0

رویداد Summer Game Fest و سرنوشت بازی‌های AAA

رویداد Summer Game Fest و سرنوشت بازی‌های AAA
بازدید 268


بیماری همه‌گیر، توسعه بازی‌ها را کند یا متوقف کرده، و صنعت بازی در نوسان است و بقیه سال نشان دهنده این بی ثباتی است؛ به زبان ساده، بازی‌های بزرگ AAA زیادی در نیمه دوم سال 2022 منتشر نمی‌شوند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از engadget، سال عجیبی برای بازی‌های ویدیویی است. 19 ماه از نسخه‌ی جدید کنسول‌ها می‌گذرد و پشتیبانی از PS4 و Xbox One در نهایت کاهش یافته است؛ زیرا توسعه‌دهندگان تمرکز خود را به پلتفرم‌های بازی ابری PS5، Xbox Series X و پی سی گذاشته‌اند.

تقویم انتشار بازی‌های تعطیلات 2022 محدودتر از چند ماه پیش به نظر می‌رسد، اما نیمه اول سال با بازی‌هایی مانند Horizon Forbidden West، Elden Ring، Pokemon Legends: Arceus، Gran Turismo 7، Kirby and the Forgotten Land و سرزمین عجایب تینی تینا نسبتاً شلوغ بود.

امسال برای بازی‌های با عناوین مستقل و AA مانند Neon White، The Quarry، The Stanley Parable: Ultra Deluxe، Sifu، Tunic، OlliOlli World و Salt and Sacrifice نیز خوب بوده است.

تابستان مملو از بازی‌های کوچک‌تر اما خارق‌العاده، مانند شبیه‌ساز گربه سایبرپانک Stray، Sam Barlow’s Immortality و DLC Cuphead است که همگی تا پایان جولای عرضه می‌شوند.

نتفلیکس همچنین به پر کردن شکاف‌ها با انتشار بازی‌های موبایل کمک می‌کند و آخرین بازی‌های آن Poinpy و بازی جدید Downwell، بسیار اعتیاد آور هستند. نتفلیکس همچنین بازی های بعدی را از استودیوهای Monument Valley و Alto’s Odyssey منتشر می‌کند، و همه آن‌ها رایگان هستند.

علاوه بر اینها، ناشران سطح متوسطی مانند Devolver و Annapurna جریان ثابتی از بازی‌های عجیب و باکیفیت را ارائه می‌کنند و Xbox Game Pass، PlayStation Plus Premium، NVIDIA’s GeForce Now و حتی Google Stadia – سرویس‌های بازی ابری با صدها عنوان کلاسیک و جدید را تولید می‌کنند.

سرنوشت بازی‌های AAA

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​این استودیوها سرعت صنعت را تعیین می‌کنند؛ اما در حال حاضر، شکاف زیادی برای بازی‌های AAA وجود دارد. چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند این واقعیت است که مایکروسافت و سونی چندین پروژه عظیم را که در چند سال گذشته اعلام کرده‌اند؛ رها کرده‌اند.

در اواخر سال 2019 و 2020، مایکروسافت بازی‌های بزرگی از جمله Fable، Senua’s Saga: Hellblade 2، Everwild، Avowed و Outer Worlds 2 را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون چیز بیشتری در مورد این پروژه‌ها نگفته است.

علاوه بر این، Bethesda، بزرگ‌ترین برند زیر پرچم استودیو بازی Xbox، بازی RPG علمی تخیلی جدید Starfield، را به تعویق انداخته است.

در همین حال، به نظر می‌رسد که Elder Scrolls 6 حداقل پنج سال دیگر وارد بازار می‌شود و Fallout 5 ممکن است تا نسل بعدی کنسول عرضه نشود.

سونی در وضعیت مشابهی قرار دارد. نسخه‌های AAA بیشتری نسبت به مایکروسافت شامل Forspoken God of War Ragnarok، و The Last of Us در نیمه دوم سال جاری وارد بازار می‌شود؛ اما هنوز ناشناخته‌های زیادی در مجموعه پلی‌استیشن وجود دارد.

Final Fantasy XVI نقطه برجسته زمان رونمایی PS5 در سال 2020 بود، اما ما به تازگی زمان انتشار آن به تابستان 2023 موکول شده است.

چند بازی بزرگ بین پلتفرمی از جمله Hogwarts Legacy و The Callisto Protocol وجود دارد که قرار است در این فصل تعطیلات منتشر شوند.

نینتندو، مثل همیشه طبق قوانین خودش بازی می‌کند، و Splatoon 3 و Pokemon Scarlet and Violet را در فهرست امسال دارد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید