0

سازمان ملل: اینترنت به کاتالیزوری برای انتشار افراط‌گرایی همه جانبه بدل شده است

سازمان ملل: اینترنت به کاتالیزوری برای انتشار افراط‌گرایی همه جانبه بدل شده است
بازدید 92


دبیرکل سازمان ملل نسبت به انتشار افراط‌گرایی همه جانبه و دروغ‌های ستیزه‌جویانه در قسمت اعظمی از فضای اینترنت هشدارهایی را مطرح کرده است.

طبق گزارشی از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، نسبت به تبدیل قریب‌الوقوع قسمت بزرگی از اینترنت به مدفن زباله‌های سمی جهت اعلام انزجار و دروغ‌های شریرانه هشدار داده و خواستار حفاظت هر چه سریع‌تر در برابر صحبت‌های منزجرانه شده است.

کریپتال گلوبال

گوترش در ادامه بیان داشت که در حال حاضر یهودی ستیزی در همه جا وجود داشته و حتی به ‌طرز شدیدی هم در حال گسترش است. این موضوع البته تنها مربوط به یهودی ستیزی نبوده بلکه اشکال مختلف انزجار شامل نژادپرستی، تعصب ضد اسلام، بیگانه هراسی، ترس از همجنسگراها و زن ستیزی را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایران، دومین منبع بزرگ حملات جاسوسی به کاربران پلتفرم‌های متا است!

انتشار افراط‌گرایی همه جانبه در اینترنت

همچنین دبیرکل سازمان ملل ضمن اشاره به وجود این تهدید اصلی و جدی در بسیاری از کشورها اعلام کرد: «این‌ها کنیسه‌ها، مساجد، مراکز آوارگان و مراکز خرید در کرایستچرچ، نیوزیلند تا بوفالو، نیویورک، در ال پاسو، تگزاس و اوسلو در نروژ را هدف قرار می‌دهند».

انتشار افراط‌گرایی همه جانبه

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود: «با استفاده از الگوریتم‌هایی که انزجار و نفرت را تشدید می‌کنند، کاربران شبکه‌ها و رسانه‌های اینترنتی جذب سایت‌ها شده و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همدست می‌شوند و مبلغانی که به این مدل از کسب و کارها جان می‌بخشند».

گوترش در ادامه گفته‌های خود دستور توقف انزجار را به هر نهادی که در سراسر این روند شامل رگولاتورهای اطلاع‌رسانی، سیاستگذاران، کمپانی‌های فناوری، رسانه، جامعه مدنی و دولت‌ها همکاری دارد، صادر کرد.

همچنین وی در پایان هشدار داد که جهان علاوه بر افراط‌گرایی با تروریسم و این تهدید رو به رشد نیز مواجه بوده و سرعت بالای این مساله در جهان آنلاین بسیار شگفت‌انگیز است. قسمت بسیاری از فضای مجازی به کاتالیزورهای سودمحور جهت انتقال افراط‌گرایی از حاشیه به جریان اصلی مبدل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نظر دبیر کل سازمان ملل در مورد انتشار افراط‌گرایی همه جانبه در اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید