0

زبان، هوش مصنوعی و مفهوم متاورس

زبان، هوش مصنوعی و مفهوم متاورس
بازدید 84

[ad_1]

تا پایان سال 2021، در مورد متاورس/metaverse تبلیغات زیادی ارائه شد و تقریباً همه رسانه‌های این موضوع را پوشش دادند. اما متاورس چیست و چه هدفی دارد؟ اهمیت زبان در متاورس چقدر است و چگونه می‌توان با هوش مصنوعی به آن دست یافت؟

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، به بیان ساده، متاورس دنیای مجازی است که باید در خدمت ارتباطات انسانی باشد.

مفهوم متاورس

در یک متاورس، یک شخص با یک آواتار شبیه یک بازی ویدیویی و با کمک هدست های واقعیت مجازی وارد یک دنیای جدید می‌شود و می‌تواند با افراد دیگر بدون توجه به مکان فیزیکی، ارتباط برقرار کند.

بیل گیتس پیش‌بینی می‌کند که طی دو تا سه سال آتی، تمام جلسات مجازی از حالت دوبعدی به سه‌بعدی در متاورژن‌ها منتقل می‌شوند.

مایکروسافت، متا، آمازون، تیک‌توک، اپل و دیگر غول‌های فناوری در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای ایجاد متاورس‌های خود هستند.

جذابیت متاورس این است که می‌توانید بدون محدودیت فیزیکی با افراد ارتباط برقرار کنید، کار کنید، بازی کنید یا یک هنر بسازید. لازم نیست در یک اتاق، شهر یا حتی یک کشور باشید.

در این میان، هوش مصنوعی برای زبان و ارتباطات در متاورس بسیار مهم است

اگرچه متاورس یک فضای مجازی است، اما زبان و ارتباطاتی مانند صحبت کردن، نشان دادن احساسات، گوش دادن، مؤدب بودن، محترمانه بودن و همدلی در آن اهمیت دارد.

بنابراین اگر به دنبال فضای مجازی جهانی هستیم که قرار است بشریت را متحد کند، باید مشکل مانع زبان را حل کنیم.

متا، شرکت مارک زاکربرگ که مالک فیس بوک و اینستاگرام است، در حال برنامه ریزی برای توسعه متاورس خود است.

در حال حاضر، متا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود کاربرانی را از کشورهای مختلف و با زبان‌های مختلف دارد. از سال 2019، 41 زبان به طور رسمی توسط فیس بوک پشتیبانی می‌شد.

بنابراین این شبکه یکپارچه به نظر نمی‌رسد، زیرا، بدیهی است، کاربران می‌توانند در این شرایط فقط با گروه محدودی از افراد ارتباط برقرار کنند.

در عین حال، از دست دادن تنوع زبان‌ها و انتخاب یک زبان جهانی، فاجعه خواهد بود. به همین دلیل است که متاورس به مترجم هوش مصنوعی نیاز دارد.

مترجم هوش مصنوعی در متاورس

در دهه گذشته، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی با جهش زیادی رو به رو شد. در چند سال گذشته، ترجمه ماشینی و همچنین تشخیص صدا و سایر فناوری‌های زبان پیشرفت چشمگیری داشتند.

. در فوریه 2022، مدیر متا اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی ساخت یک مترجم گفتار جهانی مبتنی بر هوش مصنوعی برای زبان‌های موجود در متاورس خود است که از هوش مصنوعی برای ارائه ترجمه فوری زبان‌های رایج استفاده می‌کند.

گفته می‌شود مترجم جهانی گفتار متا می‌تواند گفتار را مستقیماً به گفتار ترجمه کند بدون اینکه ابتدا آن را رونویسی کند.

این فناوری می‌تواند نوید بخش یک زبان واحد در دنیای متاورس باشد؛ به گونه‌ای که همه انسان‌ها فارغ از نوع زبان خود؛ می‌توانند با هم در ارتباط باشند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید