0

زارع‌پور: به طور شبانه‌روزی برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم!

زارع‌پور: به طور شبانه‌روزی برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم!
بازدید 95

[ad_1]

وزیر ارتباطات عنوان کرد که همواره در تلاش هستیم تا بتوانبم اقداماتی مثبت درجهت افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امکان دسترسی چند شهر کشور به شبکه فیبر نوری ایران خبر داد و عنوان کرد که شب و روز در تلاش هستیم تا بتوانیم روند افزایش سرعت اینترنت در ایران را بوسیله پروژه فیبر نوری جلو ببریم. گفتنی‌ست که فیبر نوری سرعتی بالغ‌بر 1000 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک همه می‌توانند از این اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ ما همچنان در بند فیلترینگ!

برنامه افزایش سرعت اینترنت با پروژه فیبر نوری پیش می‌رود

«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، درباره گلایه‌ها از سرعت اینترنت گفت شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنند. وی طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را یک اقدام بسیار مهم و راهبردی دانست.

زارع‌پور با اشاره به پروژه توسعه فیبر نوری اظهار داشت تا به امروز حدود 3.5 میلیون خانوار تحت پوشش این سرویس قرار گرفته‌اند:

«در شهرهایی که این سرویس ارائه شده، تا هزار مگابیت بر ثانیه سرعت به مردم داده شده است. الان میانگین سرعت (اینترنت ثابت) 10 تا 12 مگابیت بر ثانیه است.»

برنامه افزایش سرعت اینترنت با پروژه فیبر نوری پیش می‌رود

به‌نظر می‌رسد نظر وی در بیان میانگین سرعت اینترنت کشور، با استناد بر آمار اخیر اسپیدتست است؛ مرجعی که موردتوجه ویژه وزارت ارتباطات قرار دارد. براساس جدیدترین آمار این مجموعه، میانه سرعت اینترنت ثابت کشور 12.6 مگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه آن‌ها شب و روز در تلاش هستند، گفت در بیش از صد شهر پروژه توسعه فیبر نوری آغاز شده است. او ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بتوانند 8 میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهند.

گفتنی است زارع‌پور بارها تأکید کرده است که توسعه فیبر نوری اینترنت کشور را برای چند دهه بیمه خواهد کرد. بنابر اعلام او، با توسعه فیبر نوری ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم اپراتورها با اتصال BTSها به فیبر نوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

به گفته وزیر ارتباطات، وزارتخانه تحت امر او برای سال گذشته و امسال، تمرکزش را روی توسعه پوشش فیبر نوری گذاشته است و پس از تحقق پوشش 40 تا 50 درصدی (8 تا 10 میلیون خانوار)، روی بحث اتصال نیز بیشتر کار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ برنامه افزایش سرعت اینترنت با پروژه فیبر نوری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید