0

ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ | چگونه فضایی امن را تجربه کنیم؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 36


ریپورت کردن مخاطب و گروه در پلتفرم واتساپ چگونه است؟

مدیران شبکه‌های اجتماعی هدف خود را ایجاد فضایی امن برای کاربران می‌دانند. پیام‌رسان واتساپ نیز از این قاعده پیروی می‌کند. کاربران این پیام‌رسان می‌توانند به منظور جلوگیری از انتشار سخنان نژادپرستانه، اطلاعات غلط، اسپم، پیام‌های مشکوک و تصاویر و ویدیوهایی با محتوای مستهجن مخاطبان و گروه‌ها را ریپورت کنند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین روش‌های ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ می‌پردازیم.

چگونگی ریپورت کردن یک گروه در مسنجر واتساپ

برای ریپورت گروه در واتساپ، وارد آن گروه شوید. سپس روی نام گروه در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید، به پایین صفحه بروید. روی Report group بزنید. سپس روی Report بزنید. اگر نمی‌خواهید از گروه خارج شوید، تیک Exit group and delete the group’s messages را بردارید.

 

برای ریپورت اسپم در گروه، باید ادمین را بلاک و ریپورت کنید. برای این کار وارد گروه شوید. روی نام آن در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید می‌توانید لیست اعضا را مشاهده کنید. روی نام ادمین گروه که دارای نام Group admin است، بزنید. در صفحه بعدی روی Message بزنید. باقی مراحل شبیه به ریپورت کردن مخاطب است. پس از این کار گروه را ترک کنید و پیام‌ها را پاک کنید.

بهترین راهکار برای ریپورت مخاطبان در واتساپ

برای ریپورت مخاطب در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. سپس روی سربرگ Chats بزنید. حال وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. از منوی باز شده گزینه More را انتخاب کنید. سپس روی Report بزنید. پیامی برایتان نمایان خواهد شد. روی Report بزنید. اگر می‌خواهید فرد را بلاک کنید و آن چت را هم حذف کنید، تیک Block contact and delete this chat’s messages را بزنید.

مخاطب را تنها بلاک کرده و دیگر او را ریپورت نکنید

روش دیگر برای انجام این کار این است که تنها مخاطب را بلاک کنید و دیگر او را ریپورت نکنید. در این حالت، وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید .ابتدا گزینه More را انتخاب کنید. روی Block بزنید. برای ریپورت اند بلاک در واتساپ، گزینه Report and block را بزنید. برای این که تنها آن فرد را بلاک کنید، روی Block بزنید.

روش سوم این است که وارد چت شوید. سپس روی نام یا شماره مخاطب که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. حال در صفحه باز شده، برای بلاک کردن فرد روی Block بزنید و برای ریپورت کردن آن روی Report contact بزنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ریپورت کردن یک مخاطب، تنها ۵ پیام آخر وی توسط ناظران واتساپ بررسی می‌شود.

چگونگی گزارش دادن یک پیام توهین‌آمیز در واتساپ

در این بخش از روش‌های ریپورت کردن مخاطب و گروه می‌خواهیم به چگونگی گزارش دادن پیام‌‍‌ها در واتساپ بپردازیم. شما به راحتی می‌توانید یک پیام را در مسنجر واتساپ ریپورت کنید. به این منظور وارد این پیام‌رسان شوید. سپس آن چتی که دارای پیام‌های توهین‌آمیز است را انتخاب کنید. روی آن پیام فشار دهید و سپس برای چند ثانیه آن را نگه دارید. در نهایت از بالا و بخش راست، منوی سه نقطه را انتخاب کنید.

 توجه داشته باشید که گزینه ریپورت کردن پیام مخاطب و گروه در واتساپ زمانی برای شما نمایش داده می‌شود که شما یک پیام را انتخاب کرده باشید. همچنین امکان ریپورت کردن چند پیام به شکل همزمان وجود ندارد. حال پیامی برایتان نمایان خواهد شد که می‌گوید درخواست شما برای WhatsApp ارسال شده است. روی Report بزنید.

ریپورت کردن عکس یا ویدیوی View once مخاطب و گروه در واتساپ

یکی از قابلیت‌های قابل توجه پیام‌رسان واتساپ این است که به تمامی کاربران این امکان را می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهایی را ارسال کنند که پس از سین خوردن ناپدید می‌شوند. کاربران می‌توانند این مورد را هم را در واتساپ گزارش بدهند. به منظور ریپورت کردن در واتساپ باید ابتدا وارد چت شوید و سپس روی پیام View once فشار دهید و آن را به مدت چند ثانیه نگه دارید.

در نهایت روی منوی سه نقطه‌ای که در بخش بالایی و راست قرار دارد بزنید. اکنون گزینه Report برای شما نمایش داده می‌شود. پیامی باز خواهد شد. در آن هم Report را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آن فرد را بلاک کنید، می‌توانید تیک Block contact را هم بزنید. در حین ریپورت کردن آن پیام، می‌توانید مخاطب را هم گزارش دهید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Report contact name  را انتخاب کنید.

ریپورت گروه در واتساپ کامپیوتر

برای ریپورت گروه در واتساپ کامپیوتر، وارد گروه موردنظر شوید. سپس روی نام گروه بزنید. منویی باز خواهد شد. به پایین ان بروید. روی Report group بزنید. دوباره روی Report بزنید. اگر می‌خواهید همزمان از گروه خارج شوید و آن را حذف کنید، روی تیک Exit group and delete the group’s messages را بزنید.

برای ریپورت کردن اسپم در چت گروه، روی نام گروه که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. سپس در پنجره باز شده می‌توانید فهرست اعضای گروه را مشاهده کنید. روی نام ادمین بزنید. حال برای ریپورت کردن ادمین روش ریپورت مخاطب را اجرا کنید تا دیگر آن شخص شما را در گروهی اضافه نکند. در نهایت، گروه را ترک کنید و آن را حذف کنید.

چگونگی بلاک کردن مخاطب در شبکه اجتماعی واتساپ

در صورتی که در واتساپ یک مخاطب را مسدود کنید، دیگر نه پیامی از او دریافت می‌کنید و نه می‌توانید پیامی برای او ارسال کنید. علاوه بر این تمامی تماس‌های صوتی و تصویری واتساپ بین شما و شخص مورد نظر مسدود می‌شود.

در ادامه مراحل انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم:

  • ابتدا وارد صفحه چت با شخص مورد نظر شوید. برای این کار می‌توانید از نوار جستجوی صفحه چت هم کمک بگیرید
  • اسم مخاطب را از بالای صفحه لمس کنید
  • به بخش پایینی صفحه وارد شوید و گزینه Block را انتخاب کنید. در سیستم عامل ios این گزینه به صورت Block Contact برای شما نمایش داده می‌شود

با ریپورت کردن در واتساپ، ایمنی این پیام‌رسان را افزایش دهید

اگر شما هم زیاد از برنامه پیام رسان واتس اپ استفاده میکنید باید بدانید که هیچ چیز نمی‌تواند آزاردهنده‌تر از بمباران پیام‌های ناخواسته‌ از انواع مخاطبان ناشناس مزاحم و یا گروهای‌ ناشناسی باشد که بدون اجازه، شما را در آن‌ها add کرده‌اند. متاسفانه این قبیل افراد صندوق ورودی شما را در تمام ساعات روز و شب با پیام‌های بی‌محتوای خود بمباران می‌کنند و مزاحم شما می‌شوند.

فرقی نمی‌کند که از WhatsApp برای اهداف شخصی استفاده می‌کنید یا تجاری، پیام‌های اسپم هیچگاه تجربه کاربری مثبتی ایجاد نمی‌کنند. لازم است بدانید که پیام‌های اسپم (پیام‌های هرزنامه) در واقع شرایط خدمات WhatsApp را نقض می‌کنند و بر همین اساس مهم است که شما چنین پیام‌هایی را ریپورت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید