0

سری گوگل پیکسل 7 تنها از اپلیکیشن 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند

سری گوگل پیکسل 7 تنها از اپلیکیشن 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند
بازدید 112


سری گوگل پیکسل 7 که اخیراً رونمایی شدند، اولین گوشی‌های اندرویدی هستند که صرفاً از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی و سایر برنامه‌ها را مسدود می‌کنند.

یکی از اهداف گوگل برای آینده‌ دستیابی به محیطی است که در آن اندروید یک سیستم‌عامل 64 بیتی بوده، و نمی‌خواهد صرفاً سیستم‌عاملی باشد که هنوز از نرم‌افزارهای 32 بیتی پشتیبانی می‌کند. گوگل به این منظور از سال 2011 با انتشار اندروید 5.0 به سمت پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی قدم برداشت، اما این پلتفرم همواره در سال‌های بعد به پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی نیز ادامه داد.

در سال 2019، گوگل برای همه برنامه‌های توزیع‌شده ازطریق Play Store، که منبع اصلی برنامه‌های اندروید است، پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی را الزامی کرد و بعدها Play Store عرضه برنامه‌هایی که از 64 بیت پشتیبانی نمی‌کردند، را خاتمه داد.

با این وجود تفاوت بین این دو سیستم‌عامل چیست؟ اگر بخواهیم به‌طورخلاصه توضیح دهیم، یک سیستم‌عامل 64 بیتی توانایی دسترسی به آدرس‌های حافظه بسیار بیشتری را دارد که این امر منجر به بهبود عملکرد و امنیت برنامه‌ها می‌شود. به‌عنوان‌مثال، زمانی که کروم به نسخه 64 بیتی ارتقا پیدا کرد، بهبود سرعت این مرورگر برای اندروید از افتخارات گوگل قلمداد شد.

بیشتر بخوانید: باگ اسکرول کردن در پیکسل 7 [+روش رفع آن]

پشتیبانی سری گوگل پیکسل 7 تنها از اپلیکیشن 64 بیتی

در حال حاضر، با عرضه سری گوگل پیکسل 7 ، این دو گوشی با پشتیبانی صرف از برنامه‌های 64 بیتی، گام بعدی این شرکت را در راه این هدف برداشته است. به گفته بلاگری به نام Mishaal Rahman، سری پیکسل 7 صرفاً از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهند کرد. به همین دلیل، در این گوشی‌ها هنگام نصب برنامه‌های 32 بیتی با پیام «برنامه به دلیل اینکه با گوشی شما سازگار نیست، نصب نشده است» روبرو شده و این برنامه‌ها مسدود خواهند شد. این تغییر رویکرد در زمینه پشتیبانی از برنامه‌های منحصراً 64 بیتی نباید در سری گوگل پیکسل 7 تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه کاربران بگذارد.

این موضوع بیشتر بخاطر اقدامات پایه‌ای است که گوگل در دهه گذشته همواره برای ایجاد پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی در اندروید فراهم کرده است. درحال‌حاضر، یکی از تنها برنامه‌هایی که به‌عنوان یک برنامه 32 بیتی در حال اجرا است، بازی خاطره‌انگیز فلاپی برد بوده که از زمان موفقیت چشمگیر آن، به‌روزرسانی جدیدی برای آن ارائه نشده است.

سری گوگل پیکسل 7

رحمان همچنین اعلام کرد نسخه‌ای از برنامه ساعت هوشمند Pebble نیز از نسخه 64 بیت پشتیبانی نمی‌کند، این موضوع به این معنی است که ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر، که در حال کار کردن هستند، توانایی جفت شدن با جدیدترین گوشی‌های پیکسل گوگل را ندارند.

رحمان همچنین ادعا دارد که معیارهای راندمان مصرف انرژی و عملکرد در دستگاه‌های با حافظه رم بیش از 4 گیگابایت، 5 تا 10 درصد با پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین شاهد یک اثرگذاری مثبت دیگر در این زمینه نیز هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پشتیبانی سری گوگل پیکسل 7 تنها از اپلیکیشن 64 بیتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: 9to5google

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید