0

سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه با وای فای 7 به ثبت رسید

سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه با وای فای 7 به ثبت رسید
بازدید 172

[ad_1]

اینتل و برادکام با انتشار دمویی از سرعت وای فای 7 رونمایی کردند. در این دموی حیرت انگیز سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده که پنج برابر سریعتر از وای فای 6 و 2.5 برابر بیشتر از وای فای 6E است.

این آزمایش بین یکی از لپ‌تاپ‌های اینتل و یک اکسس پوینت برادکام به هدف نشان دادن پتانسیل‌های این سیستم صورت گرفته است. گفته می‌شود که وای فای 7 همچنان در حال توسعه است و حتی امکان دارد بتواند رکورد سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه را بشکند.

بیشتر بخوانید: تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک ؛ خبر خوش ایلان ماسک از مذاکره با کوپرتینویی‌ها!

ثبت رکورد سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه با وای فای 7

هنوز مهر حضور وای فای 6 و وای فای 6E خشک نشده که شرکت‌ها به فکر ایجاد نسل بعدی این فناوری هستند تا فرصت‌های جدیدی برای استفاده از این سرعت‌های حیرت انگیز ایجاد کنند.

بیشتر تمرکز اینتل و برادکام بر این است که از وای فای 7 برای فناوری AR و VR استفاده شود. به دلیل سرعت بالا و تاخیر کمتری که وای فای 7 نسبت به نسل‌های قبلی دارد می‌تواند در یک شبکه از چندین استریم ویدئویی با رزولوشن بالا پشتیبانی کند. همچنین این فناوری، بسیار به کار گیمرها می‌آید و به آنها اجازه رهایی از گلوگاه‌های شبکه را می‌دهد.

احتمال می‌رود وای فای 7 در اواسط سال 2023 تایید شود و در نیمه دوم سال آینده شاهد ورود محصولاتی باشیم که مجهز به این فناوری هستند. پیش‌بینی می‌شود این فناوری در وهله اول بر روی محصولات رده بالا سوار شود اما خبر خوش اینکه وای فای 7 با استاندارهای ارتباطی گذشته نیز سازگار خواهد بود.

هرچند که در دموی منتشر شده ثبت سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه را شاهد بودیم، اما باید دید که در عرضه واقعی نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و آیا مورد توجه شرکت‌ها و کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر. باید توجه داشت که اگر پروژه وای فای 7 با ثبت حیرت انگیز سرعت 5 گیگابایت ثانیه مانند وای فای 6E بر روی محصولات کمی به کار گرفته شود، ممکن است به سرنوشت آن دچار شده و با شکست مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه با وای فای 7 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید