0

سرویس گوگل مپس هم از این پس از جمینای استفاده می‌کند

سرویس گوگل مپس هم از این پس از جمینای استفاده می‌کند
بازدید 14

[ad_1]

در جریان کنفرانس در I/O 2024، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی جمنای را به سرویس گوگل مپس اضافه کرده است. این قابلیت جدید از طریق API مکان‌ها (Places API) به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از توضیحات متنی تولید شده توسط هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خود استفاده کنند. این توضیحات بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از بیش از 300 میلیون کاربر فعال گوگل مپس تهیه می‌شوند، بنابراین توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به نوشتن توضیحات اختصاصی برای مکان‌ها نخواهند داشت.از جمله امکاناتی که با اضافه شدن هوش مصنوعی جمنای به سرویس گوگل مپس به آن دسترسی خواهیم داشت می‌توان به ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، پارک‌ها و سینماها اشاره کرد. به‌عنوان مثال، اگر یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن رزرو رستوران طراحی کرده باشد، این قابلیت جدید می‌تواند به کاربران در یافتن بهترین رستوران‌ها بر اساس نیازهایشان کمک کند. کاربران با جستجوی یک رستوران در این اپلیکیشن، به‌سرعت می‌توانند به اطلاعات مهمی مانند منوی اصلی، تخفیفات و حال‌وهوای کلی آن مکان دسترسی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: 


عملکرد جمینای در سرویس گوگل مپس

علاوه بر این، گوگل نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و مرتبط با متن را نیز به Places API افزوده است. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌ها و تصاویر مرتبط با جستجوهای کاربران را به نمایش بگذارند. برای مثال، در اپلیکیشنی که به گشت‌وگذار در رستوران‌های محلی اختصاص دارد، کاربران می‌توانند با جستجوی عباراتی مانند “رستوران‌های دوست‌دار سگ”، فهرستی از رستوران‌های مرتبط را همراه با دیدگاه‌ها و تصاویری از حضور سگ‌ها در آن رستوران‌ها مشاهده کنند.

در حال حاضر، این ویژگی‌ها در ایالات متحده قابل استفاده هستند و گوگل برنامه دارد تا این قابلیت‌ها را در آینده برای کاربران سایر کشورها نیز فراهم کند. با این قابلیت‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود فراهم کرده و اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری را در اختیار آنان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید