0

سازمان محیط زیستی PETA اپل را به عنوان برترین برند سال معرفی کرد

سازمان محیط زیستی PETA اپل را به عنوان برترین برند سال معرفی کرد
بازدید 11

[ad_1]

اپل در اقدامی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست استفاده از چرم را کنار گذاشت. بر اساس این اقدام سازمان محیط زیستی PETA ، اپل را برند سال معرفی کرد.

بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران، که پیتا (PETA) نامیده می‌شود یک سازمان آمریکایی حامی حقوق جانوران است که در ویرجینیا قرار دارد و توسط اینگرید نوکیرک رهبری می‌شود. اکنون PETA اپل را به عنوان برند سال 2023 انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: با وجود محدودیت ارتقای حافظه لپ‌ تاپ اپل کاربری توانست تا هشت برابر آن را افزایش دهد

اپل مدتی است که برای حفظ و نگهداری از محیط زیست اعلام کرده، استفاده از چرم را در تولید محصولات خود کنار گذاشته و به جای آن از نوعی ماده پارچه‌ای برای تولید محصولاتی مانند محافظ گوشی آیفون، بندهای اپل واچ، کیس‌های ایرتگ و کیف‌های مگ سفید بهره می‌برد. این عمل ارزشمند غول فناوری، اپل، باعث شد توسط پیتا به عنوان برند سال معرفی شده است.

سازمان محیط زیستی PETA
سازمان محیط زیستی PETA

چنین اقدامی از جانب شرکت بزرگی مثل اپل قطعا کار ساده‌ای نیست و عواقبی هم به دنبال خواهد داشت. به طور مثال ماده‌ای که اپل جایگزین چرم کرده FineWoven نام دارد به نظر می‌رسد خیلی مورد اسقبال قرار نگرفته است. این ماده پارچه‌ای مقاومت چرم را نداشته و به راحتی سابیده و خط می‌افتد؛ همچنین به دلیل جنسی که دارد حس خوبی در هنگام لمس کردنش ایجاد نمی‌کند.

گرچه حذف محصولات چرمی اقدام خوبی تلقی می‌شود ولی به نظر می‌رسد FineWoven جایگزین مناسبی برای آن نیست.

مارک گرمن، افشاگر کسب‌وکار اپل در بلومبرگ، بیان کرده که کنار گذاشتن چرم بخشی از برنامه‌ی محیط‌زیستی اپل بود که منجر به تبدیل اپل واچ سری ۹ به اولین محصول کرب‌خنثی شد.گرمن معتقد است گرچه این اقدام اپل تصمیم خوبی است اما جایگزین خوبی برای آن انتخاب نکرده و بهتر است انتخاب های دیگری داشته باشد.

جنس FineWoven به حدی نامناسب است که برخی از فروشندگان به طور کامل آن را کنار گذاشته اند. خود شرکت اپل هم از این موضوع اطلاع دارد و به فروشندگان گفته بهتر است به سرعت این قاب ها را تعویض کنند تا کهنه به نظر نرسد.

به هر حال حذف چرم توسط اپل موجب شده که سازمان محیط‌ زیستی PETA آن را به عنوان برند سال معرفی کند به علاوه FineWoven هم به همان قیمت قبل یعنی 59دلار عرضه می‌شود که سود بیشتری را برای اپل به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی انتخاب سازمان محیط زیستی PETA چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید