0

سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس چه عایدی مشخصی داشته است؟

سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس چه عایدی مشخصی داشته است؟
بازدید 119


سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس بسیاری از فعالان و تحلیلگران را نگران کرده است. به عقیده کارشناسان، متا در زمینه سیاست‌های مالی شفافیت ندارد.

از ابتدای سال 2021 تاکنون، شرکت متا بیش از 15 میلیارد دلار برای پروژه متاورس خود هزینه کرده است. محل دقیق سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس همچنان مشخص نیست. این موضوع باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران فعال در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش سرمایه گذاری در متاورس

سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس

بسیاری از کارشناسان صنعت متاورس نگران هستند که سرمایه شرکت متا به دلیل سیاست‌های نامناسب سرمایه‌گذاری از بین برود.

دن ایوز (Dan Ives)، تحلیلگر Wedbush Securities در این راستا گفت: «مشکل اصلی این است که آن‌ها پول را خرج کرده و محل دقیق سرمایه‌گذاری خود را از دیگران مخفی می‌کنند. این موضوع منجر به فاجعه خواهد شد. سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس یک شرط‌بندی برای زاکربرگ و تیمش به شمار می‌رود. در حال حاضر، آن‌ها پول خود را روی آینده شرط‌بندی می‌کنند؛ در حالی که تجارت اصلی‌شان با چالش‌های بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند».

سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس چه عایدی مشخصی داشته است؟

شرکت متا در سال 2021 برای اولین بار شروع به افشای اطلاعات مالی برای واحد واقعیت مجازی، Reality Labs نمود. در آن زمان متا ادعا کرده بود که بیش از 10 میلیارد دلار در پروژه متاورس سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از پایان زیان شرکت متا مشاهده نمی‌شود.

شرکت متا در شش‌ماهه اول سال 2022 حدود 5 میلیارد دلار ضرر کرده است. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که مجموع زیان امسال متا از سال گذشته بیشتر شود. Meta تا کنون هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

زیان مالی متا در سال 2022

سخنگوی شرکت متا اعلام کرد که جزئیات واحد مالی Reality Labs را فاش نخواهد کرد. ایوز اظهار نمود که سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس نگران‌کننده بوده است. بروزرسانی‌های اخیر شرکت متا از جمله عرضه VR جدید 1500 دلاری و آواتارهای پایه این سرمایه‌گذاری را عجیب‌تر از پیش‌ می‌کند.

مارک زگوتوویچ (Mark Zgutowicz)، تحلیلگر Benchmark تخمین می‌زند که حداقل 60 درصد از زیان‌های Reality Labs ناشی از هزینه‌های هنگفت تحقیق و توسعه مورد نیاز برای ساخت یک دنیای مجازی جدید است. او اعلام کرد:

تا زمانی که همه ما از عینک‌های عجیب و پیچیده واقعیت مجازی استفاده نکنیم، حداقل از نظر مقیاس‌پذیری، متاورس واقعی وجود ندارد.

زگوتوویچ اشاره می‌کند که متا دلایل زیادی برای ساخت محصولات خود دارد. وی اعلام کرد: «برای مدیران شرکت متا سخت است که بیرون رفته و شرکت‌های نرم‌افزاری منحصر به فرد دیگری را بخرند؛ زیرا مقررات شرکت به قدری پیچیده است که آن‌ها مجبورند فناوری مورد نیاز خود را در داخل بسازند».

عدم شفافیت سیاست‌های مالی متا

به عقیده زگوتوویچ، متا می‌تواند شفافیت بیشتری در زمینه سیاست‌های سرمایه‌گذاری خود داشته باشد. Meta تنها شرکتی نیست که از ارائه جزئیات زیان در بخش‌های خاص جلوگیری می‌کند. سایر شرکت‌های آمریکایی نیز همین کار را انجام داده‌اند. ایوان فینست (Ivan Feinseth)، تحلیلگر فناوری Tigress Financial Partners اعلام کرد که به چشم انداز بلندمدت مارک زاکربرگ و پتانسیل متاورس اعتقاد دارد.

قینست اعلام کرد: «وقتی فیسبوک اینستاگرام را خرید، مردم به زاکربرگ خندیدند و تصور کردند که او یک دیوانه است». ‌آن‌ها در این راستا اعلام کردند: «این مرد تمام پول خود را دور ریخته و نشان داد که اینستاگرام بهترین خرید تاریخ زندگیش بوده است. اینستاگرام نه تنها برای فیسبوک بلکه برای کل جامعه جهانی یک دارایی با ارزش به شمار می‌رود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری کلان متا در متاورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: gizchina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید