0

رونمایی انویدیا از جدیدترین معماری Hopper GPU

رونمایی انویدیا از جدیدترین معماری Hopper GPU
بازدید 307

[ad_1]

انویدیا امروز در رویداد GTC خود در مارس 2022 از معماری گرافیکی Hopper GPU رونمایی کرد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، معماری گرافیکی Hopper GPU، انواع الگوریتم‌های رایج در علم داده را تسریع می‌کند. این معماری جدید که به نام گریس هاپر، دانشمند پیشگام کامپیوتر ایالات متحده نامگذاری شده، جایگزین معماری Ampere انویدیا است.

اولین کارت گرافیک در سری هاپر، H100 است که شامل 80 میلیارد ترانزیستور و قطعه‌ای به نام موتور ترانسفورماتور است که برای سرعت بخشیدن به مدل‌های هوش مصنوعی طراحی شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم معماری Hopper GPU، فناوری MIG Nvidia است که به کارت گرافیک H100 اجازه می‌دهد تا به هفت نمونه کوچک‌تر و مجزا برای انجام کارهای مختلف تقسیم شود.

H100، یکی از اولین GPU هایی است که از فرمت PCIe Gen5 پشتیبانی می‌کند و دارای 5 ترابایت در ثانیه پهنای باند حافظه خارجی و 3 ترابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه داخلی است. نسخه جدید نسل چهارم فناوری NVLink انویدیا، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به پهنای باند ۹ برابر بیشتر متصل شوند.

H100 همچنین دارای قابلیت‌های محاسباتی محرمانه است که برای محافظت از مدل‌های هوش مصنوعی و داده‌های مشتریان در حین پردازش آنها طراحی شده است.

H100 ابتدا در سیستم DGX نسل چهارم انویدیا – DGX H100 – در دسترس خواهد بود.

DGX H100 دارای دو واحد پردازش گرافیکی Nvidia BlueField-3، هشت آداپتور شبکه ConnectX Quantum-2 InfiniBand و هشت پردازنده گرافیکی H100 است که توان پردازشی 400 گیگابایت در ثانیه و 32 پتافلاپ عملکرد هوش مصنوعی را با دقت FP8 ارائه می‌دهد.

H100 در سه ماهه سوم 2022 در دسترس خواهد بود. سیستم‌های DGX H100، DGX Pods و DGX SuperPods نیز از شرکای جهانی Nvidia از سه ماهه سوم در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید