0

سرورهای پردازشی سوپرمیکرو، تطبیق‌‌پذیر برای تمام کسب‌وکارها

سرورهای پردازشی سوپرمیکرو، تطبیق‌‌پذیر برای تمام کسب‌وکارها
بازدید 15

[ad_1]

گسترش فناوری اطلاعات و رشد فزایندهٔ حجم داده‌ها در عصر کنونی، استفاده از سرورهای پردازشی، با قابلیت تطبیق‌پذیری بالا را برای کسب‌وکارهای مختلف ضروری ساخته‌است. سرور سوپرمیکرو یکی از برترین تجهیزات پردازشی تطبیق‌پذیر با تمام کسب‌وکارهاست. این سرور‌های باکیفیت دارای ویژگی‌های مثبت متعددی همچون توانایی پشتیبانی از برنامه‌های متنوع، طراحی مدرن و امکان پردازش داده‌های بزرگ و پیچیده هستند. در این مقاله ویژگی‌ها و امکانات و مزایای سرور پردازشی سوپرمیکرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه شوید تا ببینید که این سرورها چگونه می‌توانند بهبود و بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار شما را برعهده بگیرند.

معرفی سرور سوپرمیکرو و بررسی تاریخچهٔ آن

سرور سوپرمیکرو (Supermicro Sever) یکی از سرورهای باکیفیت است که امروزه به وفور از آن استفاده می‌شود. شرکت سوپرمیکرو درزمینهٔ تولید و ارائه انواع سرور باکیفیت و کارایی بسیار بالا، نرم‌افزار مدیریت سرور و سیستم‌های ذخیره‌سازی برای کاربردهای گوناگون از قبیل رایانش ابری، هوش مصنوعی، ۵G و محاسبات لبه، دیتاسنترهای سازمانی و… فعالیت دارد. انواع سرور گرافیکی سوپرمیکرو و همچنین سرورهای پردازشی این برند، از تمامی GPUها و CPUها پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل می‌توان سوپرمیکرو را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ سرورهای سفارشی در جهان به‌شمار آورد.

تاریخچهٔ شرکت سوپرمیکرو

Supermicro Competer یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات است. این شرکت در سال ۱۹۹۳ در شهر سن خوزه کالیفرنیا شروع به کار کرد. Wally liaw، Sara liu و liang موسسان کمپانی سوپرمیکرو هستند. توسعه‌دهندگان کمپانی سوپرمیکرو، با درک درست از آیندهٔ اینترنت و فناوری، توانسته‌اند رقبای خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند و امروز شرکت آن‌ها به یکی از ۳ شرکت برتر جهان در حوزهٔ کاری خود تبدیل شده‌است.

کمپانی سوپرمیکرو در سال ۲۰۱۶ با استقرار هزاران سرور در یک مرکز داده واحد، نام خود را در بین لیست ۱۰۰ شرکت برتر جهان قرار داد. این شرکت‌ها در حوزه‌ٔ زیرساختی IT فعالیت داشته و این طبقه‌بندی در مجلهٔ Fortune Magazine’s منتشر شده‌است. درآمد شرکت سوپرمیکرو در سال ۲۰۱۷ از ۲٫۵۳ میلیارد دلار گذشت. این شرکت تعداد ۴۱۵۵ کارمند در سراسر جهان دارد. در ادامه شما را با محصولات شرکت سوپرمیکرو و همچنین انواع سرورهای سوپرمیکرو آشنا خواهیم کرد. اما بد نیست در اینجا تعریف مختصری از سرور، وظایف، کاربردها و اهمیت آن برای سازمان‌های مختلف را بخوانید.

سرور و کاربردهای آن

سرورها به سیستم‌های قدرتمندی گفته می‌شود که برای ذخیره‌سازی و پردازش‌ داده‌ها، ارسال و دریافت اطلاعات، کنترل و مدیریت کاربران و دسترسی به برنامه‌های کاربردی به‌کار گرفته می‌شوند. این دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی و مجازی وجود دارند و در مراکز داده نگه‌داری می‌شوند. در خصوص کاربرد و وظایف سرورها باید گفت که این سیستم‌ها خدمات مختلفی را به‌صورت مرکزی و متمرکز به انواع دستگاه‌ها و کاربران عضو یک شبکه ارائه می‌دهند. همچنین به کمک توانایی‌های پردازشی بالا، قابلیت اجرای برنامه‌های کاربردی پیچیده و پُرترافیک را دارند. با این اوصاف سرورهای پردازشی و گرافیکی، یکی از اساسی‌ترین ابزارها برای سازمان‌ها و شرکت‌های نوین امروزی هستند.

محصولات سوپرمیکرو

شرکت Supermicro یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان درزمینهٔ تولید سرور، مادربرد، استوریج، سیستم‌های ذخیره‌سازی و نرم‌افزار مدیریت سرور است. محصولات این کمپانی کیفیت بالایی دارند و در مراکز دادهٔ سازمانی، رایانش ابری، اینترنت ۵G، محاسبات لبه، محاسبات Big Dat و HPC مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع سرورهای سوپرمیکرو

کمپانی Supermicro انواع مختلفی از سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو را عرضه کرده‌است. در لیست زیر چند مورد از آن‌ها را نام برده‌ایم:

  • سرورهای سوپرمیکرو ایستاده (برجکی)؛
  • سرورهای سوپرمیکرو قفسه‌ای؛
  • سرورهای سوپرمیکرو تیغه‌ای.

مزایای سرور پردازشی سوپرمیکرو و سرور گرافیکی سوپرمیکرو

انواع سرور سوپرمیکرو به دلیل برخورداری از مزایای متعدد، در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب و خرید این سرورها، قابلیت تطبیق‌پذیری بالا با ساختارهای مختلف شبکه است. همچنین این سرورها از قابلیت اطمینان بالا و ریسک‌‌پذیری پایینی برخوردار هستند. از دیگر دلایل محبوبیت سرورهای سوپرمیکرو، کاربری آسان، دسترسی‌پذیری همیشگی و مجهز بودن به سسیستم‌های پیشرفته و مدرن است. قیمت سرورهای سوپرمیکرو نسبت‌به محصولات مشابه، بسیار مناسب و به اصطلاح رقابتی است.

مزایای سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو در کسب‌وکارهای کوچک

در اکثر کسب‌وکارهای کوچک، حداقل چند سیستم رایانه‌ای وجود دارد و چند نفر با آن کار می‌کنند. راه‌اندازی یک سرور ابتدایی سوپرمیکرو در بهبود کارها و بهینه‌سازی زمان نقش بسزایی دارد. برای مثال، برای به‌روزرسانی تک‌به‌تک کامپیوترها باید زمان و انرژی زیادی را صرف کرد. حال آن‌که با اتصال همهٔ آن‌ها به یک سرور، می‌توانید به‌روز رسانی‌ها را سریع‌تر و مدیریت و کنترل سیستم‌ها را آسان‌تر و بهتر انجام دهید. یک سرور ابتدایی برای کسب‌وکارهای کوچک، شامل مزایای دیگری از قبیل دسترسی به فضای ذخیره‌سازی، ایمیل، پایگاه داده، میزبانی برنامه‌ها و … است.

مزایای سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو در کسب‌وکارهای کوچک

مزایای سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو در کسب‌وکارهای بزرگ

در کسب‌وکارهای بزرگ، نیاز به یک سیستم متمرکز برای کنترل و مدیریت بهتر ضروری است. سرورها می‌توانند بخشی از مشکلات و سختی‌های کسب‌وکارهای بزرگ را برطرف کنند. سرور سوپرمیکرو در این زمینه، آزمون‌های خود را پس داده‌است. به‌ بیانی دیگر، کارآمدی و قابلیت‌های فراوان سرورهای سوپرمیکرو، منجر به محبوبیت این سرورها در نزد سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ شده‌است. در لیست زیر به برخی از مزایای سرورهای سوپرمیکرو در کسب‌وکارهای بزرگ اشاره کرده‌ایم:

  • توان پردازش اطلاعات و تصاویر به‌ویژه در سری جدید سرورهای سوپرمیکرو در سطح کیفیتی بسیار بالایی قرار دارند.
  • قطعات سرورهای سوپرمیکرو از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند.
  • قیمت سرورهای سوپرمیکرو در مقایسه با سروهای اچ پی و … بسیار مناسب و نسبت‌به امکانات و کیفیت این سرورها، بسیار معقول است.
  • سرورهای سوپرمیکرو از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable برخوردارند. لذا توانایی پردازش داده‌های بزرگ را داشته و برای کسب‌وکارهای بزرگ گزینهٔ مناسبی هستند. البته می‌توان تعداد پردازنده‌های این سرورها را افزایش داد و بازخورد و عملکرد پردازشی بهتری را از آن‌ها دریافت کرد.
  • سرورهای سوپرمیکرو از تعداد زیادی اسلات PCle برخوردارند. از این لحاظ امکان گسترش و ارتقا‌پذیری را برای کاربران فراهم کرده‌اند.
  • شرکت سازندهٔ سرورهای سوپرمیکرو از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین خط تولید سیستم‌های ذخیره‌سازی و انواع زیرسیستم و سرور برخوردار است.

خرید سرور گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو

اکنون با ویژگی‌ها و مزایای سرورهای سوپرمیکرو آشنا هستید و می‌دانید این سرورها با تمامی سی‌پی‌یوها و جی‌پی‌یوها سازگاری دارند. احتمالاً شما هم به فکر خرید سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو باشید. بهتر است این سرورها را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از مشاوره و خدمات پس از فروش آن‌ها برخوردار شوید.

خرید سرور گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو

قیمت سرور سوپرمیکرو

همان‌طوری که در بخش مزایای سرورهای گرافیکی و پردازشی سوپرمیکرو اشاره کردیم، قیمت این سرورها نسبت‌به امکانات و کیفیتی که دارند و همچنین نسبت‌به محصولات مشابه، بسیار مناسب است. بر این اساس، این محصول به کسانی که قصد خرید سرور با بودجهٔ محدود را دارند پیشنهاد می‌شود.

جمع‌بندی

در کسب‌وکارهای مدرن، استفاده از سرورها به امری لازم تبدیل شده‌است که کارآمدی آن‌ها را بیشتر می‌کند. به‌کارگیری سرورها در سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارت و کسب‌وکارهای مختلف، مدیریت و کنترل را آسان‌تر و استفاده از زمان و انرژی را بهینه می‌کند. سرور سوپرمیکرو به‌عنوان یکی از سرورهای کارآمد، امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها و برنامه‌ها، هاستینگ وب‌سایت‌ها و دامنه‌های بزرگ، امکان دسترسی آسان و دسترسی از راه‌دور، مدیریت بارهای کاری اساسی و پردازش حجم زیادی از داده‌ها را فراهم می‌کند. سرورهای سوپرمیکرو از قابلیت انطباق‌پذیری بالایی برخوردارند و بر همین اساس برای تمامی کسب‌وکارها مناسب و مؤثر هستند. قیمت این سرورها نسبت‌به سایر محصولات مشابه بسیار پایین‌تر است. امروزه سازمان‌های متعددی از سرورهای سوپرمیکرو استفاده می‌کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید