0

سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به زودی رسما معرفی می‌شود

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد؛ مبلغ سود سهام عدالت تغییر کرد؟
بازدید 36

[ad_1]

گزارش‌های جدید از احتمال رونمایی از سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان در نمایشگاه بورس خبر می‌دهند. آیا سامانه میراث فردا رونمایی می‌شود؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد که سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان احتمالاً در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی رسماً رونمایی خواهد شد. بدین‌ترتیب احتمالاً فردا دوشنبه، 15 آبان‌ماه سامانه میراث رونمایی می‌شود و به زودی نیز روند نام‌نویسی 15 میلیون وراث سهامداران متوفی آغاز خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رونمایی از سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان

بی شک یکی از مسائلی که بعد از حدود 18 سال بحث و گمان، بالاخره به نتیجه خواهد رسید، سهام عدالت متوفیان است. در این 18 سال بارها از مسئله واگذاری سهام متوفیان به وراث صحبت شده و مسئولین قول‌هایی نیز دادند که تا حالا عملی نشدند. اما چندی پیش اعلام شد که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه میراث در این خصوص به زودی رونمایی خواهد شد که دغدغه‌های 18 ساله وراث را پایان می‌دهد.

حال با وجود اینکه فردا دوشنبه، 15 آبان 1402، نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار می‌شود، گزارش‌ها از رونمایی رسمی این سامانه در جریان برگزاری نمایشگاه ذکز شده خبر می‌دهند.

سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به زودی رسماً معرفی می‌شود

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت‌های کارگزاران بتوانیم خدمات خود را در ارائه به جامعه سهامداری افزایش دهیم.

حسنلو گفت:

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سر گذاشته که از جمله آنها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیرحضوری به صورت الکترونیکی در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.

او با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمان‌بندی و سال فوت آنها خواهد بود، افزود:

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه مسیر تحول دیجیتال خود با رونمایی از سامانه (میراث) در روزهای آتی تقسیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

حسنلو ضمن بی‌اعتبار دانشتن پیامک‌های فرایند تسهیم و انتقال سهام عدالت، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ‌گونه پیامکی از سرخط‌های شماره‌دار و بدون ماسک در این خصوص ارسال نمی‌کند.

معاون سمات گفت:

وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کنند.

سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به زودی رسماً معرفی می‌شود

حالا خبر رسیده است که سامانه میراث در جریان برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی که فردا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

در ادامه هم مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، محمد باغستاتی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت: «افراد حتما باید سجامی باشند و برگه انحصار وراثت رو داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید