0

سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری عرضه می‌شود!

سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری عرضه می‌شود!
بازدید 235


بنابر گزارش‌ها، اپل قصد دارد سری جدید آیفون‌ها در سال 2024 را با تراشه‌هایی قوی‌تری عرضه کند. در نتیجه سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری وارد بازار می‌شود.

انتظار می‌رود که تا پایان سال 2024، سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری عرضه شود. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که در سری آیفون 14 که کمتر از دو ماه به عرضه آن باقی مانده است هم از تراشه جدید استفاده خواهد شد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر، آیفون 14 با پردازنده 3 نانومتری وارد بازار نمی‌شود، در واقع قبل از سال 2024، این تراشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آبان تتر

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری

در حال حاضر، پردازنده 3 نانومتری جزو پیشرفته‌ترین لیتوگرافی برای تولید تراشه‌هاست. هر چه عدد نانومتری کمتر باشد، به این معنی است که تعداد ترانزیستورها در یک پردازنده‌ خاص، بیشتر خواهد بود. تعداد بیشتر ترانزیستورها، نشان دهنده بالا بودن قدرت پردازنده و کم‌تر بودن مصرف انرژی است.

سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری

تراشه مورد استفاده در سری آیفون 14 استاندارد، A15 Bionic است و در مدل‌های دیگر از تراشه A16 Bionic استفاده خواهد شد. همه مدل‌های آیفون 13 نیز به همان تراشه A15 Bionic مجهز شده‌اند. تولید این پردازنده براساس معماری ۴ نانومتری نسل دوم TSMC انجام شده است.

البته خیلی از کاربران حتی از نوع پردازنده خود باخبر نیستند، ولی برخی دیگر به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید گوشی با تراشه قدیمی، تمایلی ندارند. در مجموع اما تراشه A15 Bionic هنوز هم یک تراشه قدرتمند به شمار می‌آید و کسانی که برای مشخصات فنی آیفون اهمیتی قائل نیستند، متوجه نوع تراشه آیفون 14 نمی‎شوند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تا سال 2024 اپل با پردازنده 3 نانومتری ارائه نخواهد شد و بنابراین نتیجه می‌گیریم که احتمالا در ارائه آیفون 15 نیز خبری از تراشه 3 نانومتری نباشد.

حتی اگر در همه سری‌های آیفون 16 از تراشه ۳ نانومتری استفاده شود، اپل می‌تواند مدل‎های متنوع‌تر با تراشه‌های مختلف، که قیمت متفاوتی هم دارند، ارائه کند. احتمالا اپل در گوشی‌های آینده خود نیز، استراتژی استفاده از تراشه‌های متنوع را به کار ببرد. در حال حاضر و با آغاز ساخت تراشه‌های سه نانومتری، تنها درخواست کننده تراشه جدید، شرکت اپل نیست، بلکه این تراشه برای شرکت‌هایی مانند کوالکام، مدیاتک، AMD و … نیز تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید