0

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به نام ایلان ماسک ثبت شد

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به نام ایلان ماسک ثبت شد
بازدید 117

[ad_1]

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به تنهایی به ایلان ماسک رسید. ثروت ماسک با سرعتی بسیار زیادی رو به نزول است.

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به نام ایلان ماسک به ثبت رسید. این ثروتمند آمریکایی، پیش‌از دریافت این عنوان، مالباخته‌ترین مولتی‌میلیاردر جهان در سال 2022 شناخته شده بود. دلیل اصلی افت دارایی ماسک برمی‌گردد به خرید توییتر که با مبلغ 44 میلیارد دلار نهایی شد. اما خرید این شبکه اجتماعی قدرتمند برای او خوش‌یمن نبود.

ایلان ماسک مالک سه شرکت اسپیس‌ایکس، تسلا و توییتر است و کسی گمان نمی‌کرد که ثروتمندترین فرد جهان با چنین افت دارایی مواجه شود. یکی دیگر از دلایل افت درآمد ماسک مربوط می‌شود به افت سهام تسلا که در نهایت ماسک را مجبور کرد تا چند درصد از سهام این شرکت را بفروشد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک مزایده فروش نام کاربری در توییتر برگزار می‌کند!

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به ایلان ماسک رسید

سازمان مسئول رکوردهای جهانی گینس در بیانیه‌ای می‌گوید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، رکورد جدیدی به ثبت رسانده است:

 

فردی که بیشترین ثروت شخصی خود را از دست می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ایلان ماسک در حدوداً یک سال اخیر با افت ۱۸۲ میلیارد دلاری ثروت مواجه شده است. بخشی از این افت ثروت به خرید توییتر در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری ارتباط دارد.

رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس به ایلان ماسک رسید

بر اساس گزارش گیزمودو، سازمان رکوردهای گینس می‌گوید: «محاسبه‌ی مقدار دقیق ثروت ازدست‌رفته‌ی ایلان ماسک غیرممکن است، اما او با فاصله‌ی زیاد توانسته رکورد قبلی (۵۸٫۶ میلیارد دلار) را بشکند.» رکورد بیشترین ضرر مالی شخصی را آخرین بار ماسایوشی سان، سرمایه‌گذار سرشناس ژاپنی، در سال ۲۰۰۰ شکسته بود.

بخش قابل‌توجهی از ثروت ایلان ماسک را سهام تسلا تشکیل می‌دهد که سال گذشته ۶۵ درصد افت کرد. ماسک در آستانه‌ی تصاحب توییتر حدوداً هفت میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت. فوربز می‌گوید ایلان ماسک تا اول سال ۲۰۲۳ ثروتی معادل ۱۴۶٫۴ میلیارد دلار دارد. ثروت او در سال ۲۰۲۱ به ۳۲۰ میلیارد دلار می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رکورد بیشترین ضرر مالی در گینس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید