0

ساخت شهرهای هوشمند با داده‌های مکانی

ساخت شهرهای هوشمند با داده‌های مکانی
بازدید 221


از آنجایی که بیشتر مردم در شهرها و شهرک‌ها زندگی می‌کنند، اجرای شهرهای هوشمند برای ارتقای توسعه پایدار، رفع چالش‌های شهرنشینی و بهبود کیفیت کلی زندگی بسیار مهم است. اما شهر هوشمند چیست و چگونه کار می‌کنند؟

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، شهر هوشمند یک حوزه‌ی شهری مدرن از نظر فناوری است که از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای توسعه استفاده می‌کند تا چالش‌های شهرنشینی را رفع کند.

شهرهای هوشمند

به عنوان مثال، شهرهای هوشمند می‌توانند با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، مشکلات جمع آوری زباله‌ها را رفع کنند، ترافیک را به حداقل برسانند و کیفیت هوا را بهبود بخشند.

اما این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان از فناوری‌های بیشتر برای ارتقای شهرهای هوشمند استفاده کنیم؟ کلید داده‌های مکانی مناسب است.

داده‌های مکانی

داده‌های مکانی اطلاعاتی هستند که اشیاء، رویدادها و سایر ویژگی‌ها را با موقعیتشان توصیف می‌کنند.

در رابطه با شهرها و برنامه ریزی شهری، این داده‌ها می‌تواند شبیه حرکت عابر پیاده، الگوهای ترافیکی و کارهای ساختمانی باشند.

البته این داده‌ها پویا هستند و باید از حسگرهای مختلف، ماهواره‌ها و سایر روش‌های، اطلاعات پویا را جمع آوری کرد.

فراتر از جمع آوری داده‌ها

در حالی که جمع‌آوری داده‌ها مهم است، دو نکته‌ی مهم وجود دارد که به بهبود عملکرد شهرهای هوشمند کمک می‌کند : اشتراک‌گذاری داده و حاشیه‌نویسی قوی.

حاشیه نویسی قوی داده‌ها یک نکته کلیدی برای اطمینان از اینکه فناوری‌ها و سیستم‌های مستقل ما همانطور که قرار است کار می‌کنند، است.

اگر یک شهر ، یک پازل کامل باشد، داده‌های جمع آوری شده به عنوان قطعات پازل عمل می‌کنند؛ بنابراین داده‌ها باید با هم به اشتراک گذاشته شوند.

نهادهای دولتی محلی بخش کلیدی معادله هستند و باید مسئولیت دستیابی به این چشم انداز را به اشتراک بگذارند زیرا آنها اغلب بینشی در مورد تغییرات برنامه ریزی شده جاده‌ها، ساخت و سازها و سایر اطلاعات کلیدی دارند که می‌توانند بر عملکرد فناوری تأثیر بگذارند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید