0

سازنده سلاح‌های لیزری ارتش آمریکا نسخه دیجیتالی جو زمین را می‌سازد!

سازنده سلاح‌های لیزری ارتش آمریکا نسخه دیجیتالی جو زمین را می‌سازد!
بازدید 78

[ad_1]

لاکهید مارتین با همکاری دولت آمریکا قصد ایجاد نسخه دیجیتالی جو زمین با کمک هوش مصنوعی را دارد. این نسخه NOAA Earth Observing Digital Twin نام دارد.

شرکت هوافضا آمریکایی و مشهور «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) به همراه اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، آژانس دولتی ایالات متحده، در این مدت مشغول توسعه نسخه دیجیتالی جو زمین بوده که توانایی نمایش داده‌های مربوط به آب‌و‌هوای فعلی به‌صورت سه‌بعدی را خواهد داشت.

این نسخه دیجیتالی جدید، NOAA Earth Observing Digital Twin نام داشته و عملکردی شبیه با یک دوقلو برای مدل اتمسفری فعلی با محیط دیجیتال خود فراهم می‌کند. دانشمندان لاکهید مارتین با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و همچنین همکاری مثبت خود با شرکت محاسباتی انویدیا، توانایی ادغام، جمع‌آوری و ترکیب حجم عظیمی از داده‌های مربوط به آب‌وهوا را در این مدل خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: پهپاد جدید چینی‌ها هیچگاه فرود نمی‌آید!

جزئیاتی از نسخه دیجیتالی جو زمین

«لین مونتگومری»، دانشمند تحقیقاتی لاکهید مارتین در مصاحبه با 9News درباره این مدل دیجیتالی جو زمین بیان کرد:

«این محصول شبیه به Google Earth خواهد بود، اما تمام مشاهدات خود را تقریباً در زمان واقعی ارائه می‌کند. هدف ما این است که تمام داده‌ها را به‌گونه‌ای ترکیب کنیم که نشان‌دهنده آب‌وهوای واقعی باشد».

نسخه دیجیتالی جو زمین

در این مدل جدید پس از موفقیت در عملیات جمع‌آوری و ادغام، داده‌های حاصله به یک فرمت محاسباتی به نام Universal Scene Description  (USD)انتقال یافته تا شرکت پیکسار (Pixar) به منظور ساخت تصاویر سه‌بعدی از آن‌ها بهره ببرد.

مونتگومری در ادامه توضیحات خود شرح می‌دهد:

«بعد چهارم این مدل، زمان خواهد بود. به همین منظور، ما یک پنجره زمانی متحرک دوهفته‌ای نیز خواهیم داشت که در آن شما می‌توانید داده‌های گذشته را بررسی کنید».

نسخه دیجیتالی جو زمین

یکی از مدیران انویدیا هم در خصوص این مدل اشاره‌ای به توانایی آن در حل بسیاری از مشکلات داشته است. همچنین «دیون هریس»، مدیر محصول محاسباتی این شرکت، تشریح کرده است: «دوقلوهای دیجیتال به ما کمک می‌کنند تا سخت‌ترین چالش‌های علمی و زیست‌محیطی جهان را حل کنیم. ترکیب فناوری هوش مصنوعی لاکهید مارتین با Nvidia Omniverse، به محققان NOAA سیستم قدرتمندی برای بهبود پیش‌بینی آب‌و‌هوای جهان ارائه می‌کند».

فرایند توسعه کامل این پروژه طبق تخمین‌ها بیش از یک سال به طول خواهد انجامید، اما مونتگومری ابراز امیدواری کرده که تا پاییز امسال موفق به انتشار نمونه اولیه آن شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ساخت نسخه دیجیتالی جو زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید