0

رونمایی ARM از میکروچیپ پلاستیکی PlasticARM 

رونمایی ARM از میکروچیپ پلاستیکی PlasticARM 
بازدید 176


ARM تواسته میکروچیپ مبتنی بر پلاستیک به نام PlasticARM  بسازد که انعطاف پذیر است. این خبر برای سازنده‌های  گوشی‌های هوشمند تاشو، خوشحال کننده است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gizchina، با افزایش گوشی‌های هوشمند تاشو، نیاز به تراشه‌های پلاستیکی و منعطف حس می‌شود. اگرچه در این گوشی‌ها، نمایشگرها خم می‌شوند؛ اما در بخش سخت افزاری محدودیت‌هایی وجود دارد.

ظاهراً ، ARM در حال ارائه یک راه حل از طریق ساخت تراشه‌های انعطاف پذیرتر است.  ARM اکنون از سیلیسیم در تراشه‌های خود استفاده می‌کند. اما در حال به کارگیری مواد جدید پلاستیکی در تراشه‌های جدید خود است.

طبق گزارش، این کمپانی  قصد به کارگیری مواد انعطاف پذیر مانند یک تکه کاغذ یا باند پزشکی را دارد. این شرکت مقاله‌ای را در مجله علمی Nature منتشر کرد و توضیح داد که چگونه موفق به ساخت میکروچیپی پلاستیکی شده است.

البته این اولین باری نیست که در مورد تراشه‌های انعطاف پذیر می‌شنویم. با این حال، ARM این بار از پیشرفت‌های وسیعی پرده برداری کرد.  به عنوان مثال، طراحی جدید حداقل 12 برابر گیت منطقی بیشتری نسبت به تراشه‌های قبلی پلاستیکی دارد.

میکروچیپ پلاستیکی جدید PlasticARM

میکروچیپی جدید PlasticARM نام دارد و از پردازنده 32 بیتی Cortex-MO و456 بایت رام و 128 بایت رم استفاده می‌کند. این ارزان‌ترین هسته پردازنده در گروه  Arm Cortex-M  و مشخصات آن ساده است؛ اما آنچه مهم است پیشرفت ARM در این زمینه است. این تراشه قادر به اجرای تنها سه برنامه آزمایشی است که در حین ساخت به مدارهای آن وصل شده‌اند.

این طراحی باعث صرفه جویی در فضا، بهبود بهره وری انرژی و عملکرد خوب می‌شود. با پیشرفت PlasticARM یا سایر راه حل‌ها، می‌توانیم به عنوان مثال یک تراشه Snapdragon Wear را روی یک بند منعطف قرار دهیم نه روی یک صفحه.

بر اساس این گزارش، ARM در نظر دارد تراشه‌هایی PlasticARM روی بسته بندی مواد غذایی ، لباس‌ها و تکنولوژی‌های پوشیدنی و حتی یک بطری عطر قرار دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید