0

سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا معرفی شدند

سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا معرفی شدند
بازدید 105


طی مراسم IFA 2022 از سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا رونمایی شد. این سری شامل سه لپ تاپ می‌شود که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

آبان تتر

امسال مراسم IFA با استقبال گسترده توسعه دهندگان همراه بود و در این میان، یکی از دارندگان مجوز برند نوکیا به نام OffGlobal، از سری جدید لپ تاپ های PureBook رونمایی کرد. این سری شامل سه لپ تاپ با نام‌های Nokia PureBook Fold، Nokia PureBook Lite و Nokia PureBook Pro می‌شود. در ادامه قصد داریم نگاهی به مشخصات و امکاناتی که لپ تاپ‌های جدید نوکیا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

مشخصات سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا

دو مدل فولد و لایت از سری جدید لپ تاپ های PureBook، دارای یک نمایشگر ۱۴ اینچی هستند در حالی که ابعاد نمایشگر مدل پرو، ۱۵.۶ اینچ است. مشخصات نسخه‌های فولد و لایت در بسیاری از موارد با یکدیگر یکسان هستند. این دو مدل از پردازنده intel Pentium Silver N6000 برخوردار هستند؛ اما PureBook Pro از پردازنده Intel Core i3 1220P در سخت‌افزار خود بهره می‌برد.

Nokia PureBook

باید به این موضوع اشاره کرد که استفاده از یک چیپست ضعیف‌تر در نسخه‌های لایت و فولد، سبب می‌شود این دو محصول به گزینه مناسبی برای افرادی که تمایل ندارند مبلغ زیادی برای خرید یک لپ تاپ جدید پرداخت کنند تبدیل شود. لازم به ذکر است که پردازنده intel Core i3 قدرت بیشتری نسبت به پردازنده‌ AMD Ryzen 5000 دارد و از نظر عملکرد مشابه پردازنده Core i7 خواهد بود.

سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا از نمایشگر IPS Full Hd با وضوح ۱۹۲۰در ۱۰۸۰، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت پشتیبانی می‌کنند. البته ناگفته نماند که PureBook Fold دارای صفحه لمسی خواهد بود.

هر سه محصول جدید نوکیا، نسخه ۵.۰ بلوتوث و WiFi۵ را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این لپ تاپ‌ها شامل دو پورت USB-C ۳.۲، یک پورت USB-A ۳.۲ و یک جک ۳.۲ میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون و هندزفری می‌شوند.

سری جدید لپ تاپ های PureBook از ۸ گیگابایت RAM پشتیبانی می‌کنند و از یک اسکنر اثرانگشت در سیستم امنیتی خود بهره می‌برند. مدل‌های Fold و Lite دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی SSD هستند، در حالی که PureBook Pro دارای 512 گیگابایت حافظه به صورت SSD است.

نسخه لایت سری جدید لپ تاپ های PureBook وزنی معادل ۱.۴۷ کیلوگرم دارد که سبب می‌شود حمل‌و‌نقل آن بسیار آسوده شود و برای آن دسته از کاربرانی که لپ تاپ خود را همیشه به‌همراه دارند، گزینه مناسبی جهت خرید خواهد بود. نسخه Pro و نسخه Fold این سری به ترتیب ۲ و ۲.۵ کیلوگرم وزن دارند.

PureBook Pro دارای یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است در حالی که دو نسخه دیگر شامل یک دوربین ۱ مگاپیکسلی هستند. از دیگر تفاوت‌های سری جدید لپ تاپ های Pure Book می‌توان به جنس قاب اشاره کرد. قاب نسخه پرو از جنس آلمینیوم ساخته شده در حالی که دو نسخه دیگر دارای قاب پلاستیکی خواهند بود.

سری جدید لپ تاپ های PureBook

نسخه ۱۵.۶ اینچی برای تامین برق موردنیاز خود از یک باتری ۵۷ وات ساعتی با توان شارژ ۶۵ وات ساعتی استفاده می‌کند؛ اما نسخه‌های ۱۴ اینچی با باتری ۳۸ وات ساعتی و شارژر ۴۴ وات ساعتی ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

در آخر باید گفت که سیستم صوتی PureBook Pro شامل چهار اسپیکر می‌شود در حالی که نسخه‌های Lite و Fold تنها از دو اسپیکر در سیستم صوتی خود پشتیبانی می‌کنند.

با وجود اینکه به صورت رسمی اعلام شده است که این محصولات طی ماه میلادی جاری در فرانسه منتشر می‌شوند، OffGlobal تا این لحظه هیچ اشاره‌ای به قیمت لپ تاپ‌های جدید خود نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکانات و مشخصات سری جدید لپ تاپ های PureBook چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: gizmochina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید