0

ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر است

ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر است
بازدید 18


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر است.

محققان کره جنوبی با مطالعه و تحقیق بر روی بیش‌از 6.5 میلیون جوان 20 تا 39 ساله در بازه زمانی 2019 تا 2021 دریافتند که ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر از دیگر جوانان است و می‌تواند تا 3 برابر افزایش داسته باشد. همچنین یکی از دانشمندان ابن پروژه گفته است که مشکلات روانی در جوانان رابطه مستقیمی با سلامت عروق دارد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: بیش از 30 دقیقه خواب روزانه احتمال ابتلا به این بیماری قلبی را تشدید می‌کند!

ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر است

محققان با بررسی اطلاعات مربوط به بیش از 6.5 میلیون جوان بین 20 تا 39 سال در حد فاصل سال‌های 2009 تا 2021 در کره جنوبی، دریافته‌اند که درگیربودن با اختلال‌های روانی می‌تواند ریسک حمله یا سکته قلبی را در جوانان سه‌برابر بیشتر کند. نکته جالب اینجاست که هیچ‌کدام از نمونه‌ها از قبل سابقه حمله یا سکته قلبی نداشتند.

پژوهشگران در این مطالعه رابطه میان اختلال‌های روانی با آنفارکتوس میوکارد (یا حمله قلبی) و سکته ایسکمیک را بررسی کردند که رایج‌ترین نوع سکته است و با بروز لخته خونی در مغز همراه می‌شود. محققان می‌گویند حدود 13 درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه حداقل یک اختلال روانی داشتند و از این میان، نیمی از آن‌ها دچار اضطراب بودند.

ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی بیشتر است

بیش از یک‌پنجم شرکت‌کنندگان با افسردگی و یک‌پنجم با بی‌خوابی درگیر بودند. بقیه از شکلی از اختلال روان‌تنی، اختلال سوءمصرف مواد، اختلال دوقطبی، شیزوفرنی، اختلال‌های خوردن، اختلال‌های شخصیتی و اختلال استرس پس از حادثه (PTSD) رنج می‌بردند.

درنهایت مشخص شد افراد مبتلا به اختلال‌های روانی 58 درصد بیشتر از کسانی که مشکل روانی نداشتند، در معرض ریسک آنفارکتوس میوکارد و 42 درصد بیشتر در خطر سکته قلبی قرار می‌گرفتند.

پروفسور «یو-کیون چوی»، از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی سئول می‌گوید:

مشکلات روانشناسانه در جوانان رایج‌ هستند و پیوند قدرتمندی با سلامت قلب و عروق دارند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که این افراد باید تحت چکاپ‌های منظم قرار بگیرند و در‌صورت نیاز برای پیشگیری از آنفارکتوس میوکارد یا سکته، دارو مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش ریسک حمله قلبی و سکته در جوانان مبتلا به اختلالات روانی نسبت به جوانان فاقد این اختلالات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید