‌کند.

سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو ؛ درآمدزایی از صنعت توریسم درمانی

تمامی این موفقت‌ها اما، منجر به افزایش قیمت خدمات پزشکی در ترکیه نشده است. قیمت خدمات پزشکی برای گردشگران سلامت در ترکیه گاهی نسبت به اروپا و آمریکا حتی به رقم باورنکردنی ۹۰ درصد نیز می رسد. برای مثال عمل «جراحی پیشرفته دریچه قلب» در آمریکا حدودا ۱۵۰ هزار دلار هزینه دارد. مراکز درمانی حاذق ترکیه این عمل را تنها با ۱۷ هزار دلار برای بیماران انجام می‌دهد.

قیمت خدمات درمانی در ترکیه حتی در مقایسه با کشورهای رقیبی مانند هند، تایلند و سنگاپور، پایین‌تر است. برای مثال،‌ یک دوره آنژیوگرافی در سنگاپور ۱۳ هزار دلار، در هند ۱۱ هزار دلار و در تایلند ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

ترکیه اما تنها با ۵ هزار دلار این دوره را برای گردشگران سلامت فراهم می‌کند. این در حالی‌ست که کیفیت خدمات درمانی در ترکیه نه تنها با این رقبا فرقی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد – که برخی از آن‌ها ذکر شدـ همتراز و حتی بالاتر از کشورهای اروپایی و آمریکا است.

هدفگذاری ترکیه در حال حاضر، جذب 2 میلیون گردشگر سلامت در سال 2023 است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو با نوعی دوراندیشی قبلی و شناخت از فضای ترکیه انجام شده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص سفر زیدان به ترکیه برای کاشت مو چیست؟ درآمد ترکیه از صنعت توریسم درمانی را چطور می‌بینید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید