0

رکوردشکنی تاپ گان 2 ؛ بیش از 1 میلیارد فروش جهانی!

رکوردشکنی تاپ گان 2 ؛ بیش از 1 میلیارد فروش جهانی!
بازدید 232


تاپ گان 2 به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2022 تبدیل شده است. تام کروز با رکوردشکنی تاپ گان 2 در کارنامه هنری خود بار دیگر، گیشه را به دست خود گرفت.

تاپ گان 2 که روزهای قبل به پرفروش‌ترین فیلم سینمایی در آمریکای شمالی تبدیل شده بود، توانست با در مجموع فروش بین‌المللی خود، رقم 1 میلیارد دلار را ثبت کند. این فیلم اکشن با بازی ستاره سینمای آمریکا، تام کروز به دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شده است.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید:‌ بهترین فیلم های 2022

رکوردشکنی تاپ گان 2

این فیلم سینمایی که توسط کمپانی پارامونت پیکچرز ساخته شده، به موفقیتی چشمگیر دست یافته. این کمپانی در کارنامه خود دو فیلم پرفروش با دو موضوع متفاوت ثبت کرده است.

تایتانیک که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است تا قبل از اکران تاپ گان 2 صدر نشین گیشه در بین مابقی فیلم‌های ساخته شده در این کمپانی بود.

رکوردشکنی تاپ گان 2
تاپ گان 2

با ورود تاپ گان 2 به سینما، تایتانیک عقب‌نشینی کرد. این فیلم سینمایی که با ژانر اکشن به روی پرده‌های سینما رفته، توانسته تنها در کمتر از یک ماه رضایت حداکثری از مخاطبین خود جلب کند.

تاپ گان 2 که ابتدا در آمریکای شمالی اکران شد، توانست 600 میلیون دلار از گیشه درآمد کسب کند تا کمپانی پارامونت پیکچرز با عرضه این فیلم در بازار جهانی به فروش بالای یک میلیارد برسد. برایان رابینز، مدیرعامل و رئیس پارامونت پیکچرز در مورد موفقیت فیلم Top Gun 2 گفت:

پارامونت پیکچرز در طول 110 سال فعالیت خود برخی از نمادین‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود را تولید و اکران کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم کلاسیک تایتانیک اشاره کرد که امسال بیست و پنجمین سالگرد خودش را جشن می‌گیرد. تاپ گان 2 یک فیلم فوق‌العاده است و ما این دستاورد را در کنار تام کروز، فیلسازان، بازیگران، تیم‌های بازاریابی و غیره که بدون آن‌ها غیر ممکن بود به چنین موفقیتی برسیم، جشن می‌گیریم و به آن افتخار می‌کنیم.

صدر نشینی در گیشه

فیلم تایتانیک در اکران اصلی خود در آمریکا بیش از 600 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم سینمایی با اینکه پرفروش‌ترین فیلم سینمایی این کمپانی محسوب می‌شود اما باید توجه کرد که این سینمایی درام با احتساب چندین بار اکران در سینمای جهانی توانست، فروش 2 میلیارد دلاری را از آن خود کند.

تاپ گان 2 که ادامه سری اول آن است با گذشت نزدیک به 30 سال پس از ساخت، حال تبدیل به یکی از برترین فیلم‌های اکشن جهان شده است. این فیلم سینمایی که به کارگردانی جوزف کوشینسگی است، داستان یک کاپیتان که به ماموریتی فرستاده می‌شود را روایت می‌کند.

رکوردشکنی تاپ گان 2
Top Gun 2

در این فیلم بازیگرانی چون: تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم بازی می‌کنند. این فیلم سینمایی بر اساس داستانی به قلم پیتر کریگ و جاستین مارک نوشته شده است.

این فیلم سینمایی دومین فیلم پرفروش در دوران کرونا است که توانسته از مرز یک میلیارد دلار رد شود. در زمان آغاز پاندمی و بسته شدن سینماها، فیلم تاپ گان 2 پس از فیلم مرد عنکبوتی دومین فیلم سینمایی است که موفق شده در داخل آمریکا به فروشی بیش از 400 میلیون دلاری دست یابد.

دور از اتنظار نیست که تاپ گان 2 بتواند عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را تصاحب کند، این در حالی است که این اثر  به یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های کارنامه تام کروز در طول تمام سال‌های فعالیت هنری او تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکوردشکنی تاپ گان 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید