0

زاکربرگ بی‌سروصدا شکست ایده متاورس را پذیرفت!

احتمال استعفای مارک زاکربرگ از مدیرعاملی متا شدت گرفت
بازدید 69


با توجه به اقبال عمومی به حوزه هوش مصنوعی در چند وقت اخیر به‌نظر شاهد شکست ایده متاورس و تاثیر انقلابی مورد انتظار از آن به طرز بی‌سروصدایی هستیم.

متاورس به عنوان یک پلتفرم اجتماعی مجازی محسوب شده که به کاربران امکان بهره‌مندی از عینک‌های مخصوص و هدست‌های واقعیت مجازی با یکدیگر در لحظه را خواهد داد و همچنین می‌توان از طریق آن در رویداد‌ها و کنسرت‌های زنده شرکت کرد.

با اینکه هیچگونه بیانیه مطبوعاتی در خصوص پایان عمر متاورس اعلام نشده است، اما به نظر مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، تلویحاً پذیرفته که آنچه را که «آینده فناوری» نامیده بود باید به خاطره‌ها بسپارد و حالا این غول فناوری مطابق سایر رقبایش بر روی هوش مصنوعی متمرکز شده است.

زاکربرگ که به آینده متاورس اطمینان خاطر عجیبی داشت، اقدام به صرف زمان و پول خود بر روی این ایده کرد، اما با راه‌اندازی و تبلیغات برنامه‌های هوش مصنوعی همچون چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) به نظر باید شکست ایده متاورس را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن هوش مصنوعی به واتساپ توسط مارک زاکربرگ تایید شد؛ برگ برنده متا در جدال با رقبا!

اعتراف تلویحی زاکربرگ به شکست ایده متاورس

زاکربرگ طی یک پست فیسبوکی اعلام کرد: «ما در حال ساخت یک مجموعه محصول سطح بالا در شرکت متا هستیم که بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد تا کار خود را در این زمینه به سرعت آغاز کند.»

شکست ایده متاورس

او در ادامه نوشت: «در کوتاه مدت، ما بر ساخت ابزار‌های خلاقانه و رسا تمرکز خواهیم کرد. در درازمدت، ما بر روی توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی تمرکز می‌کنیم که می‌توانند به روش‌های مختلف به افراد کمک کنند.»

با وجود اینکه تولید هدست‌های واقعیت مجازی توسط این شرکت تداوم خواهد یافت، اما این محصول درحال‌حاضر مختص بازاری خاص و ویژه یعنی طرفداران بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

شرکت «Reality Labs» وظیفه انجام کلیه پروژه‌های متاورس را بر عهده داشت و در همین راستا تقریبا 24 میلیارد دلار منابع به آن اختصاص یافته بود، اما این شرکت در سال 2022، 13.7 میلیارد دلاری را تجربه کرد و لذا شکست این ایده‌ باید خبری بسیار تلخ برای این شرکت باشد. این در حالی است که مدیرعامل متا به‌منظور تمرکز بر هوش مصنوعی مولد برنامه‌های شرکت خود را سرعت داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعتراف غیرمستقیم زاکربرگ به شکست ایده متاورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید