0

زارع پور: با هوشمندسازی خدمات در آلودگی هوا نقش مثبت ایفا می‌کنیم!

زارع پور: با هوشمندسازی خدمات در آلودگی هوا نقش مثبت ایفا می‌کنیم!
بازدید 240


به اعتقاد وزیر ارتباطات با هوشمندسازی خدمات و الکترونیکی کردن آن‌ها امکان کاهش آلودگی هوا وجود دارد، زیرا سفرهای درون شهری با اجرای این طرح کاهش می‌یابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسم رونمایی از ناوگان موتوری برقی پست اشاره‌ای به نقش هوشمندسازی خدمات و الکترونیکی کردن آن‌ها در کاهش سفرهای درون‌شهری داشته و این موضوع را در نهایت به نفع کاهش آلایندگی‌ها قلمداد کرده است.

«عیسی زارع‌پور»، در همین مراسم ضمن طرح این پرسش که وزارت ارتباطات در کاهش آلودگی هوا چه نقشی دارد؟ بیان داشت:

«ما با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از یک فناوری مهم می‌توانیم نقش جدی در کاهش سفرها داشته باشیم. این حرکت در دولت سیزدهم شروع شده و با شناخت نقشی که این فناوری می‌تواند در پیشرفت کشور داشته باشد، این فناوری را سرلوحه خود قرار داده است. یک کارگروهی در دولت وجود دارد تا از فناوری اطلاعات حداکثر استفاده در همه بخش‌ها صورت بگیرد. افزایش حجم این موضوع نیز در کاهش آلایندگی‌ها کمک خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 با وجود وضعیت بحرانی!

کمک هوشمندسازی خدمات به کاهش آلودگی هوای تهران!

زارع‌پور ضمن اعلام برنامه دولت مبنی بر ارائه تمام 6 هزار خدمات دولتی در این پنجره واحد تا پایان دولت با امیدواری نسبت به توانایی این طرح در کاهش سفرهای غیرضروری، جهت ایجاد فضای پاک بیان داشت: «همچنین ان‌شاءالله روزی تحقق پست هوشمند و سبز را در سراسر کشور شاهد باشیم».

در واقع به عقیده وی پنجره خدمات ملی هوشمند نقش موثری در کاهش سفرهای شهروندان به منظور مراجعه به ادارات گوناگون سطح کشور خواهد داشت که با این طرح توانایی انجام بسیاری از کارهای اداری دولتی حتی با یک کلیک وجود دارد:

«بیش از دو هزار خدمت در این پنجره خدمات ملی هوشمند ارائه می‌شود و اگر حساب کنیم، شاید صدها هزار سفر را در روز کاهش دهد».

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود از یک دهه تلاش نخبگان کشور در جهت طراحی موتور برقی هوشمند بومی خبر داد و در این مورد اعلام کرد: «سال 85 بود که در دانشگاه صنعتی شریف راه می‌رفتم و موتوری خیلی آرام از کنار من رد شد که همین تیم توسن بودند. حالا موتور سیکلت برقی آن‌ها وارد سیستم پستی شده است. این حاصل یک دهه تلاش نخبگان کشور است و حالا ما در ایران موتور برقی هوشمند بومی داریم و از آن برای کاهش آلاینده ها استفاده می‌کنیم».

هوشمندسازی خدمات

طبق اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی عظیمی از منابع این پروژه به دست شهرداری تهران تامین شده و بانک‌ها نیز بخش دیگری از منابع آن را به‌طور تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نقش هوشمندسازی خدمات در کاهش آلودگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید