0

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]
بازدید 31

[ad_1]

مجموعه راه‌ آهن زیرزمینی که در ژانر درام، تاریخی و جنگی به کارگردانی بری جنکینز ساخته شده است، از شبکه تماشا پخش می‌شود. برای اطلاع از خلاصه داستان و ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی با ما همراه شوید.

سریال راه ‌آهن زیرزمینی، بر اساس رمانی به همین نام اثر کولسون وایت هد ساخته شده است. Underground Railroad محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است و در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می‌توان دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین سریال کوتاه در سال ۲۰۲۲، نامزدی دریافت هفت جایزه امی ساعات پربیننده، پنج جایزه بلک ریل و یک جایزه دوریان را نام برد.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های خارجی تاریخی و درام هستید، می‌توانید سریال راه آهن زیرزمینی را از جمعه 28 مهر ماه 1402 از شبکه تماشا، دنبال کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال راه آهن زیرزمینی از جمعه 28 مهر ماه هر شب ساعت 23:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 05:00، 11:00 و 17:00 روز بعد که زمان تکرار سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی
ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا

در سریال راه آهن زیرزمینی بازیگرانی چون جوئل اجرتون، تاسو مبدو، چیس دیلون،‌ آرون پیر، شیلا اتیم، پیتر مولان، ویلیام جکسون هارپر و جف پوپ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

به گفته جنکینز، کارگردان سریال راه آهن زیرزمینی، یکی از عناصر هیجان‌انگیز داستان راه آهن زیرزمینی این است که «فرصت کار در ژانرهای مختلف درام، عاشقانه و اکشن را فراهم می‌کند، اما همه آن‌ها به‌نوعی در یک قصه یعنی سفر یک زن قرار می‌گیرند.»

خلاصه داستان سریال راه آهن زیرزمینی

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا، سراغ قصه‌ی این مجموعه درام، تاریخی و جنگی امریکایی می‌رویم که درباره‌ی یک زن جوان سیاه پوست به نام کورا است.

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی

زن جوانی به نام کورا که به سختی زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا از نظام بی‌رحمانه برده‌داری رهایی پیدا کند و جان خود را نجات دهد. اما به زودی متوجه اسرار تاریک و عجیبی می‌شود و در اعماق جنوب به کشف شگفت‌انگیزی می‌رسد.

سریال راه آهن زیر زمینی داستان بردگانی را به تصویر می‌کشد که در اوایل قرن 19 در جنوب ایالات متحده تلاش می‌کنند از برده‌داری فرار کنند. راه‌آهن زیرزمینی در حقیقت شبکه‌ای از مسیرهای مخفی و خانه‌های امنی بود که به سیاه‌پوستان آمریکایی کمک می‌کرد تا در اوایل تا اواسط قرن 19 به سوی آزادی بگریزند.

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی

بری جنکینز کارگردان این سریال می‌گوید: «این یک قالب هنری قیاسی است، بنابراین سریال ما به‌صورت تنها وجود ندارد. راه‌آهن زیرزمینی در گفت‌وگو با کار استیو مک‌کوئین در فیلم ۱۲ سال بردگی است، در گفت‌وگو با اقتباس اولیه گوردون پارکز از زندگی‌نامه شخصی سالومون نورثاپ است. همچنین در گفت‌وگو با مینی سریال «ریشه‌ها» است که هنوز هم رکورد یا جایگاه دوم بالاترین امتیاز یک اپیزود تلویزیونی در تاریخ شرکت ردیابی نیلسن را دارد. به همین دلیل، ازنظر ما تصاویر هم‌زمان با بازنمایی‌ بصری آن دوره، یک مسئولیت مشخص برای وفاداری به تجربه برده‌های سیاه‌پوست داشتند.»

کارگردان سریال راه آهن زیرزمینی

بری جنکینز (Barry Jenkins) کارگردان سریال راه آهن زیرزمینی، در ۱۹ نوامبر ۱۹۷۹ میامی، فلوریدا، ایالات متحده به دنیا آمد. بری دوران کودکی بسیار سختی را سپری کرده است. او زمانی که بچه بود پدرش خانواده را ترک کرد چون معتقد بود بری پسر او نیست.

ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی
ساعت پخش تکرار سریال راه آهن زیرزمینی از شبکه تماشا

Barry Jenkins در دوازه سالگی خبر مرگ پدرش را در کشوری دور دست شنید و او که مادرش هم رهایش کرده بود، توسط زنی دیگر در یک خانواده شلوغ بزرگ شد. جنکینز ابتدا با فیلم تحسین شده دارویی برای افسردگی در سال ۲۰۰۸ به شهرت رسید.

بری جنکینز در سال‌های ابتدایی کار هنری‌اش، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق نجاری تامین می‌کرد تا اینکه در تاسیس یک شرکت تبلیغاتی شریک شد. جنکینز به عنوان نویسنده در سریال بسیار موفق «بازماندگان» همکاری کرد و پس از هشت سال تصمیم به ساخت فیلم جدید گرفت.

مهتاب به تهیه‌کنندگی برد پیت، پروژه جدید او بود که بدون هیچ سر و صدایی کلید خورد. با اعلام خبرهای رسمی فیلم، حساسیت‌ها در مورد آن بیشتر شد. مهتاب به دلیل سوژه خاص و ملتهب خود توانست توجهات جهانی را به سوی خود جلب کند. فیلم مهتاب با واکنش بسیار مثبت و تحسین‌برانگیز منتقدان همراه شد و توانست امتیاز ۹۹/۱۰۰ را دریافت کند و در هشت رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

مهتاب در هفتاد و چهارمین دوره گلدن گلوب موفق شد جایزه بهترین فیلم درام را به دست آورد. بری جنکینز نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در گلدن گلوب بود که در نهایت این جایزه به دیمین شزل برای ساخت فیلم لالا لند رسید.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال راه آهن زیرزمینی نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال جوئل اجرتون، تاسو مبدو، چیس دیلون،‌ آرون پیر، شیلا اتیم، پیتر مولان، ویلیام جکسون هارپر و جف پوپ نقش‌آفرینی کردند.

سریال راه آهن زیرزمینی چند قسمتی است؟

سریال راه آهن زیرزمینی در 10 قسمت 50 تا 60 دقیقه‌ای، به کارگردانی بری جنکینز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال راه آهن زیرزمینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید